hee erg onzeker zijn wie heeft dit ook

hoi
ik ben inmiddels 13 weken en 2 dagen zwanger van ons 3de wondertje en ben zo onzeker als maar wat en weet niet meer wat te doen.
ik heb last van verstopping dus savonds vaak pijn in me buik en zij vooral rechts onder in me buik maar bij elk pijntje denk ik van raak ik me uk kwijt
ik ben nu momenteel zo onzeker dat de negatiefiteit de overhand een beetje neemt en dat wil ik niet wij willen net zo als iedereen dit kindje zo graag en hoop ook niet dit kindje te verliezen en ben er dan ook bijna 24 uur per dag mee bezig moet volgende week na de gyn toe en hoop zeker dat alles goed is met ons kindje was ook zo onzeker dat ik het kindje al voelde gister las ik hier op het forum dat sommigen hun kinjde nog vroeger voelde en ik voel me kindje ook al soms niet vaak en ben echt blij als ik het voel das weer bevestiging dat het leeft en het goed makt in me buik ook heb ik nu al zwangerschaps suiker dat maakt het ook moelijker en hoop echt dat dit kindje ons gegunt wordt net als iedreeen.
 
Hoi daar ,

Ik weet precies wat je bedoeld , na een eerdere miskraam september vorig jaar ben ik in oktober weer zwanger geraakt. De eerste 14 weken waren een ramp , ik kon nergens anders aan denken dat aan het feit dat ik zwanger was en wat als ...
Inmiddels ben ik 20 weken en heb ik het toch los kunnen laten gelukkig , dat ging eigenlijk vanzelf.
Ik heb heel veel afleiding gezocht veel met mijn man gepraat en dan kan je het op een gegeven moment toch loslaten. Er zullen altijd dingen zijn die je niet kan voorzien maar dat houdt helaas niet op als je kindje er is straks. Hou vooral in je achterhoofd dat er altijd wel iets is waar je je zorgen over kan maken maar daar wordt je straks geen leukere mama van toch ?

succes !
 
hoi mommie sam
ik hoop ook echt dat dit goed gaat en blijft gaan en dat die nare gevoelens over gaan en ben wel blij met je reactie en hoop dat die rare pijntjes uit me buik dan ook verdwijnen die praat ik me zelf natuurlijk ook wel beetje aan met steeds na denken er over had jij dat ook ik wil dit kindje echt wel heel erg graag en het helpt me wel een beetje dat ik een leuke reactie van je hebt gekregen en wil zeker een leuke mama zijn
dankje
 
hoi
Ik had dit ook ontzettend toen ik zwanger was van nr 3 je bent je zoveel bewuster van alles en ook van het feit dat het echt een wonder is zwanger zijn elke keer weer Die eerste 2 echo's was ik op van de zenuwen het huilen stond me nader dan het lachen Dacht de hele tijd waarom zou het mij niet hoeven te gebeuren Om me heen krijgen de meeste mensen wel 1 keer een miskraam ook bij mij in de familie 1 op de 10 zwangerschappen eindigt tenslotte in een miskraam Waarom zou ik hier niet bij zitten dacht ik telkens Toen zei de assitent van de gyn tegen mij waarom zou het jou wel overkomen Met 20 weken kon ik het allemaal een beetje loslaten en heb ik er echt geprobeerd van te genieten Dat moet jij ook echt gaan doen want echt de 3de keer gaan die 40 weken nog sneller.
Goede zwangerschap verder!
 
Meid,

Pijntjes horen er bij. Je groeiende baarmoeder kan soms een zeurend gevoel geven. Zeker in de termijn waarin jij nu zit. Straks zal het allemaal minder worden.

ja en obstipatie helpt dan zeker niet om je onzekerheid weg te nemen. Maar daar kun je wat aan doen. Ik heb er ook enorm veel last van deze zwangerschap. Veel buikpijn en krampen. Ik merk wel een goed verschil tussen pijn van een miskraam of van weeën en van darmkrampen. Want die krampen heb ik altijd al gehad en ik weet ook wat het is om een miskraam te voelen en weeën heb ik ook gehad en dat is echt heel pijnlijk.
Tips tegen obstipatie:
* 2 liter water/vocht op een dag
* 2 kiwi's of 2 eetlepels tarwezemelen/lijzaad in je yoghurt per dag
* magnesium oxide, bij de apotheek te koop. Het werkt voor allerlei spijsverteringsproblemen waaronder maagzuur en verstopping. Je mag maximaal 1500 mg op een dag. 3 kauwtabl. En geloof me... al na een paar dagen merk je verschil. Vind je dat je dan teveel moet en dat het te zacht is, dan kun je ook naar 2,5 tabl of 2 tabl op een dag. het kost geen drol: E2,- voor 100 tabl en je hoeft je nooit geen zorgen meer te maken over verstopping!
* werkt magnesiumoxide niet voor jou, dan kun je wapiti darmfunctie complex gaan proberen. het is te koop bij iedere drogist en ik mag het gewoon gebruiken van de vk. bel voor de zekerheid wel even voordat je het gaat gebruiken! Begin met 1 tabl voor het slapen gaan als je al een paar dagen niet bent geweest, is dat niet voldoende slik er dan 2. als je het voor het eerst gebruikt doe het dan wel als je vrij bent want het kan flink laxerend werken.. je zit zo een aantal keren. Je kan er wel wat krampen van krijgen, maar dat kan echt geen kwaad.

Je angst bevestigt alleen maar je diepe gevoelens voor je baby. Met die liefde zit het dus wel goed, helemaal goed lijkt me! Ik zal je een paar goede anti-piekertips geven....

* piekerschrift: elke dag op een vaste tijd 10 minuten piekeren. Schrijf alles op. van a tot z... wat gebeurt er als.... en dan zover mogelijk doorgaan totdat je zelf denkt: dit wordt wel heel belachelijk. Dan kun je daarna weer beter relativeren. Zo slecht wordt het echt niet als het fout mocht gaan! En zo ver laat ik het niet komen. We kunnen het wel aan als het toch fout mocht gaan.
* overdag moet je dus de piekergedachten van je afzetten. hoe doe je dat? direct als je weer zo'n gedachte opmerkt: "stel dat... als dit..." zeg je "stop" tegen jezelf "dit gaan we vanavond van 7 tot kwart over 7 denken!" en dan heel veel afleiding zoeken. Er niet op in gaan, m negeren. In het begin is dat heel moeilijk, maar het werkt wel!
* bedenk dat angstige gedachten niet zullen voorkomen dat het fout zal gaan. Als het fout mocht gaan, zal het sowieso wel gebeuren en heb je daar totaal geen invloed op. De kans dat het ook gebeurd is nihil natuurlijk, dus je kunt beter maar gaan denken aan de dingen waarvan de kans veel groter is dat ze zullen gebeuren: er zal over 5,5 maand een prachtig kindje in jullie armen liggen wat gezond is.

ik heb bij mijn 2e zwangerschap enorm veel gepiekerd, de eerste was nl uitgelopen op een miskraam. De drie punten hierboven hebben we enorm veel geholpen om toch te gaan genieten! Het ging met vallen en opstaan... maar ik heb toch een fijne zwangerschap gehad.
Nu ben ik zwanger van ons 2e kindje, al 33 weken. En ik heb veel minder gepiekerd! Ook niet toen ik ineens wat bloed verloor met 25 weken. het bleek allemaal niet veel bijzonders te zijn. Ik liet het los... ik kan met denken echt geen invloed hebben op wat komen gaat. Dus kan ik het maar beter van de zonzijde zien.

Niemand zit te wachten op een verdriet... maar is het niet veel beter om pas te gaan huilen, wanneer er echt reden is?? je hebt nu juist reden om gelukkig te zijn! wees dan ook gelukkig! We verdoen onze tijd echt met ongelukkig te zijn op momenten dat we reden te over hebben om gelukkig te zijn! Wat is dat een gemiste kans.

Geniet als de zon in je leven schijnt! En huil als het regent!
 
Tijdens de hele zwangerschap van onze 2de heb ik het gevoel gehad dat het niet goed zou zijn.
Omdat we al een gezonde zoon hadden had ik het idee "waarom zou ik een 2de gezonde zoon verdienen" echt te idioot voor woorden.
Maar ja krijg die gedachten maar uit je hoofd.
Ik heb er met de VK over gesproken en dat heeft mij erg geholpen, het was toen niet meer nodig maar als ik het nodig vond kon ik met de psycholoog gaan praten.
Praat er vooral over en stop het niet weg, je hormonen veroorzaken ook een deel van deze onzekerheid en maakten mijn in ieder geval een beetje gek.
Heb je voor je verstopping al roosvice laxo geprobeerd?
Sterkte ermee!

 
dankje al voor jullie reacties en heb van allesw geprobeert tegen de verstopping heb er nu ook suikerziekte bij dus moet er uit kijken wat ik er voor ga gebruiken en het doet me zeker goed om jullie gevoelens ook te horen en dat ik niet de enige ben en zal ook zeker proberen me over die angst heen te zetten en nu echt te gaan genieten van onze kleine uk krijg dinsdag weer een echo en weet haast zeker dat alles goed gaat met onze kleine
maar is wel allemaal raar ik heb voor me miskraam van me ouders rompertjes gehad en een flesje en knuffeltje en nu heb ik van me vader ook al weer sokjes gehad en van me moeder een knuffeltje daar had ik liever mee gewacht en dat geeft me dan ook weer een onzeker gevoel tis nu wel iets kleiners dan hoop dat het nu wel goed gaat met onze uk
dankjewel allemaal voor jullie reactie en tips
 
hoi,...

Ik heb me ookzorgen gemaakt ben 42 dat is al 1 ben van de trap gevallen dat is 2 keeg griep dat is 3 en dat in de eerste 5 weken toen in de 8e week kreeg ik longontsteking 4en moest een long scan laten maken waar ik heeeeeelemaal niet blijmee was 5 :( maar nu ben ik 20 weken en alles gaat prima kleine schop lekker 20 weken echo geh. en alles ik prima ben heel gelukkig dus hoop dat je je niet te druk maakt komt allemaal vast wel goed dikke knuffel!
 
Terug
Bovenaan