hoi hoi,
ja haha ik ben hier ook verzeild geraakt, is veel te lezen hier!Het gaat heel erg goed!Julian is een heerlijk jochie, erg tevreden en ontspannen.In het begin was het allemaal wat spannend omdat hij vrij ligt was (2500 gram)en aldoor af viel. Op 1 dag was hij zelfs maar 2300 gram...toen kwam hij de dag erna 90 gram aan!En vanaf toen ging het goed, hij kreeg meer kracht dus ging beter drinken en kon zijn temperatuur daardoor ook beter vasthouden.
Nu is hij ruim 4 weken en het gaat erg goed, hij is al best wel sterk en kan zijn hoofdje goed omhoog houden!Hij heeft heel veel lachstuipjes, maar nog niet echt een bewust lachje (af en toe twijfel ik maar helaas nog even geduld)Hij huilt eigenlijk nooit, alleen als hij honger heeft, dan kan hij ook heeeel hard huilen hihi en als hij dan nog even moet wachten omdat de fles nog niet warm is stopt hij na een paar minuten zijn duimpje in zijn mondje en gaat daar heeeel driftig op zuigen, zooo lief!
Met mij gaat het ook prima!Nog wel erg moe, maar ja dat is ook niet vreemd en die nachten....in het begin moest hij om de 3 uur gevoed omdat hij zo licht was en dus ook 's nachts....nu mag overdag 4 uur en 's nachts maximaal 5 uur...dat is 2 keer gelukt 's nachts en verder vaak na 3,5 uur...gelukkig slaapt hij meestal wel daarna gelijk verder.
Hij had in het begin niet genoeg kracht om uit mijn borst te drinken, dus dat is een hele strijd geweest....in het ziekenhuis hebben ze teveel geprobeerd, vaak wel minimaal een uur waardoor dat arme jochie helemaal op was en ik ook niet vrolijker werd...dan moesten we hem daarna nog bijvoeden....toen ben ik gaan kolven en kreeg hij dat met finger-feeding en dat moesten we thuis ook doen. Hij dronk ook met een tepelhoedje dus dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar op den duur dronk hij elke keer minimaal een uur en was hij nog niet vol, dus nu kolf ik elke keer en geef de bv uit een flesje...dat drinkt hij super!
Ik kijk hoe lang ik het nog vol houd...het is soms heel erg onpraktisch dat ik elke keer moet kolven, maar goed ik heb het wel voor hem over. Als ik er ongelukkig van word stop ik er mee.
We geven 's nachts ook een flesje nutrilon.Ik wil op den duur het liefst overdag ook nutrilon geven en 's ochtends en 's avonds bv, maar even zien hoe we dat gaan doen.
Hoe is het met jullie?eigenlijk weet ik het al wel een beetje, want ik lees je site regelmatig, echt een poepie!
Hoe vindt jij het moeder zijn?Vind je het zwaar?
Ik moet zeggen dat het wel heftiger is dan ik had verwacht.Het moedergevoel is sterker dan ik had durven denken, ik ben vreselijk verliefd op hem. En ik vindt het op zich met hem ook niet zwaar, want hij huilt tot nu toe dus nauwelijks en slaapt nog heeel erg veel, maar alles eromheen...kraamvisite...elke keer dus kolven, alles plannen...denken voor 2, niet meer zomaar de deur uitkunnen, de nachten....al met al best heavy!
Ik kan niet wachten tot hij net zo mooi lacht als Stef!
liefs leeitje 1981