heeeeel graag jullie advies

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal

ik schrijf niet zo vaak maar lees altijd mee met jullie en heb altijd veel aan jullie verhalen en adviezen!!

nu mijn vraag/verhaal

jamie is van 20-6-2007 dus nu 8 maanden
maar hij doet nog niet zo veel op z'n buik liggen vind ie echt helemaal niks schreeuwd heel de boel bij elkaar wat ik ook doe afleiden spelen half op me benen probeer het elke dag een paar keer maar het wil niet lukken verder kan hij draaien maar doet het echt nooit!! dus eigelijk ligt hij nog steeds lekker op z'n rug te spelen met van alles staan vind ie geweldig en bij me zitten ook als ik hem op z'n kont zet valt ie gelijk weer om geen evenwicht dus...

nu weet ik dat alle kindjes alles op hun eigen temp doen maar toch stiekem maak ik me zorgen op het cb zeggen ze dat alles in orde is.
maar aan de andere kant heeft jamie nu al een tijdje 6 tanden paar keer de griep gehad net de waterpokken achter de rug dus ja misschien dat dat het ook wel een beetje tegen gehouden heeft.

de dadadada's en papapapa's vliegen om je oren.
maar ja misschien maak ik me ook wel zorgen om niets en doet jamie andere dingen wel weer snel zoals zelf z'n brood eten en uit een beker drinken(met hulp)

maar tips zijn altijd welkom!!!! of misschien meer moeders met luie kindjes;)

groetjes marielle

hier 2 leuke foto's sorry dat ze zo groot zijn krijg ze niet kleiner haha

Hoi,

het is echt zo dat elk kindje ander is hoor. Mijn oudste draaide zich met ruim zeven maanden voor het eerst van rug naar buik en was heel vlot met praten. Stijn zegt aleen nog maar mamma (alleen als hij heeeeeeel zielig is) en gaat staan.

Probeer je niet te druk erover te maken hoor. Je kind is, zoals je al schreef, ziek geweest en dan heb je echt geen fut om iets nieuws te ondernemen. Ieder kind ontwikkellt zich op zijn eigen manier.

Groetjes van marloes

Hoi hoi,

Ik heb het al wel eerder geschreven, maar mijn zoon is een snelle, terwijl mijn dochter juist een trage was. Inderdaad kindjes doen dingen op hun eigen tempo. Maar als je je zorgen maakt, zou je eens een kinderfysio bij jou in de buurt kunnen bellen. Daar heb je tegenwoordig geen verwijskaart meer voor nodig en bij kleine kids komen ze gewoon in huis. Zij kunnen dan kijken naar wat hij kan enzo en misschine hebben zij tips of ideeën hoe je hem kunt stimuleren.
Niet te veel zorgen maken hoor, want het is een heerlijk jong zo te zien op de foto's!

Groetjes, Karin
mama van Eva (2004) en Bas (3-7-2007)

ik heb geen tips voor je, maar ik vind de foto's echt zo leuk!!!!

Vooral die met de waterpokken. Agossie, en nog erbij lachen ook!!! Geweldig mannetje heb je!!

Feline loopt ongeveer gelijk met wat ze "behoort" te doen op haar leeftijd . Met praten voor en met kruipen achter.
Maar ieder kind is anders natuurlijk. Een vriendin haar zoontje is bijna 11 maanden en kruipt nog niet en hij hooudt niet zelf zijn brood vast.
Die is dus "langzaam".
En weet je waar het om gaat: dat je kindje gelukkig is en alles op zijn eigen tempo doet. En ik vind dat je trots op hem mag zijn, want het is wel echt een lekker ventje hoor!! En zelfs met waterpokken lachen, wat wil je nou nog meer

liefs Maris

Hoi,

Wij hebben ook een langzaam dochtertje. Ze wil inmiddels al wel wat langer op haar buik blijven liggen, maar zeker niet te lang ook laat ze dan steeds haar hoofd vallen omdat het haar te zwaar word.
Ook zij "zegt" al wel veel. Nu hoorde ik van mijn moeder dat ik toendertijd ook sneller was met praten dan met de motoriek. Wij maken ons nog niet zoveel zorgen en ik zie toch steeds wel kleine beetjes vooruitgang en dat lijkt mij het belangrijkst.
Zoals je leest is jullie kindje (ben even vergeten of het een jongen of meisje is) niet de enige.

Groetjes
Inge

Hallo Marielle,

Hier nog een traag ventje! Je verhaal is heel herkenbaar. En ik hoor steeds maar zeggen het komt vanzelf (maar dat hoor ik al maanden zeggen en er komt nauwlijks iets bij in de ontwikkeling). Maar mijn ventje kan al wel heel goed zelf eten, harde koekjes, stukken groente, hij slurpt alles naar binnen, en dat is goed te zien aan hem. Hij wordt volgende week 8 maanden. Er is veel wat hij nog niet kan, rollen - zitten - voetjes pakken, etc. Vandaag zag ik hem voor het eerst bewust naar zijn handjes kijken. Op het dagverblijf valt het ze ook wel op dat hij wat anders is, hij lijkt nogal stijf. Dus misschien fysio aanvragen voor hem?   Eind deze week gaan we naar de kinderarts met hem. Vanaf 3 maanden is hij daar onder controle, omdat de ontwikkeling toen al te traag ging. Maar met 3 maanden, daarna met 5 maanden wilden ze er niets van zeggen, en gewoon afwachten tot hij wat ouder is, en dat is nu dus. We gaan er wel op aandringen dat hij nu fysio of een andere therapie krijgt. Het wordt een heel verhaal, maar dat komt doordat het zo herkenbaar is. Onze dochter destijds ontwikkelde vlot, vandaar dat het nu ook zo opvalt.
Ik heb het idee dat hij zijn onderlichaam heel moeilijk beweegt, zoals zijn beentjes omhoog gooien of voetjes pakken heeft hij nog nooit gedaan. Maar we wachten af. Het is een super lief & vrolijk ventje! (zal eens proberen een foto te plaatsen)

Super leuke foto's trouwens!

Groetjes,
Eveline

Hoi. Ik zou me absoluut geen zorgen maken hoor.. Mijn oudste was ook zo'n langzaam kindje en ik had ook wel zoiets van Gaat ie het ooit allemaal leren maar ja hoor.. Hij kon alleen zitten met ruim 10 maanden pas, staan deed hij net na zijn 1e verjaardag en lopen deed hij pas met 21 maanden!! Maar goed, hij had wel zijn complete gebit incl. kiezen voor zijn 1e verjaardag en praten deed hij ook heel snel en heel veel haha..
Mijn jongste is naar mijn idee sneller met rollen enzo, maar die heeft nog steeds geen enkel tandje (en hij is 7,5 maand..)
Ieder kindje heeft zijn eigen tempo, en daar verander je als moeder nou eenmaal niks aan (ook al zouden we dat denk ik allemaal wel eens willen..)
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan