heeeel erg raar...

hoi ik heb iets vaags meegemaakt ik weet niet of 1 van jullie dit ook hebben meegemaakt.
Ik moest een week geleden naar de gynaecoloog omdat mijn huisarts niet vertrouwde dat het goed ging met de zwangerschap, dus ik ging naar de gynaecoloog voor een vaginale echo...en toen zei de arst:ik zie helemaal nix wat op een zwangerschap lijkt, je hebt een miskraam!!!ik was helemaal geschokt en was ontroostbaar, maar ik moest een week later terug komen voor nog een echo(dat is nu drie dagen geleden)en ik had een andere gynaecoloog die dag, en die maakte ook een echo en die zei:je bent gewoon zwanger!!!het is heel verwarrend allemaal!ik ben nu volgens hem 7 weken en 1 dag zwanger...maar nu ben ik bang dat als ik de 12de van oktober weer een echo laat maken dat er weer nix te zien valt....
ik hoop dat alles goed gaat, maar hebben jullie wel us zoiets meegemaakt?vertel het me aub...alvast bedankt

 
Hoi,

Ik maakte bij mijn eerste echo hetzelfde mee, bij mijn eigen gyn, notabene.
Ik was in de veronderstelling dat ik, op een dag na 7 weken was, ik heb in maart een miskraam gehad en daarom mocht ik zo vroeg komen.
Met een blik op het scherm zegt de Gyn, ik zie geen vruchtje in het zakje, meette het zakje en kwam op 5.5wkn. zeer verdrietig naar huis, mocht na twee weken terugkomen.
(In maart was ik net zo ver en zagen we duidelijk een vruchtje op de echo).
Zit er bij de tweede echo(ruim twee weken stress later)gewoon een vruchtje van 9.1 wkn in.
Ik wist echt niet wat ik zag.
Inmiddels heb ik gisteren een nekplooimeting gehad, ben 37jr, en het zag er prima uit en ik ben ook exact zover heen als ik in het begin had berekend!!

Als je wilt kun je de echo ´s zien op mijn website:

http://babyveen.beebiesite.nl/final/home/

Ik vermoed dat de gyn erg veel haast had en dat ie de eerste foto van bovenaf gemaakt heeft.

Ben nu erg opgelucht.

Groetjes Jeanette
 
hoi
ik heb zoiets niet meegemaakt. maar ik denk dat als de gyn. eenmaal een hartje heeft zien kloppen en een vruchtje heeft gezien. dat je zwanger bent.
gefeliciteerd!!! dus ik denk dat je de 12de met een gerust hart kunt terug gaan.
liefs sandy
 
Ja hoor, als er eenmaal een kloppend hartje is waargenomen ben je gewoon zwanger. Ik heb het zelf nooit meegemaakt (nu voor de derde keer zwanger) maar heb er wel verhalen over gehoord! Ik moet zeggen dat ik het iets onbegrijpelijks vind dat er eerst een conclusie wordt getrokken, die vervolgens weer wordt ingetrokken, volgens mij is het voor veel Gyn. teveel een routineklus geworden, dat zo'n echo gewoon te snel wordt genomen, er wordt tegenwoordig zo weinig tijd genomen hiervoor. Dat dit dan gebeurt is best verontrustend. In iedergeval, gefeliciteerd!! Geniet ervan, iets mooiers bestaat er niet!
 
Ben vandaag van de gynocoloog teruggekomen. Het zou zo moeten zijn dat ik iets meer dan 7 weken zwanger zou moeten zijn. Ik heb het vruchtzakje wel gezien, en het is best groot. Er is alleen niets in te zien. Hij waarschuwde me vandaag dat het waarschijnlijk een miskraam gaat worden. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en kunnen ze zeggen of dit écht zo is? Wat gebeurd er dan met je lichaam? Hebben ze daar dan medicijnen voor om het af te laten vloeien??? Volgende week moet ik weer terugkomen. Ik hoop zo dat het dan wel te zien is...
 
Ha Sandy!
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik was bijna 8 weken zwanger en had een beetje bloedverlies. Bij een (uitwendige) echo werd geconstateerd dat er geen vruchtje zat. Ik moest afwachten tot mijn lichaam het af zou stoten en anders na een week terugkomen. Een week verdriet gehad en gewacht op de miskraam. Toen een inwendige echo gekregen en wat bleek: er zat gewoon een vruchtje. Het is in deze periode moeilijk te zien of je zwangerschap goed gaat, vooral omdat dit net de periode is waarin het hartje al dan niet zou moeten gaan kloppen. Dit kan voor de misverstanden zorgen.
Ik zou je in elk geval dringend aanraden om aan te dringen op een INWENDIGE echo, omdat ze hiermee veel beter kunnen zien wat er in je baarmoeder aan de hand is.

In elk geval wens ik je heel veel succes, de onzekerheid is slopend, maar probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken en steun te vinden bij je dierbaren.

Liefs, Babas.
 
Terug
Bovenaan