heeeel veel vocht in de voeten

hallo allemaal
ik ben nu 39+1 dag zwanger en heb echt vreselijk veel vocht in mijn voeten, niet leuk meer.
mijn voeten zijn echt vreselijk dik en doen heel veel pijn ik houd ze hoog en probeer weinig tot geen zout te eten.
heeft iemand nog tips?
groetjes

Hey!

Bij zijn ze ook echt niet normaal meer. Heb geen enkels meer en m'n huid staat helemal strak en m'n tenen raken de grond niet meer als ik sta maar steken recht vooruit. Het wondermiddel heb ik nog niet gevonden maar de volgende tips heb ik gekregen en ben ik mee aan het experimenteren:
- bleekselderij eten
- asperges eten
- kleine verhoging van het voeteneinde van je matras (niet te hoog want dan ligt je rug in een rare kronkel)
- veel drinken
- groene thee drinken
- koud voetenbad
- vochtige handdoeken in de koelkast leggen en daarna op je voeten
- voeten hoog leggen
Ik hoop dat er iets bij zit waar je wat aan hebt. Ik heb t absolute wondermiddel nog niet gevonden maar hou je op de hoogte. Ik heb trouwens zelf geprobeerd mijn voeten in te binden (idee van een steunkous). Dat werkte een kwartier maar toen ging het vocht boven het verband zitten en toen ik het eraf haalde zat het vrijwel direct weer in m'n voeten dus dat was geen optie.
Laat je het ook weten als je de gouden tip hebt??
Succes!

Groetjes,
Marian

hoi,
Ik heb het nog niet zelf geprobeerd, maar volgens mijn VK zou iedere ochtend een paar schijven ananas ook erg goed moeten helpen. Dat werkt ook vochtafdrijvend.

Succes!

Hey Vlinder,

Hier nog eentje met olifantenpootjes. Jij ben 1 dag eerder uitgerekend als ik.....5 augustus namelijk. Ben vandaag dus 39 weken en 1 dag zwanger.
Ik hoop van harte dat hij ( want het is een jongen ) er snel zin heeft om eruit te komen.
2 weken geleden blij gemaakt met een dode mus.....naar de verloskundige geweest baarmoedermond verstreken en 1 cm ontsluiting. Ook meteen maar gestript.....maar dit heeft dus tot op de dag van vandaag niets opgeleverd. Dadelijk weer naar de verloskundige.
Ben het allemaal  een beetje beu met dit weer....
Lijk wel een mol, zit heel de dag binnen met de gordijnen dicht....pfff.....
Kan nog slippers aan maar dat is dan ook wel het enige.
Ik ga ook regelmatig met mijn voeten omhoog zitten of in een koud badje maar het mag allemaal niet baten. Gelukkig doet het geen zeer.
Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Mootje

Hoi Vlinder en anderen,
Ik heb het al een paar weken, ook in mijn vingers die daardoor gaan 'slapen' Helaas is er geen 'wondermiddel' en alle tips zijn al genoemd....
Ik zit echt de hele avond, van 7 tot 10 met mijn benen omhoog, overdag wanneer het kan ook omhoog en veel koude voetbaden. Normaal zou koud / warm afwisselen goed zijn, maar met dit weer is koud alleen voldoende. Het helpt een paar uurtjes, maar alles is zo weer dik!
Nog 1 tip; masseren! Dat helpt bij mij ook goed, maar dat moet je misschien je partner laten doen, ik kan er in elk geval niet meer bij..................
Succes allemaal!
Groetjes Nanna

Hou op schei uit!
Ik kan al langer niet charmant meer over straat, maar nu is het echt over..........van mijn knieen naar beneden is een rechte, opgezette toestand. Er is geen vorm meer in te herkennen! Had ik vroeger (zo'n maand of 8 geleden) nog van die uitstekende enkelbotjes..............foetsie!

Wat ik ook doe, binnen no-time zijn ze weer terug................
Het is niet anders............
Mensen kijken maar de andere kant op ofzo.......

Gr. Rimke

Hier nog iemand!
Bij mij doet het geen pijn, alleen de huid staat erg strak en slippers kan ik ook al bijna niet meer aan, schoenen helemaal niet. Probeer wel regelmatig een eindje te lopen, van alleen stilzitten worden ze nog dikker. Verder lekker in water en de benen omhoog (ook 's nachts, dat kan gelukkig met mijn bed) s ochtends is het dan ook beter dan 's avonds. Je voeten en benen masseren helpt ook wel een beetje (bovendien voelt het goed).
Nu ja, nog even, als je bevallen bent is het direct weg( tenminste, dat zegt men. Ik moet het eerst nog zien!)

bij de eertste zwangerschap ben ik er zelfs eerder door ingeleid, alles stond vol en Daniëlle was 38+4 wkn, dus  dat kon..

nu heb ik eigenlijk nog niet veel last van, merk wel de laatste dagen dat de gewrichten moeilijker gaan en de handen en voeten dikker worden maar zo'n last als met Daniëlle heb ik nu nog niet gelukkig
Na de bevalling is het helaas niet 1 2 3 weg, bij mij heeft het toen een dikke week geduurd voor het vocht weg was getrokken (wel elke dag een verassing op de weegschaal hahaha

Groetjes Veronique

Terug
Bovenaan