Heeel snel geïrriteerd

<p>Hallo mommys,</p><p>ik zit mezelf een beetje in de weg de laatste tijd, ik heb hier al eerder iets over geplaatst. Maar ik merk dat ik echt niksss kan hebben van mensen, als ze zich met mij bemoeien. Het zijn vaak kleine dingetjes die ik heeel groot maak. Bijvoorbeeld als iemand zegt ga wel af en toe lekker naar buiten he. (Ik ben elke dag buiten, en ga vanaf nu wat meer rust nemen) dan zeg ik gelijk ja ik ben ook elke dag buiten, maar ik zie het dan gelijk als kritiek.. Herkennen meer mensen dit? Ik heb dit de laatste tijd echt vaak, voor mijn gevoel zeggen mensen echt domme dingen. Maar ik voel ook echt dat mensen vaak gemene dingen zeggen, en als ik er dan achteraf over klaag zeggen de mensen om mij heen dat ik mij aanstel. Bijvoorbeeld ook dat ik moest lachen laatst omdat ik een trui niet meer paste die eerst heel groot was, en dan zegt iemand ik zou juist blij zijn, gezonde flinke baby. En dan denk ik echt? Hoe draai je dit zo, alsof ik zeg dat ik niet blij ben? het enige wat ik zei, is dat de trui ooit te groot was. Nja het zijn zo allemaal van die kleine dingetjes die me heeel erg boos kunnen maken. Maar als ik dit nu al heb laat staan straks als onze kleine schat er is.. pff ik kan er slecht tegen als mensen zich met mij bemoeien of ook maar iets over de kleine zeggen? laatst zat er ook iemand aan mijn buik, degene is pas 15 en die zei hij leeft niet meer. (Hij bewoog even niet meteen?) nouuuu ik wilde echt zoooo boos worden. Mensen wat kan ik het beste doen want ik heb echt het gevoel dat ik even niet onder de mensen moet komen??? ik hoop dat ik ook hier in niet de enige ben. Soms moet ik er wel om lachen en weet ik dat ik te ver ga maar soms denk ik ook echt lang aan dingen die mensen tegen mij hebben gezegt die echt niet aardig zijn!! </p>

Hoi ik ben net de 5 week voorbij en merk dat ik ook snel geïrriteerd ben vooral naar mijn vriend reageer ik fel terwijl hij er helemaal niks raars mee bedoelt maar ik steeds het gevoel heb dat ik me moet verdedigen tegenover hem en andere waardoor ik er niet leuker op word voor de omgeving baal.er ook wel van bij mij komt het ook dat ik heel slecht slaap en last heb van hyperventilatie waardoor ik ook snel geprikkeld word want je word ook erg moe van niet slapen en de hyperventilatie kost ook enorm veel energie + een lichaam die de eerste maanden veel van je vraagt en ik ben ongemerkt toch zenuwachtig voor de eerste echo hebben 2x een slechte echo gehad dat er geen zwangerschap meer te zien was dus nu extra spannend merk nu wel verschil met de vorige 2 zwangerschappen mijn buik groeit nu ook nog steeds (we meten hem elke 2 /3 dagen op om dezelfde tijd) hopelijk gaat het snel beter merk het ook dat ik niet zo gezellig ben

Hm herkenbaar, leve de hormonen. Mijn ervaring is wel dat ik daar (bijna) geen last meer van heb sinds de kleine is geboren...
Nu kom ik met (ongevraagd?) advies: als je merkt dat je overreageert op kleine dingetjes, een uitlaatklep zoeken zodat je ze niet opkropt omdat je vindt dat je er niet moeilijk over zou mogen doen. Dus lekker bewegen, of van je af schrijven in een dagboekje, of een creatieve uitlaatklep... Wie weet heb je er wat aan! ?
Maar ja, veel mensen hebben geen idee van welke dingen je beter niet kan zeggen tegen een zwangere, zoals grapjes maken over dat je kindje dood is (hoe bedenk je dat dat okee is?!)
Ik heb ook veel opmerkingen gehad over dat m'n buik enorm was, en dat was als compliment bedoeld, maar kon soms helemaal verkeerd vallen.
Tja, dat hoort er een beetje bij denk ik

[quote quote=10490521]Hoi ik ben net de 5 week voorbij en merk dat ik ook snel geïrriteerd ben vooral naar mijn vriend reageer ik fel terwijl hij er helemaal niks raars mee bedoelt maar ik steeds het gevoel heb dat ik me moet verdedigen tegenover hem en andere waardoor ik er niet leuker op word voor de omgeving baal.er ook wel van bij mij komt het ook dat ik heel slecht slaap en last heb van hyperventilatie waardoor ik ook snel geprikkeld word want je word ook erg moe van niet slapen en de hyperventilatie kost ook enorm veel energie + een lichaam die de eerste maanden veel van je vraagt en ik ben ongemerkt toch zenuwachtig voor de eerste echo hebben 2x een slechte echo gehad dat er geen zwangerschap meer te zien was dus nu extra spannend merk nu wel verschil met de vorige 2 zwangerschappen mijn buik groeit nu ook nog steeds (we meten hem elke 2 /3 dagen op om dezelfde tijd) hopelijk gaat het snel beter merk het ook dat ik niet zo gezellig ben[/quote]
Aahh wat super vervelend, ik duim voor jullie!! Komt vast goed!! En idd zo vervelend voor de mensen die het wel goed bedoelen, mijn vriend houd ook echt niet van ruzie en negativiteit, dus soms voel ik me zoo schuldig dat ik altijd maar aan het klagen ben tegen hem over andere mensen. Maar soms voelt het echt alsof ze het er om doen zoooo vervelend!!! En idd ik merk ook dat ik echt heeel moe ben, ik moet nog 4 weekjes maar heb al die maanden nog nooit een middagdutje gedaan terwijl ik dit eigenlijk wel zij moeten doen , achja we komen er wel doorheen!! Straks hebben we iets heeel moois in onze armen! Succes  bij jullie eerste echo!! Nog eventjes wachten ? 

Herkenbaar, de hormonen inderdaad. Ik ben morgen 35 weken zwanger en ben echt al maanden aan een stuk vaak gewoon niet te genieten thuis ?. Dan zeg ik dingen waarvan ik op het moment zelf ook denk van aiii wat zeg ik nu weer? Waarom ben ik zo gemeen ?? Heel lastig. Ik werk ook met kinderen en ook daar merk ik dat ik meer en meer een erg kort lontje heb voor gedrag dat me nu meer stoort dan anders. Ik excuseer me dan ook wel steeds voor mijn overdreven reacties als ik het door heb dat ik zelf overdrijf, maar ja. Je hele lijf en leven wordt even omgegooid, nogal wiedes dat je humeur hier ook last van heeft denk ik dan.

Effe ter aanvulling: langs de andere kant maakt dit ook wel dat ik me minder aantrek van dingen die geen prioriteit hebben of die echt mijn probleem niet zijn. Dan denk ik vaak: meh niet mijn probleem, dat ze het zelf maar oplossen, hou ik me niet mee bezig. Dus het heeft ook wel z'n goeie kanten ?. Anders zou ik echt altijd overal iedereen met elk klein akkefietje willen helpen en het me aantrekken. 

Terug
Bovenaan