Heeft er helemaal niemand ervaring met de prikpil?

A

Anoniem

Guest
Wij gaan voor een tweede kindje en het is nu bijna de vierde week nadat de prikpil uitgewerkt zou zijn.
Ik vraag me af wie er ervaring mee heeft om zwanger te worden na de prikpil.

Groetjes Ger.

Hoi,

nee ik heb zelf geen ervaring met de prikpil, maar een vriendin van me wel.
Laat ik beginnen met te zeggen dat iedere vrouw anders reageert op de pil en dus ook op de prikpil.
Maar ik moet je in alle eerlijkheid zeggen dat die vriendin van me er heel erg lang over gedaan heeft om "ontpilt" te raken. Zij hebben er zelf ruim een jaar over gedaan om zwanger te worden.

Nu wil ik je helemaal niet ontmoedigen of bang maken maar iedere vrouw reageert dus anders. Wie weet ben jij wel net zo snel ontpilt van die prikpil als ik van de gewone pil. Ik had meteen weer een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Ik kan je alleen adviseren om geduld te hebben.

Hoi Alphie,

Bedankt voor je berichtje.

Ik was na het stoppen met de gewone pil na vier weken en om de vier weken weer ongesteld. Dus dat was én snel én regelmatig.
Hoe lang heeft die vriendin van jou de prikpil gebruikt? Want ik heb hem nog maar één keertje gehad. Zou dat misschien schelen?

Nou ik hoop dat er nog meer mensen reageren. Ik ben nu eenmaal niet zo geduldig. Héél vervelend. We zijn wel gewoon al "begonnen", want de ha zei dat ik eventueel wel al gewoon zwanger kon raken.

Groetjes Ger.

Hoi,

Ik heb zelf 1 jaar de prikpil gebruikt ben vorig jaar juli voor het laatst geweest dat betekend dat ik vanaf oktober prikpil vrij ben ik ben pas in februari dit jaar weer ongesteld geworden en heb nu een regelmatige cyclus.. maar nog niet zwanger.
Hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes,

Kim

Ger,

die vriendin van me heeft de prikpil veel langer gebruikt, echt jaren dus dat zal zeker uitmaken. Het zal denk ik bij jou wel korter duren.
Maar waarom ga je niet eens aan de slag met ovulatietesten? Dan weet je tenminste of en wanneer je je eisprong hebt.

Succes ermee!

Hoi Ger,

Ik heb een aantal jaren geleden twee keer de prikpil gebruikt. Nadat de
laatste keer was uitgewerkt duurde het ongeveer een half jaar voordat
mijn cyclus weer een beetje op gang was gekomen. Ik had op dat moment
nog geen kinderwens dus vond het niet zo'n probleem.

Hopelijk gaat het bij jou wat sneller.

Judith

Bedankt voor jullie reacties.
Maar hierdoor zie ik het wel een beetje somber in, ik denk dat ik nog wel even zal moeten wachten dus...............Balen. Want we vrijen nu al zonder veiligheid, dus dan heb je het idee dat je wel al een beetje begonnen bent. Maar ja als je helemaal niet weet of het allemaal wel al op gang is heb je ook niet het idee dat je écht al bent begonnen.

Hoop dat het een beetje opschiet.
En Juup, doen je na een half jaar pas ongesteld werd, had je hem toen twee keer achter elkaar gehad of eentje? En was je ook gelijk niet meer ongesteld toen je de prikpil had gehad?

Nou groetjes maar weer!

Hoi Ger,

Ik heb de prikpil twee keer achter elkaar gebruikt, maar had veel last
van bijwerkingen en ben daarom snel weer gestopt. Het is al weer een
aantal jaren geleden en ik weet niet meer of ik meteen geen bloedingen
meer had.

Het nadeel van, net als jij, meteen na de prikpil zwanger willen worden
is dat je niet weet of je niet ongesteld wordt omdat de prikpil nog
niet is uitgewerkt of dat je zwanger bent. Misschien een idee om te
wachten totdat je een keer een menstruatie hebt gehad? Je loopt dan
hooguit 1 eisprong mis, maar dat lijkt me minder vervelend dan
misschien wel een aantal maanden steeds de hoop dat je zwanger kunt