Heeft er iemand een kindje met beenlengte verschil.

Vanmorgen op het CB constateerde de arts dat Isabel beenlengte verschil heeft.
Haar heupjes lijken normaal te zijn, maar voor de zekerheid toch een echo.
Wie heeft dit ook meegemaakt.

Groetjes Rene
 
Bij onze dochter was ook beenlengte verschil. Ze heeft rond 3 maanden (is nu 6 maanden) een echo gehad en daarna een rontgenfoto. Bij haar bleek dus wel wat met dr heupjes te zijn. Ze heeft/had heupluxatie en zit nu in een pavlikbandage. Ik hoop voor julllie dat het allemaal goed is met de heupjes. Alvast veel sterkte.
 
mijn dochtertje had hetzelfde probleem.
toen ze een maand of 4 (geloof ik) was zagen ze dat het ene beentje korter/langer was dan de andere.
Toen werd ik naar de huisarts gestuurd en vervolgens naar het ziekenhuis voor een echo.
daarop was te zien dat er niets mis was met de heupjes.
Na een paar maanden was het nog steeds zo en werd ik weer naar de huisarts gestuurd, weer naar het ziekenhuis nu voor een heupfoto.
Weer zagen ze dat er niets aan de hand was.
Vlak voor ze een jaar was hebben ze op het cb nog een keer gekeken en was alles goed (zover ze konden zien) in ieder geval ze is nu 2 jaar en loop als een kievit, niks aan de hand.
Ze vertelden me op het cb dat het enen beentje soms weleens wat sneller groeit dan het andere en dan de volgende periode het andere beentje weer meer groeit.
Dus als ze het maar in de gaten houden is het goed en het moet goed zijn zodra ze gaat lopen, zo niet dan moet ze aangepaste schoenen hebben.
Maar goed het kan dus ook vanzelf goed komen
groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan