heeft er iemand ervaring in afvallen ipv aankomen tijdens de zwangerschap?

Hoi,

Ik ben nu 19 weken en 1 dag zwanger van ons 3e kindje maar ik ben nog helemaal niets aangekomen, sterker nog ik ben 12 kilo afgevallen!?! Mijn buik groeit wel maar als je naar mijn gezicht, armen en benen kijkt dan zie je (wie mij langer kent) dat die een stuk slanker zijn dan voorheen. Het lijkt wel of de baby mij opeet haha, op zich kan ik het wel missen hoor maar ik maak me toch wel een beetje zorgen of het wel goed is ook omdat ik gewoon iedere maand ongi wordt. Gelukkig voel ik de baby wel bewegen en dat stelt me dan ook wel weer gerust maar toch... As woensdag krijg ik de 20 weken echo en ik hoop dat het allemaal goed zit.
Heeft er iemand van jullie dit ook meegemaakt en zo ja, was het wel allemaal goed?

groetjes Oelie
 
Hoi,

Een ex-collega van mij had dit ook. Tijdens haar zwangerschappen kwam ze niet aan maar viel juist af. Inmiddels heeft ze 4 gezonde kindjes. Wat zegt je vk er van?

Gr. Sam
 
Hoi

Bij mijn nu tweede zwangerschap viel ik in het begin ook alleen maar af.
Tussen de 12e en 20e weken was ik vrij veel misselijk en veel overgeven. Echt
helemaal nergens trek in hebben, en ben toen ook ruim 10 kilo kwijt geraakt.
Met het gevolg dat ik de hele zomer nog mijn normale broeken aan kon. Ze zakte
zelfs bijna van me kont af. Ik ben nu 32 weken en heb er nu geen last meer van.
Wel heb ik een bescheiden buikje, bij mijn eerste was hij veel dikker. En ik ben
nu bijna op mijn normale gewicht. Maar de baby groeit goed en daar gaat het om.
Succes met je zwangerschap groetjes hopvrouw
 
Hoi, bedankt voor jullie reacties.
Morgen heb ik de 20 weken echo en dan moet ik dinsdag weer naar de gynaecoloog.
Ik ben verder helemaal niet misselijk en ik eet gewoon alles, zelfs chips dus daar kan het niet aan liggen. Maar wel fijn om te horen dat er ook andere mensen zijn die dit hebben gehad en dat alles toch goed was. We wachten wel af, ik ben echt wel benieuwd morgen hoor!!!

groetjes, Oelie
 
hallo,

wat zeg je nu, wordt je ook iedere maand gewoon ongesteld? En heb je dan flink bloedverlies? Ben ik wel benieuwd naar.

Over afvallen tijdens zwangerschap kan ik niet meepraten; was 25 (VIJFENTWINTIG!!!) kg aangekomen. (Zijn er inmiddeld wel weer 28 af hoor) .
Maar ik heb dat wel vaker gehoord, dat vrouwen afvallen in de zwangerschap. Je kindje schijnt dan niks te kort te komen; die pakt wel wat ie nodig heeft, zeggen ze. Als jij mar gewoon eet.

Lidi
 
Hallo Lidi,

Ja hoor, je hebt het goed gelezen, ik ben gewoon iedere maand rond de 20e ongi. Het is dan niet zo veel dan normaal maar toch verlies ik rond die periode een paar dagen bloed. Volgens de gynaecoloog komt dat wel vaker voor (niet supervaak maar het komt voor) maar ik vond het ook raar hoor, ik bedoel dit is ons 3e kindje en bij de andere kids heb ik dat niet meegemaakt daarom maakt het me ook onzeker. Ik ben wel heel blij dat ik nu onder controle ben bij de gynaecoloog dan wordt het in ieder geval goed in de gaten gehouden. Dit is omdat ik bij mijn vorige zwangerschap een groeiachterstand van 6 weken had en dat werd een spoedkeizersnede vandaar.

groetjes van Oelie
 
Hoi dames,

Ik ben de eerste drie maanden 3 kg afgevallen. Was vaak misselijk en kon moeilijk eten, vandaar. Ik ben getrouwd toen ik 16 weken was. De misselijkheid was gelukkig over.
Maar nu, ik ben ondertussen 32 weken en 3 dagen en ben ondertussen al 15 kg aangekomen. Dus... dat kan al tellen e...

Hopelijk gaan deze er ook weer af na de bevalling, of toch deels...

Liefs,
van ons...
 
Terug
Bovenaan