Heeft er iemand ervaring met de kid care bikebuggy??

Ik probeer steeds vaker  lopend ergens heen te gaan met mijn zoontje van 1,5, maar helaas luistert hij nog voor geen meter en moet ik hem vaak onderweg toch weer vastsnoeren in de wagen omdat ik anders simpelweg niet op tijd kom, last krijg van mijn rug, of het risico loop dat hij wordt platgereden.

Mijn geweldige idee van de bugaboo met plankje achterop, lijkt dus in de praktijk helemaal niet zo geweldig te zijn. Nou duurt het nog wel een paar weken voordat onze tweede kindje wordt geboren, maar ik heb toch zo'n vermoeden dat mijn zoontje van 1,5 tegen die tijd nog niet klaar is voor een leven buiten  de buggy.

Het voordeel van de bikebuggy is dat je hem ook nog aan je fiets kunt bevestigen. Aangezien ik geen auto heb, is dat wel een voordeel. Op mijn mama fiets kunnen ze straks ook wel met zijn tweeën maar dan heb ik dus geen wagen bij me als we ergens heen fietsen. Dan kom ik aan op het winkelcentrum en moet ik de baby in de draagzak doen en met mijn zoontje  aan de hand. Dat schiet ook niet echt op.

Hoe doen jullie dit?

hoi hoi,

Over ongeveer 5 weken ben ik uitgerekend van ons tweede kindje. Ons eerste is dan bijna 2jr en vanaf de tijd dat we weten dat we weer zwanger zijn zijn we gaan oefenen met het los lopen van de oudste en dat gaat redelijk tot goed. Je moet erg veel geduld hebben dat is het enige advies wat ik je kan geven en als je ergens een tijds afspraak heb moet ver van te voren al vertrekken dat mocht de oudste niet willen luisteren dat je dan niet gelijk in de stress hoeft te schieten wat betreft je afspraak.

Veel succes.
Groeten Marijke

Hoi Laura,

Zo te lezen heb je wel een buggy. Heb je er al aan gedacht om zo'n buggy standaard op je fiets te monteren? Is ideaal en ook op een mama fiets is dat mogelijk met al een zitje achterop. Scheelt ook een hoop gesjouw. Het enige nadeel is dat de fiets zo al loodzwaar is en dan wordt het nog een beetje meer.

succes ermee.

Claudia

Ik heb zo'n bike-buggy die aan mijn GMG-voorstoeltje vast zat. Best handig, al zat er iets minder ruimte tussen buik en stoeltje dan voorheen, en zitten ze wat lager in zo'n ding.

Voor de baby had ik een Baby-bike, voor achterop, daar ging ze vanaf een week of 6 in. Ik heb ontdekt dat dat stoeltje met wat extra spinnen ook op de bike-buggy paste. Erg handig, zeker in combi met een draagdoek voor het andere kind.

Hoi hoi,

Wij hebben de Kid Car Bike-Buggy. Deze fietskar vind ik erg handig. Ook ik heb overdag geen auto tot mijn beschikking en moet alles met de fiets doen. Toen ons zoontje kleiner was (hij is nu bijna 4), gebruikte ik hem regelmatig. Vooral wanneer hij niet zo graag in de gewone buggy wilde zitten, maar wel in de kar. Ook met boodschappen doen is het erg handig, de heenweg kind in de kar, terugweg kind op de fiets en boodschappen in de kar.

Waar je rekening mee moet houden is bijvoorbeeld de breedte van de kar en de breedte van de deur van je schuur o.i.d. Wij hebben de kar gekregen, maar hij past bij ons niet door de schuurdeur. Hiervoor moet ik hem telkens inklappen. Erg bewerkelijk dus.

Er zijn meerdere fabrikanten van fietskarren. Ik zou nog even goed orienteren naar het merk kar. De Dolphin is ook een mooie kar. In ieder geval moet je even kijken naar een goede bak/bescherming. Er is ooit een consumentenonderzoek gedaan. Wie weet kom je met googlen nog resulaten tegen.

Nu ben ik 36 wk zwanger van de tweede. Ik overweeg nu de aanschaf van een babyschaaltje.

Succes met het overwegen van je keuze!

Terug
Bovenaan