Heeft er iemand ervaring met de ovulatietesten van Sensitest ??

Hallo,

Ik ben 26 jaar en wij zitten nu in ronde 2. Ik heb via Sensitest, ovulatietesten besteld. Mijn vorige cyclus was 32 dagen (maar was de eerste na het stoppen met de pil). Nu heb ik gisteren en vandaag een ovulatietest gedaan en beide keren was er een licht tweede streepje te zien. Is dit altijd zo of is dit een teken dat de eisprong eraan komt ?? Weet iemand hoe lang het kan duren voordat het streepje het donkerst is ? We zijn in ieder geval om de dag aan het klussen, maar voor mijn gevoel zou ik het fijn vinden om te weten wanneer de eisprong is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Blondje

hey (sorry weet je naam niet meer)

Ook ik heb ovu testen van sensitest
ik heb een cyclus van ong 33 dagen
heb getest vanaf 1 juli omdat ik vorige maand mijn eisprong voelde op dag 17-18 en ik niet te laat wou zijn (soms duurt mijn cyclus maar 30-31 dagen)
1 juli was dag 14 bij mij
had tot vanmorgen een heel licht streepje elke test
vanmorgen had een een vieze slijmprop  bij het afvegen ?(sorry vies detail)
tegen de avond en nu nog lijkt het wel feest in mijn onderbuik, allemaal trekken, krampjes
ik dus weer een ovu test gedaan en deze dus super positief, test streep is wel bijna twee keer donkerder
ik zit nu op dag 18
vorige maand was mijn test twee dagen na elkaar donkerder, de dag daarna weer licht en de dag daarna helemaal weg
het is dus even zoeken naar de vruchtbaarste dag maar werkt wel

groetjes sonja

Hoi Blondje

Ik ben deze ronde (de 5e) ook begonnen met de ovuatietesten van Sensitest. Mijn cyclussen zijn erg netjes geweest (1e 24 dagen, toen 2x 28 en laatste keer 30 dagen).
Het gemiddelde lag op 28 dagen, dus volgens de gebruiksaanwijzing zou ik op dag 11 moeten starten met testen.   Dat was afgelopen dinsdag. Dus dat heb ik dan ook gedaan.
Dindag had ik een héél licht streepje (heb 't aan mn vriend laten zien en die zag het ook), woensdag en donderdag weer niets te zien (ik dácht van wel, maar vriendjelief zag echt niks.... dus was al bang dat ik misschien te laat was), maar vanavond was ie toch eht weer duidelijker te zien. Dus denk dat ik morgen wel een positieve test heb.
Terwijl eigenlijk,volgende het boekje zeg maar, vandaag mijn ovulatie zou zijn. Maar als je een positeve test hebt dan kan het nog 24 tot 48u duren voor je ovuleert.

Nouja, zoals je kunt lezen kan ik niet echt antwoord geven op je vraag, want voor mij is het ook nog allemaal nieuw! Maar wilde gewoon even reageren

Groetjes, Mickje

P.S. Ik denk dat je pas na een tijdje echt wat naukeuriger kunt bepalen wanneer je eisprong eraan komt, dus dan moet je nog wat maandjes blijven testen en ook de resultaten bijhouden (duimen natuurlijk dat dat niet nodig is, en dat het snel raak is!! Succes ermee!)

Hoi, ik begin ook voor het eerst met ovutesten (en ook van sensitest, de dipstick dingen), dus kan je helaas niet helpen.

Ik ben 27 en zit in ronde 8, regelmatige cyclus van 28 dagen. Afgelopen dinsdag ongesteld geworden, vandaag dag 6 (met nog beetje bruinverlies).
Vanmorgen bij wc gaan zag ik wat vruchtbaar slijm, heel bizar want mn ovu moet zo rond dag 14-15 plaatsvinden. Net even een ovutest gedaan en ik zie een licht streepje (en donker controlestreepje). De test laat dus geen LH piek zien, maar ik verbaas me erover dat er dus wel al heel licht LH in mn urine zit.

Hoort dat? Of zal mn eisprong er over een paar dagen aan komen???

Groetjes, El.

Hoi meiden,

Ik gebruik al zo'n 10 rondes ovutesten en heb altijd een paar dagen na en een paar dagen voor de ovulatie iedere dag een licht 2e streepje. Rondom de ovulatie heb ik 1 of 2 dagen een donkere streep, net zo donker of donkerder dan de teststreep. Volgens mij is het dus vrij normaal dat je een paar dagen achter elkaar een licht 2e streepje ziet!!
Suc6 met zwanger worden, hopelijk duurt het voor jullie niet zo lang als bij mij!!

Groetjes
Wietske

Hallo,

Ook ik heb de testen van sensitest gebruikt maar ik gebruikte ze 2 x per dag. Heel raar misschien, tenminste dat zeiden de meiden met wie ik toen op het forum zat. Maar goed, ik gebruikte ze dus 2 x per dag, in de ochtend en in de avond rond hetzelfde tijdstip. Zo bleek het dus een keer te zijn dat ik in de avond niet vruchtbaar was maar de volgende ochtend wel en ja......nu inmiddels 30 weken zwanger. Je hoort mij niet zeggen dat dit werkelijk helpt maar proberen kan misschien geen kwaad.

Succes en ik hoop dat je snel aantelt.

Lotje

Hoi, hoi,
Ik begin nu ook voor het eerst met ovulatietesten en kwam via, via op het volgende terecht. Misschien een handige tip voor jullie.
Op www.babyboomshop.nl kun je een starters pakket bestellen van 25 ovulatietesten en 5 zwangerschapstesten voor €26,98, maar als je dit dan door geeft aan anderen, zoals ik nu doe, krijg je het pakket gratis!!!! Dit geeft mij in elk geval wel wat meer rust en vrijheid om deze testen te bestellen en te gebruiken.
Ik heb verder nog geen ervaring met ovulatietesten, dus ik wacht het af.
Ik hoop dat dit een handige tip is voor iedereen en succes met zwanger worden!!
Groetjes

Ik gebruik ook de ovulatietesten van sensitest. Voor de ovulatie (enkele dagen) heb ik ook een licht streepje dat dan vlak voor de ovulatie echt heel donker wordt. Meestal heb ik 1 dag een bijna-positieve (dat ik al twijfel of ie positief is of niet) en dan 2 dagen een echt positieve. De dag daarna is ie weer licht of helemaal weg. Ik vind het hele handige strips. De mevrouw in het ziekenhuis op de fertiliteitspoli zei dat als je ze 2 keer per dag doet, ze heel betrouwbaar zijn. Ik doe dat niet (want wist dat niet), maar ga komende ronde dat zeker proberen.

Succes!

Esk (ronde 12, 1e kindje)

Terug
Bovenaan