heeft er iemand nog budget tips?????????

A

Anoniem

Guest
Hoi, op een ander forum zag ik in het voorbij gaan, dat dit een onderwerp was, en ja, het geld vliegt de deur uit, op het moment, en dat zal alleen maar erger worden als ze ook het brood, melk, en de rijst enz. weer duurder gaan maken, zoals ze gister op het nieuws lieten zien. Misschien zijn 'n paar goede budgettips wel erg welkom, bij mij in ieder geval wel op het moment. Zelf ga ik altijd bij de Aldi mijn boodschappen halen, en wat ik daar niet vind, of wat ik niet lekker vind, haal ik bij de Jumbo. Ben erg benieuwd naar jullie tips............ Groetjes Wendy

Voor Julian hebben wij veel 2e-hands spullen, van babykamer tot kleertjes. Hij heeft ook wel nieuwe dingen hoor, maar ik vind het zo zonde als iets nog goed is om het dan niet meer te gebruiken. De babykamer (met bijna alles er op en eraan) hebben we van Marktplaats.nl gehaald en veel kleertjes krijgen we van vrienden wiens eigen kinderen er al uit zijn gegroeid. Soms geef ik dan een bon van bijv. H&M terug.

Tja er zijn natuurlijk veel dingen te verzinnen, maar kijk ook eens op de site van het nibud, daar staan ook nuttige tips op!

Groetjes,
Ellen mv Julian

wij zijn de enige in de familie met kids, en in onze vrienkring hebben we de oudste kids, dus alles van onze kids gaat door, maar er komt helaas nooit wat terug. Was er zelf aan het denken om kleertjes eens op marktplaats aan te bieden, ofzo. groetjes wendy

Ik heb zelf ook regelmatig iets op Marktplaats staan (dan weer gordijnen of een dakdrager voor de auto, een rok van mezelf, tuinstoelkussens). Het loopt niet in de papieren, maar alle beetjes helpen. En ik vind het leuk als spullen een tweede (of derde) leven krijgen. Weggooien kan altijd nog!

Andere mama's met tips??

Ellen mv Julian

Hiya mommas,

Ha ik heb wel een budget tip, maar die is misschien een beetje hardcore zeg maar. Wij verbouwen in onze tuin een hoop van onze eigen groenten. Het eerste jaar scheelde dat bijna geen geld maar nu we weten hoe het moet en wat er goed groeit etc. maakt het echt een verschil. Soms is het makkelijker om op andere dingen te letten qua geld i.p.v op baby spullen (zodat je dus een beetje extra uitgeefgeld hebt om aan baby dingetjes te besteden) Ik weet niet of ze dit in Nederland ook hebben, maar hier kun je voor zowat ieder baby merk kortingsbonnen krijgen op de website van dat betreffende merk. (dat geldt voor zowel eten als verzorginsprodukten, speelgoed etc etc) die je in iedere supermarkt kunt gebruiken. Ook krijg ik iedere maand een kortingsbonnen boekje van huggies en gerber (gerber is hier het grootste merk voor babyvoedsel, zoiets als olvarit denk ik) Anyway, dat zijn de dingen die voor mij werken.

Ajuus, ilja

Volgens mij zijn (na de start aankopen als kamer inrichting en flessen enzo) de grootste kosten voor kleren en luiers.

1x per jaar geef ik wel 60 of 70 euro uit aan kinderkleertjes en schoenen, maar de rest van het jaar niets. Koninginnedag!
Ik heb in april 2006 opgezocht hoe groot kinderen van 1 ongeveer zijn en ik heb kleertjes in alle maten tot 68 gekocht. Dit jaar heb ik maat 74-86 gekocht. Schoenen, sokken, tshirts en broeken. Eigenlijk koop ik alleen rompers wel eens nieuw.

En luiers koop ik altijd in de aanbieding of van het Kruidvat.

Sterkte met besparen!
Barbara mv Mirne

Terug
Bovenaan