Heeft er iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Onze zoon, nu 6,5 maand,  is al 1,5 week gigantisch aan het rommelen snachts. Normaal werd hij ook wel even wakker, maar dan snel speen erin en hij sliep weer verder. Nu hebben we drama snachts ,zeker 3 x p.nacht echt heel hard huilen en pas weer slapen na een flesje (niet iedere x, maar je moet m echt uit bed halen om te troosten en hij wordt echt om de 1,5 u. wakker). Maar ja, hij blijft eten! Nu drinkt ie dan wel even water, maar om 6 uur wil ie toch echt de fles.

Ons hele schema ligt in de war (niet dat we die koste wat kost moeten aanhouden ofzo, maar we hadden net eindelijk een beetje ritme). We hebben m al 3 nachten bij ons in bed laten slapen en dan gaat het iets beter. Hij slaapt in ene zo onrustig...Volgens oei, ik groei heeft ie nu het besef dat de afstand tussen hem en mam of pap groter kan worden....maar ja, moet ie dan zo van slag zijn s'nachts?

Overdag is ie heel lief en zoet. Niet veel huileriger dan normaal. We willen hem dus niet leren dat het normaal is dat hij bij papa en mama mag slapen, en va deze leeftijd kan je ze verwennen zeggen ze.

Sávonds krijgt ie gewoon zijn papflesje, niet anders dan normaal (normaal slaapt hij van 8 tot 8!)

Wie o wie heeft dit ook gehad met zijn of haar kindje en hoelang duurde het? We hebben natuurlijk wel eens eerder sprongetjes gehad en gebroken nachten, maar dit is echt heftiger. Paps en mams zijn zo onderhand ook gesloopt.

Iemand nog tips?

(overigens, ik ben marieke met baby Sep (1-3-2007). Ik lees al 100 jaar mee, ben alleen zelf niet zo heel actief)

In ieder geval al bedankt!

groetjes!

Mmmm, moeilijk. Ik weet wel dat zo'n kleintje heel erg snel went
aan het uit bed halen etc.
Maar als ze zo overstuur zijn dan zou ik hetzelfde doen.
Fenna slaapt gelukkig (bijna) altijd goed door, maar is een vroeg vogeltje.
Elke ochtend om half 6/ 6 uur meld ze haar voor de fles.
Hierna gaat ze gelukkig wel weer slapen, alhoewel dat ook steeds moeilijker gaat.
Hier dus geen tips voor je, maar hoop dat hij snel weer een ritme krijgt.
Niks is erger dan snachts wakker zijn!!!
Groetjes, Alida en Fenna (09-02-2007)

Wij hebben dat ook gehad. Gelukkig is het vanzelf weer over gegaan. Idd rond 7 maanden.  
Thijs gaat rond 19 uur naar bed, en begon rond 20 uur te huilen, kleihard vanuit het niks. Wij denken aan dromen. Soms werd hij niet eens wakker maar huilde in zn slaap. Ik tilde hem even op tegen me aan, beetje wiegen en weer neerleggen.
Vaak na een uur nog hetzelfde verhaal en een enkele keer midden in de nacht weer.
Een beetje troosten hielp hier goed. Geen flesje gegeven.
Nu slaapt hij weer prima.

Bij jullie zal het ook wel weer overgaan hoor, maak je maar niet te druk.
Misschien toch proberen om s ochtends op vaste tijd weer met de fles te beginne, zodat het toch een beetje ritme aanhoud. ??

gr Petra

Terug
Bovenaan