Heeft het voor mij zin om?????

A

Anoniem

Guest
Ovulatietesten te proberen.

Ik ben al sinds eind augustus niet meer ongi geweest en daarvoor was het ergens in mei toen ik net gestopt was met de pil.
Het duurt allemaal maar erg lang alhoewel ik tijdens mijn vier en een half jaar pilgebruik op het laatst helemaal niet meer ongi werd.

Ik ben nu sinds 28 december aan het temperaturen en zo ziet het er momenteel uit. (Ben maar gewoon begonnen met tempen)

-dag 1 --> 36.2
-dag 2 --> 36.7
-dag 3 --> 36.7
-dag 4 --> 36.7
-dag 5 --> 36.8
-dag 6 --> 36.5
-dag 7 --> 36.4
-dag 8 --> 36.5
-dag 9 --> 36.4 ( vandaag)

Mijn vraag is kunnen we hier al iets uit opmaken of is het misschien toch handig om ovulatietesten te kopen en bereik ik hier iets mee omdat ik gewoon heeeeel onregelmatig ongi word...of misschien wel helemaal niet....

Hoor het graag van jullie.

-dag 1 --> 36.2
-dag 2 --> 36.7
-dag 3 --> 36.7
-dag 4 --> 36.7
-dag 5 --> 36.8
-dag 6 --> 36.5
-dag 7 --> 36.4
-dag 8 --> 36.5
-dag 9 --> 36.4 ( vandaag)

Als ik je lijstje zo bekijk heb je je eisprong rond jou eerst dag temparaturen gehad. Daarna is je temp. omhoog gegaan wat betekend dat je ei is geweest (je bent dan dus al te laat met klussen). Waarschijnlijk heb je volgende week ergens je NOD.

Maar... dit werkt gewoonlijk zo. Als je al zolang niet ongesteld bent geweest is het misschien een goed idee om eens   met ovulatietesten te gaan werken om te zien of je wel een eisprong hebt. Als dat zo is, is het natuurlijk raar dat je niet ongi wordt.

Sterkte meid!

Groetjes Bientje

hai poohbeertje.

ik heb ruim 8 jaar de pil gebruikt en het heeft heel lang geduurd voor dat ik voor het 1st ongi werd.

mijn 1ste zwangerschap heeft 3jaar op zich laten wachten. maar heb nu wel een mooie dochter.
nu heb ik een nieuwe vriend   en we zijn ook wel lang bezig al ruim 2 jaar, maar ik vind die niet zo meetellen. want we waren enkel de weekenden bij elkaar.

we   wonen nu bij elkaar en zijn dus nu in ronde 5.
ik ben zelf met de 2de templijst bezig en heb daar bij ook de ovu testen gebruikt.(zie nog 10 dagen)

veel wordt ik niet wijzer van de temp lijst, maar vind hem wel handig voor controle.
 de ovu testen zijn erg fijn want je bent dan nog 24 uur voor je ei sprong en met je temp schiet je omhoog naa je eisprong.
zo heb ik ontdekt dat mijn vruchtbare dagen dus zit tussen dag 30 en 36.
maar ja omdat mijn cyclus ook wisselend is   maakt het soms moeilijk om te gokken.

je doet er dus er veel baat bij om bij je volgende cyclus je temp lijst te gebruiken en de ov testen..
ik heb zelf de ov testen van pre mom shop en dan die ovulatie sticks.
(sorry voor het lange verhaal)

groetjes poekkie

Hoi,

Na je eisprong blijft je temp hoog tot vlak voor je menstruatie. Dit duurt dus wel zo'n 14 dagen. Dus aan je lijstje te zien is dat volgens mij niet het geval geweest (eisprong). Verder is het zo dat je temp. wisselt wanneer je bijv. later of vroeger test en wanneer je bijv. verkouden bent of wat wijntjes hebt gedronken, slecht geslapen etc.
Ben je al bij de huisarts geweest? Ze hebben er toch medicijnen voor om je eisprong 'op te wekken'? Ik weet het ook niet hoor maar dit duurt toch wel erg lang!

Suc6
Ineke

Hoi,

Ik heb wel veel ervaring met temperaturen en ik heb wel enkele tips:

-je moet geduld hebben, je kan pas conclusies trekken als je konsekwent
temperatuurt en dat al minimaal 3 maanden hebt volgehouden.

-je mag absoluut niet opstaan voordat je temperatuurt,

-je moet wel een aantal uren geslapen hebben,

-meer als 1 glas alcolhol verpest de uitslag van de dag erna.

Maar ik zou zeggen ga gewoon door met temperaturen want als je
uiteindelijk bij een dokter terecht komt dan zal die de lijst ook
willen zien.

Een ovulatietest kan je natuurlijk altijd gebruiken maar als je echt
geen notie hebt van wanneer je eisprong is, dan kan dat wel een dure
grap worden.

Houd moed,

ik heb twee prachtige kinderen mede dankzij ovulatietesten en temperaturen.

Wel even intiem vraagje: hoe zit het dan met je slijm? Je bent op je
meest vruchtbaar als het slijm, veel, vloeibaar als eiwit en
doorzichtig is. (De dag na de eisprong verandert het vaak al in een
hutekase achtige substantie.) Misschien moet je dat ook maar eens in de
gaten gaan houden, dan weet je wanneer je ongeveer de ovulatietesten
moet gebruiken.

Gudeke

en veel succes!!

Hai poohbeertje,

ik dacht dat ik al lang aan het wachten was, maar uhhh als ik dat van jou zie... Ben je al naar de ha geweest. Ik ben namelijk vanaf eind oktober niet meer ongi geworden en ben ook aan het tempen geslagen. Ik ben zelf wel naar de ha geweest en ik heb een inwendig onderzoekje gehad. Hij zij dat alles er goed uit zag  .Hierdoor ben ik zelf wel wat rustiger geworden. Als ik in april nog niet ongi ben geworden moet ik terug komen.

liefs wies

Hoi Wies.

Ja ik ben wel eens bij de HA geweest voor hetzelfde probleem (uitblijven van de ongi's) maar toen slikte ik de pil nog
Voor de zekerheid heeft zij me toen doorgestuurd naar de gyn en die verwonderde dat de HA me stuurde omdat het wel vaker voorkwam.
Zij zei toen dat ik er alleen achter zou komen als ik zou stoppen met de pil, maar dat wilde ik toen nog niet.
Er is toen al door de HA een inwendig onderzoek en uitstrijkje gemaakt en alles was goed.
De gyn heeft toen inwendige echo gemaakt en die was ook verder goed.

Dus ja wat ik hier nu weer van moet denken....Ach laat ik maar zo zeggen...heb gewoon een beetje raar lichaam...en dat heb je soms gewoon...dus ik heb me er al helemaal op ingesteld dat alles niet zo mee zal werken en we dus inderdaad uiteindelijk bij de Gyn uitkomen.
En misschien omdat ik die gedachten al heb ben ik maar gelijk begonnen met tempen omdat ik zeker GEEN jaar wil wachten voor ik naar de HA ga....
We zijn dan wel nog geen maand bezig maar ik ken me lichaam en dat is niet zoals het hoort in mijn ogen.

quote: gufrie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-01-2006 22:49:28'));

Hoi,
Ik heb wel veel ervaring met temperaturen en ik heb wel enkele tips:
-je moet geduld hebben, je kan pas conclusies trekken als je konsekwent temperatuurt en dat al minimaal 3 maanden hebt volgehouden.
-je mag absoluut niet opstaan voordat je temperatuurt,
-je moet wel een aantal uren geslapen hebben,
-meer als 1 glas alcolhol verpest de uitslag van de dag erna.
Maar ik zou zeggen ga gewoon door met temperaturen want als je uiteindelijk bij een dokter terecht komt dan zal die de lijst ook willen zien.
Een ovulatietest kan je natuurlijk altijd gebruiken maar als je echt geen notie hebt van wanneer je eisprong is, dan kan dat wel een dure grap worden.
Houd moed,
ik heb twee prachtige kinderen mede dankzij ovulatietesten en temperaturen.
Wel even intiem vraagje: hoe zit het dan met je slijm? Je bent op je meest vruchtbaar als het slijm, veel, vloeibaar als eiwit en doorzichtig is. (De dag na de eisprong verandert het vaak al in een hutekase achtige substantie.) Misschien moet je dat ook maar eens in de gaten gaan houden, dan weet je wanneer je ongeveer de ovulatietesten moet gebruiken.
Gudeke
en veel succes!!

Hoi Gudeke,
Ja ik ben ook maar gewoon begonnen met tempen omdat ik nooit een regelmatig ongesteldheid heb gekend.
En dat intieme vraagje daar kan ik niet zo veel op antwoorden...heb er nooit zoveel last van...maar dat komt misschien omdat het altijd zo lang duurt voor ik ongi wordt..maar ik zal er even op letten.

Esther

Terug
Bovenaan