Heeft hier iemand ook een keizersnee bij de 1e gehad?

Hey girlzz,

Als we het hier over snelle bevallingen gaan hebben kan ik het ook wel even over wat mindere hebben haha ;-)
Niet om flauw te doen maar ik maak me ook zorgen om de volgende aangezien het helemaal niet vlot verliep en na 18 uur via een keizersnee gehaald is. Merk nu met deze zwangerschap dat het allemaal als een trauma terug komt Bah, heb geen zin in de bevalling!!!

Iemand ook een keizersnee gehad? En hoe kijk je/jullie erop terug??

lfs Natas

Jah, hier nog zo 1. Ik heb na 30 uur weeen, 1,5 uur persen, vacuumpomp. Toch maar een spoedkeizersnede gekregen.
Zoals je begrijpt was ik niet heel blij met deze vorm van bevallen. M'n zoontje is nu 14 maanden, gelukkig niet echt getraumatiseerd.

Ik denk maar zo: Nu word ik beter in de gaten gehouden, bij deze mag ik maar tot 38/39 weken doorlopen (en niet tot 42+1) en deze baby zal dan hopelijk ook geen 4522 gram zijn aangezien hij/zij 4 weken eerder komt dan bij de bevalling van de eerste.

Dus de bevalling kan eigenlijk alleen maar meevallen bij de tweede ;)Probeer het positief te bekijken! Bij mij heeft het ook heel erg geholpen dat ik er met mn verloskundige en gyn ook goed over heb kunnen praten. Ik mag tzt ook helemaal zelf bepalen of het een geplande keizersnede word, of dat ik het zelf wil proberen!

Liefs Jen

Hey Jen!!

Fijne reactie!

Ik mag het tegen die tijd ook zelf bepalen dat scheelt een hoop!
En hoe jij het zegt door er zo positief tegen aan te kijken maakt het wel dragelijker!
Ik mag binnenkort ook een gesprek met m'n gynaecoloog.
Ach, we zien wel het duurt nog wel effe ;-)

Lfs Natas

Wel spannend he, ben nu eigenlijk alweer op 1/3 van de zwangerschap met mn 13 weken. Gaat zo ongelofelijk snel! Ik maak me er natuurlijk ook af en toe wel druk om over hoe het allemaal zal gaan.

Ik heb vooral erg veel verdriet gehad van de periode na de bevalling. Ik kon zelf niet voor mn zoontje zorgen en toen ik na 5 dagen uit het ziekenhuis kwam had ik nog maar recht of 4 dagen kraamzorg en had mn man nog maar 3 dagen vrij. Alles kwam op mij neer en dat was wel pittig met een minimale hb (was 2 liter bloed verloren tijdens de bevalling) en had behoorlijk last van de wond. Plus dat je niet boven de 3 kilo mag tillen :p dat is leuk met een baby van ruim 4,5 kilo.

Gelukkig heeft mn man nu al geregeld dat hij straks na de bevalling een maand vrij heeft. Dat geeft mij ook wel wat rust en maakt het inderdaad een wat dragelijker vooruitzicht ;)

Hoe oud is jou kindje nu? Heb je een jongen of een meid? Ik heb dus een zoontje, 14 maanden en hij rent gelukkig al door het huis. Ben zo blij dat ie al goed loopt en zelf de trap op kan klouteren. Hij weegt toch alweer 12 kilo, dus dat tilt niet zo lekker meer ;)

Hoop weer van je te horen!

Liefs Jen (12+6)

Hoi dames,

ik kom even "sneaken" vanaf het januarieforum. Ben nu 32 weken zwanger en krijg over 2 weken hopelijk de datum te horen van onze 2e keizersnede. De eerste bevalling was ook voor ons inderdaad dramatisch. Zowel voor ons als papa en mama als voor ons kindje. Ga niet in details want dan heb ik daar de rest van de middag ook weer m'n gedachten over en ik ben net zo blij met het zonnetje!!! Die bevalling heeft me al genoeg negatieve energie en tranen gekost.

De gynaecoloog heeft ons beloofd, voordat we gingen knutselen voor een 2e, dat dit een geplande sectio gaat worden omdat het echt allemaal te heftig is geweest tijdens de geboorte van onze zoon. Resultaat; binnen 3 weken zwanger en nu dus in januari een geplande keizersnede... en wat het belangrijkste is; rust in m'n hoofd... zowel in die van m'n man als in die van mij.... alles gaat gecontroleerd..... ook in een heel goed bekendstaand ziekenhuis op het gebied van gynaecologie; m'n man inderdaad ook nog 2 weken vrij nadat de kraamverzorgster weg is....

Dus ook wij hopen deze keer op een echt feestje na de geboorte van ons kindje... deze keer een meisje.... en hopelijk wat minder tranen en ellende.... maar we hebben alle medewerking van alle kant; gynaecoloog, kraamburo, verloskundige en m'n moeder komt extra kramen....en m'n echtgenoot deze keer vrij thuis....

Liefs en meiden; het komt goed....!!!!
Sunny

Terug
Bovenaan