Heeft iedereen er genoeg van..?

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Als ik de berichten en reacties op dit forum lees, lijkt het wel alsof iedereen de zwangerschap al zat is. Ik ben nu 37 wkn zwanger, mag dus in principe thuis bevallen, maar van mij mag die uk best nog een paar weekjes blijven zitten.
Ik voel me nog prima (oké, ik slaap wat slechter, maar ik bent toch vrij dus dat maakt niet uit). Ik geniet nog zo van mijn dikke buik en dat bewegende frummeltje erin. Na mijn eerste bevalling moest ik er ook echt aan wennen dat ze niet meer in mijn buik zat.
Ik vind het heerlijk en geniet echt heel bewust van deze laatste weken. Hebben jullie dat dan niet?
Ik lees alleen maar reacties dat mensen het zat zijn, dat ze jaloers zijn dat het bij een ander al is begonnen.... Straks komen de gebroken nachten  weer, de  huilbuien (zowel van de baby als van mama), de onzekerheden..... Het is echt niet meteen en altijd een roze wolk als de kleine er is. Probeer daarom zoveel mogelijk  te genieten van deze laatste bijzondere dagen!!

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

IK ben nu 37 wk en 4 dagen zwanger en voel me beroerd.En van mij mag ze dan ook vandaag nog komen.Heb sinds een tijdje een hoge bloeddruk waardoor ik veel hoofdpijn en misselijkheid heb en sinds een paar dagen erg duizelig.En nu heb ik ook nog de griep .Ik zat er alaardig doorheen maar nu zit ik er echt doorheen slaap bijna niet en voel me gewoon erg beroerd.

Ik ben nu 35 weken zwanger en de ene dag heb ik zoiets van: pfff, ik heb het helemaal gehad en de andere dag dan gaat het weer wat beter.
Ik krijg den 15 e november een keizersnede (mag niet meer zelf bevallen ivm 2 eerdere keizersnedes, met de 2 e zwangerschap mocht ik nog kiezen...), dus het is beter als ik van tevoren geen weeën krijg of dat mijn vliezen breken etc.
Dan moet ik akuut naar het ziekenhuis.

Dus ja, het mag/moet nog effe blijven zitten (bijna 4 wkn) en ja, ik ben het soms ook wel erg zat.
Kan moeilijk slapen ivm mijn buik, heb soms erge pijn  in mijn bekken, blaas etc.

Maar tussen de bedrijven door geniet ik ook wel van mijn buik hoor. En als het kindje beweegt.

Liefs Renata.

hoi hoi
ja inderdaad ik ben het echt zat,en beval liever vandaag als morgen.
het is niet zo dat ik niet meer geniet van die kleine in m,n buik maar ben het dikke lompe lichaam gewoon zat.
denk niet dat het zo vreemd is hoor als mensen het zat zijn.
zelf heb ik in 5 jaar tijd 3 kinderen op de wereld gezet en ben nu dus 37weken zwanger.
dus dan ben je hetzwnager zijn aan het eind best wel zat.
nogmaals ik geniet echt nog wel van de bewegingen in m,n buik hoor maar het wordt gewoon allemaal wat zwaarder.
liefs sil

Hoi,

ik geniet zeker nog wel van het zwanger zijn: vind zwanger zijn gewoon een geweldige ervaring!
Heb dan ook geweldig makkelijke zwangerschappen: niet misselijk en geen echte vervelende kwaaltjes, maar ik kan niet zo goed tegen de onzekerheid...
Ben namelijk mn slijmprop verloren en heb best wat aanwijzingen dat het snel kan gaan beginnen, maar het kan (en mag) natuurlijk ook nog best een paar weekjes duren.
Normaal zou dat me niet zoveel uitmaken, maar ik ben nog bezig met mn studie en wil graag mn toets van as donderdag maken, maar weet dus niet of ik dat nog ga redden en dan is het best moeilijk concentreren...
Ach een voordeel als mn kleine nog ff blijft zitten en ik nog naar mn toets kan zit ik in iedergeval goed: de ruimte waar ik mn toets moet maken zit namelijk  naast het AMC ziekenhuis, dus mocht er iets gebeuren dan ben ik zo op de goede plek!!

Aan de ene kant wil ik mn kleintje natuurlijk graag ontmoeten, maar ik zal die dikke buik en die intieme verbondenheid echt wel missen wanneer de kleine geboren is...

Lekker tweeslachtig  dus

Liefs Nika 36.5w

hoi

tuurlijk is het iets moois,maar als je die keer zwanger bent geweest in 3 jaar kan je toch wel begrijpen dat ik het nu die laatste weken wel zat aan hetw orden ben en benieuwd ben naar hoe de kleine er uit ziet,en hoe het weer is om zon kleine frummel te hebben.maar wil ook gewoon weer mijn lijf terug,heb er nog 1 rond lopen dus alles gaat ook wat moeilijker. maar het blijft een wonder en zal straks dat geveol in mijn buik wel weer even missen.gr wendy 34,2wk zwanger

Halloa,

Zijn we het echt zat? Of zijn gewoon echt ontzettend nieuwsgierig naar het wezentje in onze buik? Ik in elk geval wel!! Kan bijna niet wachten! De keuze tusen gewoon bevallen en KS heb ik niet, omdat ik al 2 KS gehad heb en dus hebben we al een datum geprikt 20 nov. Ik kijk er ontzettend naar uit en vindt het nog een eeuwgheid duren, maar niet omdat ik het zat ben. Al zal ik het niet erg vinden dat de bijkomende ongemakken van het zwanger zijn dan weer over zijn. Daar komen weer andere dingen voor terug als kraamtranen, gebroken nachten, herstellen van een KS etc. Ik heb de echo's kunnen weerstaan om niet te vragen wat het worden gaat. Bovendien hebben we al een dochtertje en een zoon dus het maakt ook echt niet uit. Als het maar gezond is! Ondertussen geniet ik nog echt van het getrappel en de beurse ribben ha,ha,ha.
Maar ik ben o,zo nieuwsgierig en niet alleen voor mezelf maar ook voor jullie! Of het allemaal goed zal gaan, de kindjes gezond zijn  en hoe iedereen zijn kindje noemt! Iedere keer als ik het forum open denk ik......?? zou er al wat??.....ik hoop toch dat alle babies lekker blijven zitten tot ze rijp zijn voor de grote mensen wereld maar toch!Spannend meiden!!
Dani

Hallo,

Nee hoor ik ben het nog niet zat!!! Heb wel een week gehad waarin ik even helemaal geen zin in mijn zwangere buik had. Maar dat kwam door het veel te vroeg overlijden van mijn lieve buurman (54 jaar). Dit gebeurde net voor dat mijn verlof in zou gaan. Nou jullie kunnen wel na gaan dat mijn eerste week verlof geen pretje was. Het lijkt wel alsof op zo'n moment bij iedereen je buik een troost geeft. Maar voor mij was het heel erg dubbel. Ik voelde leven (heeeeeel druk leven) in mijn buik en mijn buurman lag drie huizen verder op opgebaard. Dat was echt heel erg zwaar, maar ja het leven gaat door zeggen ze dan.
Mijn tweede week verlof heb ik er nu op zitten en daar heb ik redelijk van kunnen genieten. En toen ik woensdag bij de vk te horen kreeg dat mijn bloeddruk van 120/90 gezakt was naar de 120/70 ......... nou toen voelde ik me weer een stuk blijer.
Elke moment van de dag geniet ik nog  van mijn ukkie als ik het voel bewegen. Maar ik ben dan ook gelijk erg nieuwsgierig naar hoe het er uit ziet en zo. Maar van mij mag het nog wel even blijven zitten hoor! Maar ja, ik voel me dan ook goed en heb geen erge lichamelijke klachten. Wij wachten het dus maar rustig () af wanneer de uk wil komen!!!

Wilma
35 weken en 5 dagen

Terug
Bovenaan