heeft iemand advies?

Hoi meiden,

Ik heb even een vraag:
Daan krijgt vanaf dag 1 de fles. We hebben het alle dagen opgebouwd en hij hoort nu 120 cc te drinken. Nou liet hij aldoor wel 40 cc staan. Ik had het idee dat hij moeite had met drinken, dat hij enorm hard moest zuigen. Hij deed over 80 cc soms wel bijna 3 kwartier. Hij kwam ook aldoor om de 2 1/2 uur en dan moest ik hem dus ruim een half uur zoet houden voordat hij mocht drinken. Nu heb ik sinds vandaag een andere speen, maar dit gaat weer te hard denk ik, en hij spuugt nu ook veel meer. Ik moet hem nu ook elke keer na 4 uur wakker maken voor zijn fles en zijn hele lichaam is aldoor slap. Is dit normaal? Hebben meer meiden dit met hun baby?
Ik heb weleens gehoord over johannes broodpit meel ofzo tegen spugen, werkt dit? en kan het zijn dat hij even aan zijn nieuwe speen moet wennen?

groetjes marieke (mamma van Daan 31-08-2007)

Hoi Hooi

Mijn dochtertje is van 27 augustus.Wie heeft gezegd dat daan (leuke naam trouwens zo heet mijn zoontje ook) 120 cc mag?Mijn dochtertje mocht niet meer dan 100 cc per keer en haar geboortegewicht was 3960 gr.Ik heb het idee dat ze meer wil vandaar dat ik het vraag.Ze komt om de 2,5 uur en is haast kwaad als de fles leeg is.Ik heb trouwens de s-fles van difrax met de small speen en ze heeft het binnen 20 min leeg.Bij mijn zoontje heb ik vanaf 2 maand johannesbroodpitmeel gebruikt tegen spugen en onrustig drinken en bij hem hielp het echt.

O ja en dat hij slap is dat zou ik wel in de gaten houden en anders gewoon bellen na het cb of de huisarts.Daar zijn ze voor.Het cb kun je ook bellen voor voedingsvragen mocht je er niet uit komen.

Wat is het gewicht van je zoontje? Op iedere pak voeding staat als het goed is wat een kindje bij welk gewicht mag, dus is hij nog onder de 3 kilo dan 60 water met 2 schepjes, 3-3,5 90 water met 3 schepjes etc.. Als je twijfelt zou ik idd even het CB of de huisarts raadplegen, want zij kunnen je zeker wel goed verder helpen!!
Vooral omdat hij slap is..

Succes!

Groetjes Karmen
mama van Liz 11-07-2007

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
Daan weegt 4370 gram en is 58 cm lang.
Hij zou dus volgens het pak zelfs 150 cc  mogen.
Ik heb net het cb gebeld en die bellen me even terug, dus ik laat het jullie nog weten.

groetjes marieke (mamma van Daan 31-08-2007)

Hoi meiden,

Ik heb even gebeld met het consultatiebureau en die zegt dat Daan 6 voedingen perdag moet van 120 cc, nou daar komt hij dus nooit aan, de meeste dagen omt hij maar 5 keer en het heeft echt geen zin om hem wakker te maken, het is al een luie drinker en als hij nog half slaapt drinkt hij helemaal niks. Het helpt trouwens wel om tussendootr vaker te boeren, dan drinkt hij daarna weer verder. Maar 120 cc krijgt hij vaak niet op, hij zit meestal tussen de 90 en de 110 cc, maar zolang hij goed plast en poept en tevreden is maak ik me niet druk. Maandag komt zij van het consultatie bureau langs, dus zal ik het nog een keer voorleggen.

Spugen is trouwens ook minder als ik hem na het eten nog een kwartiertje omhoog op mijn borst laat liggen.

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes marieke

Terug
Bovenaan