heeft iemand aub een tip??

A

Anoniem

Guest
ik heb zo lang last van  schimmelinfectie en heb van de huisarts creme en tabletten gekregen (vaginale tabletten) en niks helpt, het komt steeds terug! en wordt er gek van, omdat ik steeds moet krabben en het jeukt zo erg en soms brandt het. terwijl ik na het toilet gelijk goed was.

heeft iemand aub een tip, ik hoop dat die jeuk zo snel weg gaat.

alvast bedankt voor het reageren.

groetjes hannah

Hallo meid,

Ja, ik weet het is erg vervelend. Ben je op het moment ook zwanger?
Ik heb ook vaak last van schimmelinfectie en krijg ook  3 vaginale tabletten van de dokter en creme, die ik snachts inbreng.

Ik heb ook last als ik niet zwanger ben komt bij mij vaak terug door scheren, strakke broeken etc... dus daar moet je vooral mee oppassen..

Je kan het best als je thuis zit en toch nergens naartoe gaat, goed insmeren dik laag laten zitten en zonder onderbroek lekker laten luchten.

Dat helpt bij mij altijd en dan slaap ik snachts ook zonder onderbroek desnoods leg je een handdoek onder je billen zodat de ingebrachte pil niet gaat lekken.

PS. En proberen niet te jeuken smeer er dan maar een laag zalf op.

Hoop dat je er wat aan hebt

gr. debora

Hoi Hannah,

Ik weet niet waar je je mee wast, maar veel wassen in in principe NIET goed! De afscheiding maakt je lichaam aan om de schimmel uit te 'spoelen', maar ook om de zuurmantel te beschermen. Als je dat dus steeds wegwast (helemaal met wasgel of zeep) komt 't steeds terug.

Je kunt jezelf het beste 1 keer per dag afspoelen met schoon water (bijvoorbeeld met de douche). En vooral: GEEN inlegkruisje gebruiken! Dan gaat 't broeien en wordt 't steeds erger. Het beste is los zittend katoenen ondergoed - en 's nachts liever helemaal geen ondergoed of evt. een los zittende katoenen pyjamabroek zonder ondergoed eronder.

Verder zou je kunnen proberen meer zure dingen te eten of drinken (appelsap, cranberrysap, citroensap in je thee, zurig fruit en augurken) - dan komt de zuurgraad in je lichaam weer een beetje op peil.

Ik weet hoe naar zoiets kan zijn, grrr. Bij mij gaat het nu al een hele tijd goed - mijn huisarts heeft me behandeld met een kuur die ik moest slikken, maar dat mag tijdens de zwangerschap niet. Als het na de zwangerschap terug komt, moet  je als je klaar bent met borstvoeden maar eens aan je huisarts vragen of je zo'n kuurtje kunt krijgen.

Veel sterkte!
~Hilde

Hallo Hannah,

Ik heb niet echt tips voor je wat je het beste zou kunnen doen, maar ik zou naar de huisarts gaan. Als je er al zo lang last van hebt en die tabletten helpen niet heb je waarschijnlijk iets anders nodig. De huisarts weet precies wat je wel en niet mag als je zwanger bent, en je bent er ook nog sneller vanaf dan zelf "aanmodderen".
Dit zou ik in ieder geval doen.
Sterkte ermee.

Groetjes Hakkie

Hoi Hannah,

tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook last van een schimmelinfectie. Kreeg net als jij ook van de vaginale tabletten ( 3 stuks ). Hielp allemaal niets. Heb toen een kuur gekregen met inbrenghulzen. Kuur duurde wel 14 dagen maar dat was het enige wat hielp. Ik weet niet meer hoe die creme heette. Zou je eens aan je huisarts of apotheker moeten vragen.
Veel succes

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan