Hoi Hannah,
Ik weet niet waar je je mee wast, maar veel wassen in in principe NIET goed! De afscheiding maakt je lichaam aan om de schimmel uit te 'spoelen', maar ook om de zuurmantel te beschermen. Als je dat dus steeds wegwast (helemaal met wasgel of zeep) komt 't steeds terug.
Je kunt jezelf het beste 1 keer per dag afspoelen met schoon water (bijvoorbeeld met de douche). En vooral: GEEN inlegkruisje gebruiken! Dan gaat 't broeien en wordt 't steeds erger. Het beste is los zittend katoenen ondergoed - en 's nachts liever helemaal geen ondergoed of evt. een los zittende katoenen pyjamabroek zonder ondergoed eronder.
Verder zou je kunnen proberen meer zure dingen te eten of drinken (appelsap, cranberrysap, citroensap in je thee, zurig fruit en augurken) - dan komt de zuurgraad in je lichaam weer een beetje op peil.
Ik weet hoe naar zoiets kan zijn, grrr. Bij mij gaat het nu al een hele tijd goed - mijn huisarts heeft me behandeld met een kuur die ik moest slikken, maar dat mag tijdens de zwangerschap niet. Als het na de zwangerschap terug komt, moet je als je klaar bent met borstvoeden maar eens aan je huisarts vragen of je zo'n kuurtje kunt krijgen.
Veel sterkte!
~Hilde