Heeft iemand een antwoordt op mijn vraag?

A

Anoniem

Guest
Hallo mensen,

Ik heb even een vraag en misschien kan iemand me er meer over vertellen.
Ik ben vorig jaar April gestopt met de pil.  We rekenen  er wel ongeveer een jaar  op voordat de pil helemaal uit het lichaam is verdwenen/uitgewerkt. Ik ben vrij ongeregelmatig ongesteld geweest de eerste keer duurde het 3,5 maand daarna maar 5 weken toen weer 2,5 maand en de laaste keer maar weer  7 weken. dus kortom heeeel onregelmatig. Ik kan daardoor ook heel moeilijk bepalen wanneer mijn eisprong is. Nu heb ik wel ovulatie testen gekocht want  misschien als ik het gevoel heb dat ik een eisprong heb dat ik een testje kan doen om het  zo toch een beetje in de gaten te kunnen  houden. Nou is mijn vraag wanneer wordt je nu ongesteld is dat altijd 2 weken na je eisprong of kan je ook al eerder je eisprong hebben en dan pas bv. 3 of 4  weken later ongesteld worden?????
Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft!

Groetjes mas

masje, hier even een reactie op je vraag.
in principe heb je altijd, elke vrouw haar eisprong plusminus 14 dagen voor je ongesteldheid gehad. dus de periode dat de cyclus langer duurt, wat bij jou dus het geval is, dat word voor de eisprong bepaalt.
het is dus alleen niet zeker als je ongesteld word of je ook een eisprong gehad hebt.
aangezien je ook al bijna een jaar bezig bent, zou je eens contact op kunnen nemen met je huisarts, misschien kunnen ze bloedprikken en daaruit halen of je een normale eisprong hebt.
ik ben ook bijna een jaar bezig en wij zijn nu begonnen met hulp vanuit het ziekenhuis, om te kijken of alles normaal bij ons is en we gewoon natuurlijk zwanger kunnen raken.
ik heb 4 maanden lang getemperatuurt en ook 1 maand ovulatietesten gebruikt maar daar kreeg ik van dag 9 tot dag 30 geen tweede streep te zien, dus dat werkte niet.
mijn cyclus is wel regelmatig maar niet normaal, ik farieer van 32 tot 36 dagen cyclus, en rond de eisprong klussen we om de dag, een keer of 5.
ik wil je heel erg veel succes wensen met zwanger worden!
hopelijk mag je binnenkort een positieve test in handen hebben.
groetjes kruimels van het klusbabes forum

hoi mas,

Hier kan je alles uitrekenen   http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
succes ermee

Groetjes Ingrid

Hai,
Ik ken je probleem helemaal. Ik "heb" ook cyclussen varierend van 30 tot 72 dagen. Inprincipe kun je ervan uitgaan dat je 14 dagen na de eisprong ongi wordt. Je hebt hele leuke sites om de exacte dag te berekenen ( er van uitgaande dat je huidige cyclus evenlang is als de vorige) maar die gaan tot max 40dagen. Omdat je al best lang bezig bent en zo erg varieerd in   aantal dagen zou ik je aanraden om eens bij de huisarts langs te gaan voor een gesprek.
Hoedan ook is het met een lange cyclus wel een stukje moeilijker om zwanger te worden (je hebt immers minder kansen, en weet niet wanneer je vruchtbaar bent) maar echt niet onmogelijk. Ik spreek uit ervaring inmiddels zwanger van nr3 met ongerelmatige cyclussen.
heel veel succes!

hey iedereen,

nog even een bericht van mij. ik wil trouwens even kwijt dat ik het erg fijn vind om er zo over te praten, zo heb je even een uitlaat klep omdat niemand in onze omgeving weet dat we "bezig" zijn .
ik had de hele week al een beetje buikpijn maar niet echt een idee van wat het nou was. nou heb ik gister ochtend een ovulatie testje gedaan en die gaf 2 dikke strepen aan dus ik helemaal blij natuurlijk en we zijn meteen aan het klussen geslagen.  weet iemand of die testjes betrouwbaar zijn want ik neem aan dat nu mijn eisprong moet zijn? kan ik er dan ook van uitgaan dat ik over 2 weken ongi moet worden? of kan dat langer duren? mijn cyclus zit nu op 36 dagen en de vorige keer rond de 52 dagen?
ik hoop dat iemand een antwoordje voor me heeft

alvast super bedankt

Hallo allemaal,

Als je zo onregelmatig ongesteld bent en zo lang dan kun je bij de huisarts tabletten krijgen voor een chemische curretage. Toen ik gestopt was, was ik ongeveer vier maanden op en af ongesteld en soms duur de het wel drie weken. De huisarts heeft me deze tabletten gegeven en het voordeel daarvan is dat je daarna helemaal schoon bent van binnen en eerder kans op een zwangerschap hebt. Bij ons was het twee maanden daarna raak!!!!

Groetjes van de mamavanindy

Terug
Bovenaan