Heeft iemand een boekenidee?

Onverwachts heb ik van mijn ouders 30 euro gekregen om een boek (of boeken) te kopen voor onze kinderen. Dit omdat het kinderboekenweek is.
Ik heb een zoontje van 2,5 jaar en een dochter van 4. Heeft iemand een idee voor een boek? Om voor te lezen of zelf te laten lezen.
Ik denk zelf o.a. aan het grote Jip en Janneke-boek. Wat is jullie menig hierover? Is het niet te ouderwets geschreven?

Greetz,
Leontine
 
Hoi,

Ik heb 3kinderen van 8jr 3jr en van 9mnd.
Wij hebben  ook een  groot jip en janneke boek en nog 4 jip en janneke boeken, onze kids zijn er dol op..ok de oudste vind het nog steeds leuk als ik er uit voorlees!
Het zijn leuke verhaaltjes en niet te lang!
Er staan soms wat oudbollige woorden in maar dat is natuurlijk wel goed voor de woordenschat van de kinderen of soms zeg ik een synoniem!
Echt een aanrader dus!

Gr MJ
 
Hehoi Mary Jane,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een klein boekje van Jip en Janneke gekocht. Met het grote boek in handen kreeg ik 't idee dat dit boek wel erg groot zou zijn als ze straks zelf gaan lezen.
Naast dit boek nog 2 andere boeken gekocht.

Groet,
Leontine
 
hoihoi,

de reactie is misschien iets te laat, maar voor als je nog eens een boek gaat kopen.
ik werk zelf met kleuters en voor in de klas heb ik 'het grote voorleesboek voor kleuters' aangeschafd. en ik ben er erg enthousiast over. het zijn verhaaltjes van ongeveer 5 min. die een tikkeltje 'stout' zijn. de kinderen vinden het ook erg leuk.
kan alleen even niet op de schrijver komen maar als je dat wil weten zoek ik het even voor je op.

groetjes linda
 
is het geen goed idee om je kids lid te maken van de bibliotheek ... ??
tot een bepaalde leeftijd is dit zelfs gratis en je kan dan altijd nieuwe boekjes halen
voor ze. Zo kan je ook bekijken welke schrijver je wel en welke je niet aanspreekt ...
wij gaan zeker 1x per 2 weken naar onze bib om nieuwe boekjes. Hij vind het geweldig en op deze manier "leest" hij heel veel.
succes met het lezen. !!
 
Grappig; ik wilde ook de tip geven om lid van de bieb te worden. Maar Jip en Janneke is ook goed. Mijn kids zijn er dol op, al ben ik er zelf nu na 2 jaar voorlezen wel een beetje klaar mee, haha.

Je kunt je kind ook meenenmen naar de boekwinkel en hem ter plekke voorlezen en dan een boek uitkiezen.

greet
 
Terug
Bovenaan