heeft iemand ervaring met een duowagen en 2 commodes?

Hallo

Al vanaf het begin van mijn zwangerschap ben ik aan het tutten over een duowagen. ik vind wel dat ik er een moet kopen want mijn dochter is anderhalf als de 2e komt  en nu loopt ze nog niet. maar heeft iemand van jullie ervaring met een duowagen waar 2 kindjes achter elkaar kunnen zitten? er valt volgens mij niet zo heel veel te kiezen, maar is het wel praktisch? En is het raar dat ik dan ook nog wel de kinderwagenbak op het onderstel van mij huidige kinderwagen wil? (die moet ik ook kopen, want had ik geleend bij mijn eerste en dat kan nu niet)

En dan nog iets raars, we hebben besloten dat onze oudste in haar eigen kamertje blijft en dat de commode (die erg groot is) naar de babykamer gaat (waar wij nu nog slapen, maar wij gaan naar zolder). Maar moet ik dan toch niet een extra commode kopen voor op de kamer van mijn dochter? Die zit natuurlijk ook nog in de luiers dan?
Wie heeft ook een tweede (of derde) op komst en heeft dezelfde 'problemen'?

groetjes
Annemarie

Hoi Annemarie

wij hebben sinds kort een duowagen gekocht van topmark via marktplaats. deze heeft achterin de mogelijkheid  om een nestje te plaatsen, deze zat er bij ons bij toen we deze kochten. we hebben de wagen getest door er een paar keer mee te wandelen. we hebben een neefje die even oud is als Daniëlle en die zat dan achterin. ze vonden het geweldig en de wagen liep makkelijk, licht en neemt zelfs minder plek in in de auto dan de 1persoonswagen die we hebben van x adventure (3wieler). Daniëlle is met de geboorte van onze 2de net 2 en ze vind het heerlijk om lekker in de wagen te zitten. lopem vind ze ook leuk maar als je naar het dorp gaat en ze is het zat dan is een duowagen wel een uitkomst....

met de commode hebben we met hetzelfde gezeten, de commode verhuist bij ons naar de nieuwe babykamer en Daniëlle krijgt geen nieuwe commode. als ik haar dan moet verschonen of dergelijke en de baby slaapt dan doe ik dat wel even bij ons op bed....
hoop dat je wat kunt met deze tips.....

Groetjes Veronique, Daniëlle en ukkie(20wkn en 1dag)

Je zou eventueel ook naar een Kiwi Explorer duo sit kunnen kijken (even googlen en op marktplaats kijken). Je wilt immers een duo wagen, maar ook nog een kinderwagenbak: bij deze heb je 2 in 1.
Ik weet niet precies hoe de wielen van de TopMark zijn, maar als het min of meer buggy-wielen zijn, dan ga je met iets meer  "horten en stoten" over de straat omdat er minder vering in zit. Met luchtbanden worden iets meer klappen opgevangen. Zeker de eerste paar maanden kan dat prettiger zijn.
Succes met het maken van een keuze.

Hoi!

Ook ik heb straks een kleintje van ander half en een baby. Ik ga ook een duo wagen kopen. Ik hoor dat zo'n wagen naast elkaar beter loopt, maar dat een duo wagen makkelijker inklapbaar is en handiger in bijv supermarkt. Ligt er ook aan waar voor je hem gaat gebruiken. Ik ga de duo alleen voor kleine stukjes bijv naar de supermarkt gebruiken. Als ik met mijn man weg ga, dan neemt hij de oudste in de buggy en ik met de baby in de kinderwagen. Ik doe de commode naar de babykamer. Van mijn omgeving hoor ik dat zehet allemaal zo doen. Dus geen 2e commode. Je kan je oudste gewoon ff op de babykamer verschonen. En mocht de baby daar last van krijgen, als ze bijv slaapt, dan verschoon ik gewoon even op bed. Koop ik alleen een extra aankleedkussen. Van veel anderen hoor ik dat dit prima gaat.
Succes!

Terug
Bovenaan