Heeft iemand ervaring met een mamafiets?

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er mama's zijn die ervaring hebben met een mama fiets of een fiets met een lage instap.
Ik ben nog al klein en ben vandaag samen met man lief naar zulke fietsen gaan kijken.

Mijn man en ik schelen van opvatting. Ik meen dat het echt een must-have is. Mijn man vind het maar onzin, want vroeger hadden ze ook niet van zulke fietsen.

Wij zijn wel ontzettend geschrokken van de vraagprijs.
De echte mama fiets van Sparta (de amazone) is wel een hip ding, maar ook wel meteen de duurste. Verder heb je dan nog die van Gazelle (de Solide) en die van Batavus (Piazza).
Vinden jullie dat zo'n fiets zijn geld echt waard is, of is een gewone goede damesfiets ook functioneel?

Ik hoor graag van jullie, wie weet kan ik manlief dan wel overtuigen...

Bedankt voor de reacties.

Groetjes,
Nancy
 
Hoi nancy,

ik heb met hetzelfde probleem gezeten hoor, ik was aan een nieuwe fiets toe en zat ook zo te twijfelen maar ben toch voor de mama fiets gegaan, ik heb de Gazelle Solide gekocht daarvan is het stuur niet zo breed als die van de Sparta. Ik ben in de winkels gaan kijken maar heb hem via internet gekocht, dat scheelde 138,-Euro. Ik heb hem bij www.fietophetnet.nl gekocht, hij was 638 euro terwijl je in de winkel 799 euro betaald en hij wordt gratis bij je thuis afgeleverd en op juiste hoogte gemonteerd en je betaald als ze hem komen brengen, dus hoeft niet vooraf.
Het is in het begin wel wennen maar nu vind ik hem heerlijk fietsen en het is zo wie zo vreemd fietsen met een kindje aan je stuur maar ik ben vrij lang (1.76) en heb geen last van het stoeltje dat ik er met mijn knieën tegenaan kom, ik kan goed op en afstappen en kan gewoon met mijn voeten bij de grond als ik op mijn zadel zit, hij heeft 7 versnellingen en gaat als een zonnetje. Ik ben om en kan het iedereen aanraden.

Succes met je keuze.

Groetjes van Linda en Esmée
 
Hoi

Ik heb sinds een maandje de sparta amazone mama fiets.
De instap is laag en het stuur lekker breed, het fiets heerlijk. Ik vond de prijs ook wel hoog hoor maar ik vind een degelijke fiets die lang meegaat wel erg belangrijk. Zeker met het oog op de toekomst als we er een tweede kindje bij mogen krijgen.

Succes met het kiezen en beslissen.

Groeten, Corina
 
hoi,

Ik heb eerst gefietst met mijn gewone ouder fiets. Maar mijn vriendin deed haar moederfiets weg voor een leuk prijsje dus heb hem van haar gekocht.

en ik zou echt niet meer zonder willen. Zelf vind ik dat er alleen maar voordelen aan zitten. Hij is op heel veel manieren te verstellen. Stuur en zadel zijn in veel standen te verstellen. Er is genoeg ruimte om op en af te stappen, het stoeltje heeft genoeg ruimte en je kind kan lekker zitten en bewegen met de armen zonder dat het jou hinderd, stuur is lekker breed, de fiets zelf is een stuk stabieler vooral door het makkelijke op en af stappen.
Er zit een brommer standaard onder dus hij donderd niet snel om je kan hem op de standaad zetten en je kind er in doen en dan je tassen inladen of wat dan ook hij staat dan nog stevig ook als kind beweegt in het stoeltje.
Ik heb er nu een buggy standaarda aan hangen en 2 grote fietstassen en nog stabiel ook met boodschappen er in.

Lol wat een promotie zeg.
Alleen moet je met inlade van de boodschappen opletten dat je niet alles aan de kant van je buggy stampt want dan valt hij wel om

nou succes met je keuze. Ps kijk eens op marktplaats daar staan ze ook vaak te koop.

groetjes
 
Hoi,

Ik heb de Sparta Amazone inmiddels 2 jaar en over een half jaartje heb ik er een voorop en een achterop. Ik vind het een fantastische fiets! Vooral omdat hij rechtop blijft staan en het stuur recht blijft staan, zodat je gemakkelijk je kind in het zitje kunt zetten. Ik heb ook nog fietstassen en een buggy-drager en dat gaat allemaal prima. Het is een flinke investering, maar het wel waard. Als je toch een nieuwe fiets moet hebben, is het echt een aanrader.

Groetjes,
Sandra
 
Hai,


Ik heb er toevallig vandaag één gekocht bij de Hema. Met een lage instap, breed stuur, dubbele standaard etc.  Ze zijn daar in de aanbieding voor eur299.00. Nog een hoop geld, maar altijd goedkoper dan de merkfietsen. En hij doet het prima. Volgens mij geldt de aanbieding t/m 8 mei.

groetjes,
Mikki
 
Ik wilde zelf ook een mama fiets, maar omdat het bij ons waarschijnlijk maar bij 1 kindje blijft wilde ik niet voor altijd op zo'n fiets fietsen... Ik heb de Batavus Verona gekocht, deze heeft een lage instap, maar een normaal stuur... Ik vind deze fiets ook echt ideaal!
 
Hoi hoi,

Ik heb sinds een jaar de Sparta moederfiets. Ik ben erg tevreden over de fiets. Ik ben vrij groot en niet de maagerste en kan nog steeds tussen het fietsstoeltje en zadel staan. Ook heb ik sinds kort voor en achter een stoeltje. Mijn vriendin heeft de zelfde fiets en het is wel lachen als we gepakt met buggy's en al en ook onze kinderen een stukje gaan fietsen. Iedereen kijkt ons aan.
Succes met de keuze. Gewoon in en fietsenzaak de fietsen uitproberen mochten wij ook.
 
Terug
Bovenaan