Heeft iemand ervaring met inleiden?

Zoals het er nu uitziet zal ik na het weekend worden ingeleid. Ben dan 42 weken en 3 dagen.   Het zal wel dinsdag ofzo worden, of woensdag.

Wie heeft er ervaring met inleiden? Ik zie er als een berg tegenop en hoop en duim dat de bevalling vandaag, morgen of dit weekend spontaan gaat inzetten. Heb verder nog geen enkele voortekenen, geen slijmprop verloren niks. Geen voorweeen.
Spannend hoor.

Groetjes Ptra

Hoi,

ik ben na een zwangerschap van precies 41 weken (half mei) ingeleid. Dit was omdat mijn vliezen gebroken waren maar er geen weeen waren. Het infuus aanleggen was geen pretje (leek wel een olifantje). De weeen kwamen al snel opgang en vrij hevig. (start 10.30 uur). De hevigheid werd opgebouwt en tot een uur of 1 kon ik het goed aan. Daarna heb ik om pijnstilling gevraagd en die heb ik niet nodig gehad, want om half 2 mocht ik persen en om kwart voor 2 lag dochterlief in mijn armen. Het was vrij heftig, maar omdat ik geen weeen vooraf heb gehad en goed uitgerust het ziekenhuis in ging was ik eigenlijk al direct (na een manuele placentaverwijdering) meteen op de been. Het was in tegenstelling tot de eerste bevalling absoluut geen uitputtingsslag.

Sterkte en ik zou zeggen kijk er niet tegenop!! Ga niet voor de gel maar meteen voor het infuus!

ilse

Hoi Petra,
Ik duim voor je dat je weeen spontaan komen, ik ben ingeleid en heb geen vergelijkingsmateriaal tov van een bevalling die natuurlijk begint.
De pomp van het infuus voerden ze bij mij iedere 20 minuten op, al snel kreeg ik weeen (storm) Ik vond het redelijk te doen behalve de laatste cm, pijnstilling heb ik niet gehad en dit wilde ik ook niet.
Laat het over je heen komen en hopelijk is een inleiding niet nodig.
Liefs Rene

Je hebt het niet helemaal voor het kiezen wat betreft gel of infuus. Bij sommige vrouwen is de baarmoedermond nog heel hard en stug. Door gel wordt hij weker en zacht gemaakt. Dit is nodig omdat anders het infuus niet aanslaat.  

Ik ben 2x gewoon bevallen en 1x via inleiding per infuus....maar ik moet zeggen dat het heeeeeel erg meeviel,ik was best angstig na al die leeuwen en beren verhalen gelezen te hebben.....maar echt het was prima te doen hoor.en mijn infuus is maar 2x verhoogd en toen helemaal uitgezet...omdat het zo snel ging....ik heb er echt geen nare ervaring aan over gehouden hoor.

groetjes Gea

Ik heb een infuus gekregen omdat ze weeën de ik had niet sterk genoeg waren om de ontsluiting echt te laten doorzetten. (Het ging gewoon te langzaam vonden ze nadat ik 22 uur bezig was geweest.)
elaas heb ik niet zo'n goede ervaring met die weeënopwekkers, en ik was er al als de dood voor, ik heb dus gevreesde weeënstorm gekregen en heb na nog eens 3 uur een ruggeprik gekregen. Als ik jou was zal ik daar in ieder geval naar informeren hoe dat gaat in het ziekenhuis waar je wil bevallen. Bij mij kwam het allemaal rauw op m'n dak en hoop een volgende keer gewoon thuis te kunnen bevallen, maar ik ga bij een volgende zwangerschap nu in iedergeval een kijkje nemen in verschillende ziekenhuizen in de omgeving. Want een goede voorlichting was wel zo prettig geweest.
Ik moet je echter wel melden dat ik nu ik er aan terugdenk bijna het idee heb dat ik het vehaal vertel dat iemand anders is overkomen. Zo snel zakt het weg. En elfs tijdens die weeënstorm zei ik in de 10 seconde pauze die ik zo nu en dan had: en toch wil ik er meer!
Sterkte en ik hoop dat je het op eigen kracht mag doen!

groetjes,
Wietske

Terug
Bovenaan