Heeft iemand ervaring met 'moeders voor moeders"?

Hoi,
Ik word binnenkort bezocht door een informatrice van Moeders voor Moeders.
(ter info: deze organisatie zamelt urine in van zwangere vrouwen. Uit de urine wordt het hCG-hormoon gewonnen. Dit hormoon wordt verwerkt tot een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij vruchtbaarheidsbehandelingen.)
De reden dat ik er voor voel om hieraan deel te nemen is dat ik zelf nl ook heb ondervonden dat het soms lastig kan zijn om zwanger te worden. Als ik toekomstige vrouwen kan helpen om makkelijker zwanger te worden dan help ik hier graag aan mee.
Alleen.... nu lijkt me het wel een heel gedoe om de hele dag je urine in te zamelen. En dat je later dan de flessen zelf weg moet brengen. Het lijkt me ook wel wat onhygienisch, stel je knoeit... (-: Nou ja heeft iemand hier al weleens aan meegedaan en wat zijn je ervaringen?

Ik heb er ervaring mee! Ik heb zelf het geluk gehad erg snel zwanger te zijn geraakt. Dit is echt een wondertje en ik besef heel goed dat niet iedereen dat geluk heeft! Vandaar dat ik mee wilde doen.

Zolang je je goed voelt is het helemaal geen moeite om een poosje je urine op te vangen. Bij mij werden op een vaste dag in de week de containers opgehaald. Ik werk 36 uur en onregelmatig dus ik zette ze gewoon buiten en als ik thuis uit werk kwam stonden de nieuwe er!
Het kan gebeuren dat je iets morst, maar dan maak je gewoon even schoon.

En als je even denkt, wat een gedoe, dan denk je er maar meteen achteraan hoe goed je doet voor de vrouwen die (nog) niet zwanger zijn!!

Kortom, echt doen!
Liefs Ilonka

Ik doe het nu ook. Ik vang zo veel mogenlijk op. Doe het niet op mijn werk maar alleen thuis.
En als ik een keertje geen zin heb sla ik het een keertje over.
Dus op zich is het goed te doen.
Je krijgt 2 schenkkannen waar je het mee kan opvangen en gemakkelijk in de containers kan gieten.
Dus echt gekoei is het niet een.
Succes er mee!

hoi,
ik heb er 2x aan mee gedaan.
het is alleen lastig als je beroert voelt.want zit een niet lekkere lucht aan.in die kannen.
maar dat moet om het goed te houden.
maar ze zeggen dan ook elk beetje helpt al.
je krijgt een maat kan zodat je over kan gieten.
ze kunnen ook opgehaald worden tenzij je dat niet wilt.
zodra ik die kan open deed hou ik me adem even in.
toch wil ik ook weer mee doen.
zo kan je ander helpen.
gr marjan

Hoi hoi

Ik doe ook mee met de flessenpost omdat het toch wel speciaal is als je in 1 x zwanger raakt en persoonlijk vind ik het ook een kleine moeite. Ik spaar alleen thuis de urine op en bij mij wordt het ook 1 x in de week opgehaald. Ik ben gelukkig niet misselijk alleen moe dus heb geen last van de geur. Veel succes met je keuze!

Terug
Bovenaan