Hoi Flower,
Zelf heb ik geen ervaring met spuiten, maar mijn beste vriendin is er nu mee bezig. Ze zag er heel erg tegen op om het te gaan doen, maar achter af viel het heel erg mee. Je moet een naald (niet zo'n hele grote hoor) in je buik zetten net boven je blaas en dan spuiten. Je kan het een beetje vergelijken met een insulinespuit als je suiker hebt alleen de naalt hiervan is iets kleiner als van je "hormonen" spuit. Maar goed mijn vriendin vond het niet pijnlijk maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Er staat trouwens wel op de verpakking dat je ook in je been mag spuiten maar het beste is in je buik. Je pakt je vel tussen 2 vingers en zet daar de spuit in klinkt eng maar is het niet hoor. Ze heeft er nu wel vertrouwen in dat haar eitjes nu wel tot een eisprong komen, want met de pillen is dit niet gelukt ze kwamen maar tot 13 mm en dat is gewoon te klein ze vond het heel erg jammer maar goed je weet dat je het voor iets moois doet.
Oja nog wat, voor dat ze ge gaat spuiten moet je eerst 10 dagen pillen slikken als je dan ongi word ga je op de 3e dag van je ongi spuiten en op de vijfde dag daarvan ga je naar de gynecoloog om te kijken of het werkt ziet de gyn dat ze niet goed groeien verhogen ze de dosering meteen dus niet weer een maand wachten maar gewoon meteen doorgaan met een hoger dosering dit vind mijn vriendin wel erg fijn het wachten duurt toch al zo lang en ze zegt nu wordt er tenminste meteen wat aan gedaan. Je begint met een ampul van 75 eenheden en dat kan oplopen tot 490 dus je hebt nog wel even te gaan. Zo ik hoop dat hier wat aanhebt wel een lang verhaal maar er is ook zoveel over te vertellen. Je krijgt een video band mee en een paar boekjes zodat je ziet hoe het gedaan wordt je kan er ook voor kiezen om het door het ziekenhuis te laten doen maar als je het zelf doet is toch een stuk makkelijker ook kan je natuurlijk of je het door je man te laten doen (doen die ook wat hahaahaha) zo dit was echt mijn verhaal en ik wens je heel veel succes met het zwanger worden en ga voor je duimen ook al ken ik je niet.
Heel veel liefs Leonie