HEEFT IEMAND ERVARING MET ZANTAC,MEDICIJN BIJ REFLUX?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit medicijn.
Wij hebben het nu net gekregen en wil wel eens weten of het goed helpt bij jullie kids.
Wij weten helaas niet zeker of onze kanjer die nu alweer 7 maanden is reflux heeft maar
de kinderarts heeft een vermoeden.
Eigenlijk hoop ik dat het zo is en we nu dan eindelijk iets hebben gevonden wat ons mannetje kan helpen,want we zijn al maanden aan het aan rommelen met hem.
Begrijp me niet verkeerd met de woorden ik hoop want ik wil natuurlijk niets liever dan een gezond   en blij kereltje.

Groetjes BO.

Hoi Bo,

Onze zoon van 10 weken gebruikt ook Zantac. (en motilium, dit zorgt voor een snellere passage van de voeding door de slokdarm en maag, zodat het minder omhoog komt) Wat ik van de Zantac merk is dat de voeding/maagsap wat hij opgeeft niet meer zo zuur is (ruikt iig niet meer zo zuur) en dus niet meer zo'n pijn doet in zijn slokdarm en keel.

Ik had er erg veel moeite mee om de medicijnen te geven, vond hem nog zo jong... Maar een huilende baby gedurende de hele dag was ook niet fijn, hij had er echt pijn van. De kinderarts heeft het hem voorgeschreven. 6   mei gaan we terug om te kijken hoe het dan gaat. Hij geeft in ieder gevaal veel minder voeding terug, maar dat komt m.i. ook door de jbpm die ik door zijn fles doe.

Ik geef de zantac door het met een spuitje in de speen van de fles te spuiten en zo laat ik het hem wegdrinken, gaat erg makkelijk.

gr Mickey

Mijn dochtertje van 4 maanden gebruikt al vanaf de  vierde week zantac en ze is er ongelooflijk mee opgeknapt.  Ze moest het 2x per dag  innemen. Nu  heb ik de 2e dosis helemaal afgebouwd. Heb ikzelf gedaan want ik wil kijken of het nog nodig is. Nu heb ik ook al een  paar dagen geprobeert om de 1e dosis  ook te stoppen maar dat gaat nog niet. Ze krijgt weer veel last van herkauwen van haar voeding en weer zuur ruiken van de spuug.  Ik heb er goede ervaring mee.  

Het is bij mij alweer een paar jaar geleden, maar toen bleek dat mijn zoontje relux had, was hij 2 weken oud. Hij heeft totdat hij 1,5 jaar was gaviscon, motulium en zantac gebruikt. Het werkte goed, want hij heeft niet meer gespuugd. Heeft er overigens ook niets aan overgehouden (hij is nu 5 jaar).

Begrijp ik het nu goed dat jouw kindje 7 maanden is en mogelijk reflux heeft? Ik vroeg me nl. af of dit nog kon. Mijn zoontje (5 maanden) is sinds ik gestopt ben met de borstvoeding ook erg gaan spugen. Ben op het moment erg aan het tobben met de voeding. De huisarts zegt in ieder geval dat een reflux niet meer kan omdat dit dan al eerder naar voren had moeten komen.

Succes in ieder geval met je kleine spugertje

Greoten,
Doornroosje

Terug
Bovenaan