Heeft iemand hier ervaring mee? Late ovulatie

Goedemorgen allemaal,

Ik heb sinds deze ronde ovulatietesten gekocht omdat we een beetje ongeduldig worden en omdat ik er vanuit ging dat de app gewoon zou kloppen en er hier achter kwam dat dat niet altijd het geval is ?

Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen met heel soms een uitschieter naar max 30 dagen. Volgens de app zou mijn cyclus nu gemiddeld 28 dagen zijn en zou ik op cyclus dag 15 een eisprong hebben.

Ik ben begonnen vanaf dag 14 met elke ochtend testen, middag en avond testen met roze CB en ik zit nu op de ochtend van cyclus dag 19 en nog steeds geen smiley.

Ik herken mij niet in de stress, of extreem sport of te weinig eten factoren die dit zouden kunnen veroorzaken, maar ik maak mij nu wel zorgen.

Zou mijn ovulatie nog kunnen komen? Of heb ik hem gemist en was hij erg vroeg?

Volgens de app die het gemiddelde toont zou ik op basis van 28 dagen alweer ongesteld moeten worden op de 26e, dat is al over 10 dagen en mijn ovulatie moet nog komen.

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?

Hoor het graag!
 
Denk dat je ovulatie al is geweest :) met een gemiddelde cyclus van 28 dagen moet je beginnen met ovulatietesten op dag 8 van je cyclus. Die apps geven een soort gemiddelde weer, maar bij een cyclus van 28 dagen zal je eisprong ergens tussen dag 11 en 16 liggen (uitzonderingen van vroeger of later daargelaten). Denk dus dat je hem gemist hebt!
 
 
Dit denk ik ook inderdaad dat die al geweest is.
Als je een cyclus hebt van 28 dagen dan meet je je piek op dag 12 of 13. En jij bent op dag 14 gestart.
De dag van je vermoedelijke eisprong. Dan is je lh piek al geweest..
Zn app is maar een gemiddelde en die weet nooit precies wanneer jij je eisprong hebt   ?
 
Ik ben ook een beetje bang dat je hem gemist hebt. Zelf vind ik de testen van de action fijner. Ik heb ook 2 rondes die van cb gebruikt en ik test alleen sochtends de ene ochtend had ik geen smiley de ochtend erna gelijk mijn piek. De hoog smiley sloeg hij over, terwijl die van de action al wel positief was.
Ik vind die van de action dus betrouwbaarder. Met een schommelende cyclus zou ik ook gewoon vanaf dag 10 testen ofzo. Vorige ronde had ik ook pas dag 16 een positieve ovulatie terwijl ik hem deze ronde al op dag 12 had. 
Heel veel succes! 
 
Ik zou even goed de gebruiksaanwijzing lezen, daar staat precies in vanaf welke cyclusdag je moet beginnen met testen. Ook is het niet nodig om 3x per dag te testen, dit wordt met de clear blue testen echt heel duur. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing beschreven. Een app kan nooit precies weten wanneer jouw ovulatie komt en berekent dit slechts op basis van vorige cycli en gemiddelden. Met een cyclus van 27 dagen verwacht je je eisprong op dag 13-14 en je LH piek dus 1-2 dagen daarvoor. Wat is de reden dat je pas op dag 14 bent gaan testen?
 
Ik denk ook dat je hem gemist hebt. Die apps zijn ook niet betrouwbaar, zeker niet als je cyclus iedere maand toch net wat anders is. 
Ik heb hetzelfde probleem nml. Denk ook dat ik mijn ovulatie deze maand net gemist hebt. Ik dacht de 5e of 6e een eisprong te hebben maar waarschijnlijk was het rond de 2e. Ik ga komende maand ook eerder testen. Rond CD 7/8 zoiets.
Succes!
 
Terug
Bovenaan