Heeft iemand hier nog meer last van?

Hoi mede-mama's.
Ik heb even een vraagje.
Op 20 september is ons zoontje met de vacuumpomp op de wereld gekomen, maar volgens mij draag ik daar nu nog steeds de gevolgen van mee.
Ik heb sinds een week of 2 na de bevalling, gemiideld 1x per dag last van een vervelende kramp in mijn buik. Bijna net zo pijnlijk als weeën.
Ook heb ik het idee dat het "beneden" niet meer op zijn plaats zit.
Ik ben nu namelijk voor het eerst ongesteld na de bevalling en een tampon inbrengen is niet te doen.
Dit is zo pijnlijk en het lijkt net of er van alles in de weg zit, wat er eerst niet zat.

Ik ben hier al een keer voor naar de huisarts geweest (invaller) en zij vertelde me dat er niets aan de hand was.
Ik vertrouw het niet, maar durf niet nog een keer naar de huisarts te gaan.

Heeft iemand van jullie hier misschien ook last van (gehad)?

Liefs Ester

Hoi Ester, Ik heb er geen ervaring mee maar als je twijfelt maak dan een afspraak bij een gynaecoloog. zij zijn er voor hoor!
kan best gevoelig zijn en wat pijn doen maar dit lijkt me niet

Succes!

Ben je nog op nacontrole geweest in het ziekenhuis? Zo nee, dan zou ik een afspraak maken daarvoor.

Ik heb bij Joris (september 2011) geen vacuumverlossing gehad, maar bij Thomas (juni 2010) wel en ik kan je vertellen dat het bij mij nog lange tijd erg gevoelig is geweest daarbeneden. Ik had een sub-totaalruptuur en bij de gedachte aan een tampon of bijvoorbeeld tijdens de sex verkrampte ik helemaal waardoor een tampon inbrengen (of sex) erg moeilijk was.

Doe je bekkenbodem spieroefeningen? Zo niet, dan zou ik die wel gaan doen, daarmee leer je deze spieren bewust te spannen en ontspannen en dat scheelt dus pijn.

Maar ik zou zeker eerst laten uitsluiten dat er niets anders aan de hand is, bijvoorbeeld een verzakking of zo. Als het dat niet is, dan verwacht ik dat het je bekkenbodemspieren zijn die je (onbewust) aanspant.