Heeft iemand hier nog meer last van?

Hoi mede-mama's.
Ik heb even een vraagje.
Op 20 september is ons zoontje met de vacuumpomp op de wereld gekomen, maar volgens mij draag ik daar nu nog steeds de gevolgen van mee.
Ik heb sinds een week of 2 na de bevalling, gemiideld 1x per dag last van een vervelende kramp in mijn buik. Bijna net zo pijnlijk als weeën.
Ook heb ik het idee dat het "beneden" niet meer op zijn plaats zit.
Ik ben nu namelijk voor het eerst ongesteld na de bevalling en een tampon inbrengen is niet te doen.
Dit is zo pijnlijk en het lijkt net of er van alles in de weg zit, wat er eerst niet zat.

Ik ben hier al een keer voor naar de huisarts geweest (invaller) en zij vertelde me dat er niets aan de hand was.
Ik vertrouw het niet, maar durf niet nog een keer naar de huisarts te gaan.

Heeft iemand van jullie hier misschien ook last van (gehad)?

Liefs Ester

Hoi Ester, Ik heb er geen ervaring mee maar als je twijfelt maak dan een afspraak bij een gynaecoloog. zij zijn er voor hoor!
kan best gevoelig zijn en wat pijn doen maar dit lijkt me niet

Succes!

Ben je nog op nacontrole geweest in het ziekenhuis? Zo nee, dan zou ik een afspraak maken daarvoor.

Ik heb bij Joris (september 2011) geen vacuumverlossing gehad, maar bij Thomas (juni 2010) wel en ik kan je vertellen dat het bij mij nog lange tijd erg gevoelig is geweest daarbeneden. Ik had een sub-totaalruptuur en bij de gedachte aan een tampon of bijvoorbeeld tijdens de sex verkrampte ik helemaal waardoor een tampon inbrengen (of sex) erg moeilijk was.

Doe je bekkenbodem spieroefeningen? Zo niet, dan zou ik die wel gaan doen, daarmee leer je deze spieren bewust te spannen en ontspannen en dat scheelt dus pijn.

Maar ik zou zeker eerst laten uitsluiten dat er niets anders aan de hand is, bijvoorbeeld een verzakking of zo. Als het dat niet is, dan verwacht ik dat het je bekkenbodemspieren zijn die je (onbewust) aanspant.

Het is eigenlijk een cirkeltje: je verwacht pijn, dus span je aan, dus gaat het niet, dus doet het pijn...

He meis,

Vervelend zeg! Ik heb geen ervaring met de pomp maar ben drie keer 'gewoon' bevallen en een tampon inbrengen lukte bij mij pas na een aantal maanden... en dan nog had ik het idee dat ie er af en toe niet goed in zat, dat ik hem bleef voelen...met sex heb ik er niet zoveel lastg van gehad. Volgens mij is het herstel bij de een gewoon veel sneller dan bij de ander.. sterkte ermee!
Lfs, mvtwee

Hoi Ester,

Ik heb bij m'n eerste ook een vacuüm bevalling gehad en herken je gevoel wel. Ik had zelf t gevoel (pas veel later hoor, in t begin geen tampons gebruikt en pas na 6 w voorzichtig seks gehad wat pijnlijk was) dat er littekenweefsel zat ofzo, ook t gevoel dat er op 1 plek te strak gehecht was, wat steeds gevoelig is gebleven tijdens de seks. Wij zijn vrij snel weer gestart voor ons tweede kindje (Lotte, nu 3 wkn) omdat we alleen via de med molen zwanger kunnen worden en t bij de eerste erg lang geduurd heeft, dus ik heb toen niks met de klachten gedaan, maar me nu wel voorgenomen naar de Gyn te gaan als t nog steeds/ weer pijnlijk is...

Ik zou t nog even de tijd geven, bijv een maand en dan wel weer aan de bel trekken...

hoi hoi
Ons zoontje is ook met de pomp ter wereld gekomen, maar ook met heel veel geweld. ze hebben hem er echt uitgetrokken en op mn buik geduwd. Ze hebben zelfs een echo van zn hersenen gemaakt omdat ze bang waren voor een hersenbloeding, dit bleek godzijdank niet het geval en is hij helemaal gezond.
Ik heb zelf helemaal nergens last van gehad, had maar 3 hechtingen waar ik bijna geen pijn van gehad heb. en nu heb ik ook nergens geen last van.
Als je twijfelt zou ik gewoon de gyn bellen.
heel erg veel succes

Hi Esther,

Mijn zoon is op 22 september ook met de zuignap geboren. Heel af en toe voel ik wat kleine krampjes in mijn baarmoeder, maar niet zoals een wee.

Wel is alles nog heel gevoelig van onderen, het litteken is hard, het is misschien te strak gehecht en zal dan weer een nieuwe knip moeten laten zetten om het in orde te maken. En ik baal ook van de geluidjes die er soms uitkomen.

Gelukkig hoeft bij een tweede bijna nooit een zuignap gebruikt te worden. Ellendige dingen.

PS: heb je je kindje ook laten controleren bij een ostheopaat op KISS syndroom?

Terug
Bovenaan