Heeft iemand mogelijk ervaring met het uitwendig draaien van een baby in stuitligging?

Hoi Hoi.

Heeft iemand mogelijk ervaring met het uitwendig draaien van een baby in stuit ligging?
Ik ben nu precies 35 weken zwanger en onze knul wil maar niet goed draaien, en blijft met de billetjes naar beneden liggen, die zijn nu zelf al aan het indalen. Aanstaande maandag krijgen we een groei echo en controle of de kleine toch nog spontaan gedraaid is, maar heb er een weinig vertrouwen in dat ie dat nog gaat doen. Dan gaan ze beoordelen of ze hem een handje gaan helpen met draaien, vind dit best wel eng.
Maar met de laatste groei echo hebben ze al een schatting gemaakt dat onze knul tussen de 7,5 en 8 pond gaat worden, is ook niet alles met een stuitbevalling. Spannende dagen dus en de kleine streng toespreken dat ie moet gaan draaien;)

Hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben, dan hoor ik het graag, want vind het allemaal best spannend.

Groetjes
x
 
hoi

nou ik heb 2 ervaringen 1ekeer was bij 4e kindje in het ziekenhuis gedraaid, ging super vlot, alleen daarna had ik 3 dagen spierpijn het gaat best stevig, ik vond het niet erg pijnlijk maar leuk is anders en ik had al 3 kinderen thuis gekregen dus wilde graag weer thuis bevallen, deze hebben ze met 36 weken gedraaid en was 8 pond met de geboorte
2x was van 5e kindje hebben ze bij de verloskundige gedraaid, ging met beleid en netjes totaal geen spierpijn gehad en was ook zo klaar de voorbereidingen en na die tijd duurt langer, ik moest erna 20 min in kleermakerszit zitten en 's middags goed rechtop en met de benenwijd of kleermakerszit dan kan het goed indalen , dit kindje hebben ze met 38 weken gedraaid en is geboren met een gewicht van 9,5 pond. Mijn verloskundige zegt grote kinderen kunnen makkelijker gedraaid worden en blijven erna beter zitten.

succes, ik zou zeker een poging laten doen.

Groetjes
 
hoi

die kleine van mij lag ook in een stuit en met 36 weken is er geprobeerd te draaien. Ik moet zeggen dat t mij ontzettend is meegevallen. Deed niet echt pijn een vervelende gevoel. Helaas wou de kleine niet draaien. Moet wel zeggen dat dit een 7 ponder was. Heb gekozen voor een natuurlijke bevalling. helaas toch nog een keizersnede gehad omdat de kleine niet wou indalen met 8cm ontsluiting.

succes
 
Ik heb er nog geen ervaring mee, maar vrees binnenkort van wel. Ben nu bijna 35 weken zwanger en onze kleine ligt ook nog in stuitligging. Deze week controle bij de verloskundige,maar die zal waarschijnlijk ons ook doorsturen naar het ziekenhuis....vind het ook wel spannend!
 
hey meiden,

Bedankt voor de reacties.
Vanmorgen weer bij de gyneacoloog geweest en de kleine ligt nog steeds in stuit.
Woensdag gaan ze proberen onze kleine man te draaien. Vind het echt heel spannend allemaal, zeker aangezien hij van de buitenkant niet goed te voelen is en dat zijn billen al ingedaald zijn.
De kleine is nu al ruim 6 pond, dus bij 40 weken gaat hij ook ruim de 8 pond halen.
Ik houd jullie op de hoogte.

xxx
 
bij iedereen is het denk ik anders bij mij was de kleine niet te draaien helaas kwam ook omdat ik toen erg flink was dat heeft er dus allemaal mee te maken.

laat het over je heen komen toi toi toi
 
Terug
Bovenaan