Heeft iemand tips omtrent het eten?

Onze jongen is nu anderhalf jaar oud.

Nu eet hij wat moelijk. Misschien dat jullie tips hebben?

Ik prakte eerst alles door elkaar, maar daar haalde hij alleen het vlees tussen uit en de rest nam hij misschien 4 hapjes.

Nu heb ik de aardappelen groente en vlees appart op zijn bord liggen. Vlees gaat altijd op en de aardappelen komt hij ook wel aan.
Vaak als hij niet meer eet haal ik een beetje sla saus erbij, want dan eet hij alles wel keurig op. De groente overigens niet, maar ik doe soms de groente onder sla saus en trapt hij er wel in. Maar sla saus is niet gezond en word je dik van heb ik gehoord. Dus wil ik iets anders verzinnen.

Verder eet hij geen pasta's . nu eet ik die zelf ook niet.

Iemand tips..

Dankjewel!

GRoeten

Diarich

PS

Hij eet nu wel meer fruit dan eerst

hoi hoi

ik zou zo wie zo het vlees even uit beeld laten en als laatste pas geven
Ryan is gelukkig een vrij goede eten maar vlees krijgt die meestal op het laatst
Ryan is gek van groente en het liefst zo en niet geprakt dus
ik zou als ik jouw was dat eens proberen en anders met een beetje halvamoes
of zelfgemaakte appelmoes met geen of weinig suiker van zoete appels maken en er door heen doen??
zelf laten eten en geen aandacht aan geven wil ook nog wel eens helpen

succes groetjes moekje

Hoi!

wij hebben hier ook zo'n strijd gehad, we hebben hem nu geleerd, dat hij eerst een hapje groente moet eten en dan een stukje vlees krijgt....nu maken we er een spelletje van, dan mag hij vlees bij mama, papa of oma pikken, nadat hij eerst een hap groente heeft genomen! En dan werkt heel goed nu, hij eet weer behoorlijk wat weg, vandaag zelfs voor het eerst Knolraap!

Groetjes
Angel

Hoi hoi,

Het blijft altijd een lastig onderwerp eten, maar de meiden hiervoor hadden al goede tips!
Als Jennifer niet zo veel zin heeft om te eten is ze ook geneigd om alleen haar vlees te eten en dan doen wij het zo...

Papa maakt overal een spelletje van en dan blijkt bij Jennifer goed te werken. Hij doet op de lepel de geprakte groente/aardappel en daarboven op een stukje vlees, het lijkt zo net een taartje en dan met veel poespas (trein/vliegtuig etc) gaat alles Jennifer d'r mondje in.
Of hij verstopt de lepel achter de fles drinken.. en dan roept Jennifer 'verstopt'.. het duurt wel iets langer maar zo krijgt ze toch alles binnen...

Bij ons gebeurt dit niet zo vaak want Jennifer is een goede eter, wel eet ze het liefst met haar handen, tja het is een zooitje maar ze zit zo lekker te smullen...

Heel veel succes en als je de manier hebt gevonden laat je het dan nog f weten...

gr. Ilone

Ik ga helemaal mee met de meiden voor me.
Het vlees als laatste geven en niet gaan verwennen met sausjes! Anders wil ie straks niets meer eten zonder saus. Het is nu dan ook een belangrijke leeftijd wat eten betreft en ik denk dat ze gewoon wat kieskeuriger worden en misschien idd pelenderwijs zijn groente geven en bv de boontjes echt heel laten enzo.

Succes!

X Saskia
mv Rik 20 mnd

Het blijft een moeilijk iets dat eten bij onze kleine mensjes. Ook Marissa eet gelukkig goed maar heeft ook dagen dat ze alleen vlees wilt en wat aardappels. Maar op andere dagen smult ze weer van haar groente. Wij doen dus helemaal niets. We laten haar lekker eten en besteden er geen aandacht aan. De groente eet ze dan wel de volgende dag. Of ze krijgt een extra stuk fruit. Jammer dat jullie geen pasta eten want je kunt zo mooi lekker veel groente in de macaroni doen. En misschien is een overnschotel een idee. Lekker aardappels groente en gehakt in doen en dan is het mooi verstopt. Bij Marissa help het ook wel het best als we niet prakken maar haar de groente lekker zelf van haar bord laten pakken. En bijvoorbeeld wortel bolletjes zien er kei leuk uit. Misschien vindt die die wel interressant

groetjes Linda

Hee hoi!

lastig he! Alice eet meestal heel goed alleen nog niet zelf. Ik prak het dus nog door elkaar heen en voer het haar. Ze begint nu af en toe stukjes er uit te vissen.
Als jouw zoontje echt alleen het vlees maar goed eet zou ik denk ik ook een soort van systeem verzinnen van eerst een hap groente en dan krijg je een stukje vlees. Dus groente/aardappels gewoon voor hem neerzetten en het vlees apart houden. Aan de andere kant, als hij nu wel meer fruit eet zou ik me er ook niet al te druk over maken.

Groetjes ALberdien

Gelukkig eet Feline meestal goed. Wel geven wij net als de meesten hiervoor het vlees pas als ze al aardig wat groente op heeft.
En ze krijgt af en toe wel saus bij haar eten, zeker als wij het ook eten. Maar niet apart. Ik lustte vroeger niets zonder appelmoes en dat wil ik absoluut niet voor Feline.

Ik zou gewoon vlees nog niet geven, zelf dan ook niet nemen natuurlijk. En de groente en aardappels in stukjes snijden ipv prakken. En dan met een beetje jus er overheen.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan