Heeft iemand tips over wegbrengen naar de oppasmoeder?

Hallo allemaal,
sinds vandaag ben ik weer gaan werken na een lange tijd uit de running wegens bekkeninstabilitiet.
We hebben nu een oppasmoeder gevonden voor de noodzakelijke oppas als we allebei aan het werk zijn. We werken beide in ploegendiensten en het komt voor dat we allebei bijvoorbeeld een dagdienst moeten draaien. Dit houdt in dat ik hem binnenkort naar de oppasmoeder moet brengen om 6.45 uur s'ochtends.
Hou zouden jullie dat doen, qua de wijze van wegbrengen?
Nog in de pyama, of hem vroeg wassen en aankleden en dan wegbrengen, of hem alles geven en verzorgen en dan wegbrengen.
Ik vind het zowiezo moeiljk om het te moeten doen, vandaar dat ik misschien bruikbare tips kan vinden hier van jullie...

Alvast bedankt!

Grtz,vonneg

Hoi Vonneg,

De enige tip die ik je kan geven is naar je eigen gevoel (blijven) luisteren op alle gebieden!
Als blijkt dat je het lekker vindt te beginnen met de hele riedel en dan wegbrengen of als je voeld dat in pyama het meest ontspannen is...
Ik heb Kamiel van juni tot en met september naar een oppas moeder gebracht en veel processen gehad op de ontdekkingstocht van wat goed voeld.
Als je daar meer over wilt weten ben je altijd welkom voor info!
Hartelijke groet Leonie

ik zou kijken wat jou kleine doet, als hij bijvoorbeeld om ong 7 uur ofzo nog weer gaat slapen, dan zou ik hem lekker in zijn pijama laten, de oppas moeder hoeft het niet perse te wassen wij wassen goewan-mats ook vaak savonds.

als hij dan niet meer gaat slapen dan zou ik hem wel omkleden.

1 dag gaat het naar oma toe, dan gaat ze in pyjame en in slaapzak wordt ze al slapend overgelegd mijn man moet uiterlijk 7.15 uur de deur uit . bij oma is hij rond half 8. ene keer slaapt ze verder in bedje of maxicosie en andere keer wordt het badje klaar gemaakt.

de andere 2 dagen naar het kinderdagverblijf, dan gaat s'avonds alles in bad en s'ochtends aankleden en weg brengen rond 7.45 uur. soms moet ik haar wakker maken andere eer, niet. maar wel d edagen dat ik vrij bet laat ik haar langer slapen dan kan ze bij tanken en ook s; ddags slaapt ze langer!
bij mijn andere meid heb ik het oo zo ook gedaan, ze is nu 2.5 jr , bij de oppasdagen slaapt ze niet meer, thuis slaapts zewat langer tot half 9 en gaat smidgs even naar bed toe

succes allemaal

zo doe ik het.

wassen :
baby en mijzelf doe ik niet elke dag en sowieso alleen in de avond

's ochtends:
1) verschonen
2) voeden
3) hij in de box en ik eet wat en kleed me aan, pak spullen voor werk, zet de fiets alsvast buiten, pak zijn tasje in....(dit gedeelte is en blijft lastig)
4) jassen aan en op de fiets naar de oppas

Bedankt, moeders, voor de goede adviezen.
Het "rotte" is dat ik om 7.15 uur moet beginnen en hij pas normaal gesproken zijn fles en verzorging zo rond 8 uur/8.30 uur krijgt.
Ik hoop dat het niet vaak hoeft voor te komen, en gezien de winter ook weer voor de deur staat...... Maar 1 voordeel , de oppasmoeder woont hier twee straten vandaan. Dus ik kan hem lopend brengen :)

Thnx, in ieder geval! Ik neem alle adviezen "mee", misschien heeft de oppasmoeder zelf ook ideeën...

Grtz,vonneg

wij hebben onszelf en hem getraind totdat we op dezelfde opstaan tijd zaten, dat is hier nu 6.15 / 6.30.

Misschien   lukt dat jullie ook wel. Dat betekent wel dat we helaas alle dagen zo vroeg op moeten.

Terug
Bovenaan