heeft iemand tips tegen misselijkheid??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

ik ben nu 6 weken zwanger en ben nu 1 week erg misselijk.
vooral dit weekend is een ramp.
ze zeggen dat je 's ochtends op bed al een beschuitje moet eten, maar dat vindt ik zo moeilijk (eten als je misselijk bent). ik heb echt moeite om wat binnen te krijgen. ik ben niet alleen 's ochtends misselijk, maar ook gewoon overdag. ik wil de huisarts gaan vragen of ik pillen tegen de misselijkheid kan krijgen, want ik had gelezen dat die er zijn.
hebben jullie anders misschien ook tips voor me??
Alvast bedankt.

liefs, mejon

Tja, dat zijn inderdaad de nare bijwerkingen van zwanger zijn , maar ze
horen er wel bij! Denk niet dat de huisarts na 1 week misselijkheid al
pillen gaat voorschrijven. Mensen die veel kotsen en afvallen
bijvoorbeeld en dat lange tijd die krijgen dit soort pillen.

Sterkte!

Hoi Mejon,

blij dat ik nog eens iets van je hoor! Alhoewel het geen goed nieuws is. Ik ben ook zo misselijk als jou en wilde net hetzelfde bericht neerpennen.

Had ondertussen een hele tekst getypt maar doordat het forum niet werkt ben ik deze kwijt en kan ik terug beginnen.

Ik ben de hele dag misselijk maar tegen de avond wordt het beter. Ik eet toast met hesp en kaas, groentensoep en aardbeien. Daar bekom ik van. Maar ook niet altijd, hangt wat van het moment van de dag af. De vorige zwangerschap had ik er minder last van en is het volledig gestopt in week 10. Laat ons hopen dat het dan bij ons gestopt is!

Heb ondertussen ook een lichte bloeding gehad. Normaal is er niets aan de hand en is het een gesprongen adertje ofzo. Woensdag weet ik meer na de echo. Aan mijn misselijkheid te zien zal het hopelijk wel in orde komen! Ik hou je op de hoogte.

Bij ETOS zouden ze polsbandjes verkopen met drukpunten die de misselijkheid wegnemen. Totaal ongevaarlijk. Ze noemen SEA-band. Veel succes.

Liefs Kaatjexxx

Hoi,

Na poging tig hoop ik dat het nu geplaatst word.

Op homeopatische basis is er het middel Nux Vomica van Dr Vogel. Meerdere keren per dag kleine maaltijden gebruiken. Eten wat gaat. Even niet druk maken of je gezond genoeg eet. De kleine neemt van jou wel wat hij nodig heeft. Een multivitamine preparaat voor zwangeren gebruiken. Geen vette dingen eten. En proberen veel te drinken.

De huisarts heeft idd medicijnen tegen de misselijkheid. Zetpillen. Die kunnen goed helpen.

Succes, ik hoop dat je je gauw beter voelt.
Groetjes, Kat

Oh ik ben ook zo misselijk, komt en gaat met vlagen..... Ik heb gelukkig nog niet boven de pot gehangen, maar ik kan echt misselijk worden met de gedachten iets te eten, bijv. aardappelen met vlees....blehhhhhh....Maar vanmiddag wilde ik wel graag een broodje kroket! Was echt lekker!! hahaha.
Ik eet ook de raarste dingen, ach als ik maar niet moet overgeven, want dat vind ik echt een drama. Ik geloof dat je na week 10 je minder misselijk voel. En je bent niet de enige... Eet gewoon wat je lekker lijk! Doe ik ook.

Oja, ik ben ook 6 weken zwanger, dinsdag 7.

Liefs Mickey

kijk je moet eten wat je lekker vind dat staat voorop, maar waar je absoluut ook ff rekening mee moet houden is dat als je bijv sávonds toch je aardappels,groente en vlees wil hebben kan je bijv je vlees al bakken rond een uur of 3. dan heb je zeg maar je " ergste" baklucht gehad. het is een idee.

Ik begon s'morgens met een bakkie thee en een droge beschuit en ondanks dat het me   veel moeite koste had ik de rest van de dag geen last van misselijkheid, dus dat scheelt.

Probeer ook zo min mogelijk cola en sinas te drinken. dat helpt bij mij heel goed.

Succes!!!!

groetjes Jantine

Hoi hoi,

Vervelend he? misselijkheid? maar inderdaad iets eten nog voordat je opstaat helpt het beste, ook al is het maar een liga en een slok water.
Maar ze zeggen wel dat het goed voor je is hoe stom het ook klinkt, hoe meer kwaaltjes hoe beter voor de ontwikkeling van je foetus omdat je dan ws veel hormonen aanmaakt. Heb ik me laten vertellen hoor....

Gr. Roos

Nou hier kan ik ook over meepraten. Ik ben tot week 20 erg misselijk geweest en heb me daarna ook tot aan de bevalling niet lekker gevoeld. Ik heb zetpillen gehad: emesafene. Bij mij hielpen die maar minimaal. Het kan echter geen kwaad voor je kindje. Verder kan ik je aanraden om zoveel mogelijk te eten, kleine porties dan en dat er gewoon de hele tijd iets in je maag zit, dat verminderde bij mij de misselijkheid. Ik heb zelf 11 weken in bed gelegen en dus in de ziektewet gezeten. Je hoeft je daar niet voor te schamen, wat niet gaat dat gaat niet. Ik wens je heel veel succes en ik wil je niet teveel ontmoedigen, maar zodra ik bevallen was, was het helemaal over en had ik me daar toch meteen een honger !!
Birgit, mama van Yara (5 april 2006)

Terug
Bovenaan