heeft iemand tips,zie het af en toe niet meer zitten!!!!

hey, ik ben nieuw op dit forum, heb al veel op zwangerforum gezeten, omdat ik 2 weken geleden bevallen ben van een zoon.
Nu mijn verhaal, ik hoop echt dat iemand tips heeft, wat misschien kan helpen, want ik raak er echt gestrest van.
Mijn jongste dochter van 17 maanden is heel de dag aan het gillen en ja huilen wil ik niet zeggen, ze is gewoon driftig en daardoor doet ze veel gillen.
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen, mijn oudste dochter is 3 , bijna 4 en pak(te) alles van haar af, waar ze mee speelde.
Zef er wel wat van, maar je weet hoe peuters op die leeftijd zijn, en zeker omdat zij de eerste is, alles is van haar.
kan er alles van zeggen, heb al geprobeerd om die oudste te straffen door op de gang te zetten enz,...en als ze dan uit de gang komt, vraag ik waarom ze stout is geweest en dat weet ze dan ook, en moet ze sorry zeggen.
oke, sorry gezegd, maar 10 min. later doet ze het weer,...precies het zelfde( spulletjes afpakken van shannara( die van 17 maanden)
Nou begrijp ik wel waarom ze steeds zo driftig en git, is te begrijpen, zou het ook niet leuk vinden, als mijn spullen steeds af zou worden gepakt, haar reactie is wegrennen en daarbij keihard gillen, maar ik word er keigek van, het gaat heel de dag door.
heb al geprobeerd met stemverheffing, ook een pak op de billen, maar niks interresseerd haar.
wat dat betrefd is het een keiharde.
Wat kan ik hier nou aan doen?
Mijn man zegt, gewoon naar boven in haar bed zetten, als ze weer gilt, want ik heb vermoeden, dat ze dus niet begrijpt waarom ze nou steeds op de gang moet staan of een pak op dr billen krijgt.
maar wat mijn man zegt: zet haar in dr bed en laat ze daar totdat ze uitgegild is, voor mijn gevoel gilt ze gewoon, omdat ze bang en kwaad is omdat ze dus bang is dat bv. dr boekje word afgepakt, je kan haar dan toch niet elke ker als ze daarvoor gilt boven in haar bed zetten, dAN ZIT ZE STRAX HEEL DE DAG BOVEN?
Ik weet het niet meer en hoop dat iemand me een eerlijke reactie kan geven.
misschien ben ik wel niet de enigste met dit probleem, hoop dat ik het allemaal goed heb opgeschreven.
weet het af en toe echt niet meer.
xxx nance
 
Hoi Nance,

Ik bergrijp heel goed dat je gek wordt van dat gegil. Ik denk dat het een beetje met de leeftijd te maken heeft. Frustratie kan nog niet goed onder woorden worden gebracht en wordt geuit door gegil en gekrijs. Misschien kan je het volgende proberen: afspreken dat ze beloond wordt als ze niet heeft gegild die dag. Mijn oudste krijgt dan 's avonds een extra (klein) verhaaltje voor het slapen gaan.
Verder kun je natuurlijk als regel stellen dat gillen en krijsen niet mag en dat ze op de gang moet (straf krijgt dus) als ze dat wel onnodig doet.
Wij maken thuis onderscheid tussen huilen en janken/krijsen/gillen: huilen doe je als je pijn hebt of verdrietig bent en dat mag, janken doe je als je je zin niet krijgt of gefrustreerd bent en dat mag niet. We waarschuwen eerst, tellen tot 3 en als ze dan nog bezig is: hup naar de gang. Verder geld ook dat zolang er wordt gegild ze ook niet van de strafplek af mag, dus hoe eerder ze ophoudt hoe eerder ze weer in de woonkamer gezellig kan komen doen. Het klinkt allemaal wel heel erg opvoednanny-achtig en helemaal voorkomen dat er wat gebeurt lukt natuurlijk ook niet. Maar bij ons heeft deze aanpak wel genoeg effect om het het grootste deel van de dag gezellig te houden.

Succes
Gr cc
 
Hoi Nancy,

De aanhouder wint!! Ik heb mijn zoontje ook met zijn gegil constant op de gang gezet, als hij daar al gezeten had en komt terug en doet het nog een keer, dan pakte ik hem gewoon beet en zetten hem opnieuw op de gang, zonder wat te zeggen, als het stil is op de gang,dan kan hij weer naar binnen komen. Net zoals CC klinkt het allemaal nanny Jo achtig, maar het werkt echt wel..

Dus de aanhouder wint, wens je veel succes.

Groetjes, Anouschka
 
hoi hoi,

Ik ben Rachel en  23 jaar. Ik heb een 2ling van 2 (Ginger en Mike), en net een kleine van 4 weken (Phoebe).   Ik zelf heb ook moeite gehad met mn dochter (Ginger). Maar dat kwam doordat ze minder aandacht kreeg van mij (na een heftige bevalling en ingescheurt). En nu alles weer op de rail loopt gaat het beter. Dus misschien komt het doordat ze nu iets minder aandacht krijgt.
De enige tip die ik je wel kan geven is dat je je dochter van 17mnd niet op bed moet leggen maar op de gang of de bank moet zetten. Want als je ze voor straf in bed legt dan word het slapen s avonds dadelijk ook gezien als een straf en dan is ze misschien ook wel de hele nacht onrustig. Wij legde ze eerst ook steeds op bed als de 2ling herrie aan schppen was met huilen en gillen maar die tip hebben ze dus op consultatieburo gegeven en het is echt zo.
Hopenlijk krijg je wat rustiger

Liefs,

rachel
 
ja ik doe het ook zo op de gang en als die kleinste slaapt op het balkon (als het droog is natuurlijk)
dan zeg ik er bij kan de hele buurt zien dat jij niet wil luisteren
nou dan is het zo over
vroeger toen ik zelf dwars was en bijvoorbeeld niet wou eten
moest ik met mn bordje op de trap gaan zitten
nou ik weet nog goed das niet leuk en ik was wel een vol houder
hahaha
maar de volgende keer denk je wel ff na
en ik weet zeker dat het op de gang of trap of balkon nu tegen woordig ook werkt
maar hou vol en het werkt
 
Terug
Bovenaan