heeft iemand tips

hallo

ik heb een zoontje van drie maanden
hij krijgt ongeveer 6 voedingen per dag   maar hij wil soms meer hij wil ook heel vaak om de twee uur een voeding   moet ik die dan geven of niet soms doe ik het wel maar na een tijdje spuugt hij het toch weer uit hij heeft ook van die rare vlekken in zijn gezichtje een soort exceem daar doe ik dan sudocreme op   en smorgens wil hij niet slapen kan ik hem dan gewoon in de box leggen tot een volgende voeding   s avonds slaapt jij wel prima hij komt nog een keer snachts en dan slaapt hij verder tot ongeveer 6 uur

Hoi,
6x per dag eten is nog goed, maar om de 2 uur geven is echt te vaak. Zeker als hij 's nachts ook nog  voor een voeding komt dan zit je snel boven de 6 flessen lijkt me. Als richtlijn houdt ik altijd aan dat er minimaal 3 uur tussen de flessen moet zitten. En als je kindje nog geen honger heeft dan gewoon wachten tot hij wel honger heeft.
Misschien heeft hij gewoon veel zuigbehoefte en eigenlijk nog niet echt honger. Heb je al geprobeerd een speen te geven?
Verder is het geen probleem om je kindje in de box te leggen hoor. Quinn (vandaag precies 3 maanden) slaapt overdag soms in zijn bedje, maar meestal gewoon in de box.
Groetjes Veerle

mijn zoontje van 3 maanden zit tussen de flessen door ook weleens te dreinen en smakken.ik geef hem dan idd een speen en hou hem even op schoot tot hij weer rustig is en vaak gaat hij dan lekker slapen.als je kindje overdag wakker is kun je hem lekker in de box leggen ja.met iets om naar te kijken,of een muziekje.mijn zoontje ligt overdag veel in de kinderwagen.vind ie fijn.hij slaapt daar overdag ook vaak in.
groetjes kari

Hoi,

ik ben het ermee eens dat om de 2 uur eten geven echt te snel is, maar ja... ik heb een slechte eter. Ik zou het ook met een speen proberen, hoewel Laura de speen ook niet altijd wil. Wanneer moet je weer naar het cb? Dan kunnnen die meteen naar die plekjes op zijn gezicht kijken. Het kan  ruw zijn van de spuug, dan is de sudocreme wel goed, maar als het niet helpt, hebben ze daar mss nog tips of kan de arts een zalfje voorschrijven? Ik roep ook maar wat. Over het slapen... ook Laura slaapt overdag vaak in de box. Meestal ligt ze 's middags niet op bed, maar in de box en doet ze hazeslaapjes.

O... ja, Laura is nu 3 maanden en 9 dagen oud.

Groetjes Ilona

Een vriendin van mij had hetzelfde, is toen overgestapt op melk voor hongerige babies. Dat verteert wat langzamer geloof ik. Is misschien ook een idee?

groetjes,
Sabine

Als je borstvoeding geeft (staat er niet bij, dus zou heel goed kunnen..) dan is het heel goed mogelijk dat je om de 2 uur voedt. Ik geef de avondvoedingen ook om de 2 uur. (half 5 - half 7 - half 9 en daarna slaapt ze tot half 8 de volgende dag) Ik zit op 6 voedingen bij 3 maanden, dat is heel normaal.

Terug
Bovenaan