Heeft iemand tips?!

Hallo allemaal,

Mijn zoon van 11 maanden heeft weer iets nieuws uitgevonden. In zijn bedje zet hij zich af en verplaatst zich zo naar het hoofdeinde van zn bed. Met het gevolg dat ie klem ligt en geen dekens meer over heeft.
Dit met het gevolg dat ik er s nachts meerdere malen uit moet omdat hij huilend wakker wordt en het koud heeft.

Mijn oudste (11 jaar) legden we vast met zo n dekenklem, dat mocht toen nog. Tegenwoordig is dit niet veilig meer. Ben er ook niet voor om Matthijs vast te leggen eigenlijk.

Mijn vraag, herkent iemand dit? En wat kun je hieraan doen?

Groetjes Christina

Hoi,

Heb je al een slaapzakje geprobeerd?
Met korte mouwtjes voor de warme nachten en met lange mouwtjes voor de koude nachten??
Maudy rommelt ook veel in bed, maar in haar slaapzak met pyamaatje blijft ze toch wakker, waar ze zich ook in bed bevindt........

Gr. Rimke

O, en als je de slaapzak wat groter koopt, heb je genoeg ruimte aan de onderkant over om onder het matrasje te stoppen.
Zo kan je zoontje toch nergens heen.
Succes ermee!!

Hoihoi,

En als je hem gewoon meteen bovenaan in bed legt. Dan hoeft hij zich niet meer af te zetten.
Evy ligt al vanaf een maand of 3 gewoon normaal/boven in bed. Zij wipte ook altijd omhoog, waardoor ze geen dekens meer op zich had.
Nu blijft zij wel rustig liggen en ze kruipt ook niet naar onder, zodat ze onder de dekens terecht kan komen.
Misschien het proberen waard.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoihoi,

Ik heb wel eens iets gelezen over een bedje kort opmaken terwijl het kind toch hoog in bed ligt. Je kunt je kleintje dan op het laken leggen terwijl je het vaststopt onder het matras. Bij de voeten vouw je het om en dan over je kleintje heen. Zo kan het niet onder de dekens komen en ligt het toch hoog. Het wordt ook wel een matrozenbedje genoemd. Ik hoop dat je mn uitleg begrijpt en anders moet je even 'matrozenbedje' googelen. Anderen kunnen het vast beter uitleggen. Ik heb het bij Amy nooit geprobeerd omdat zij zich alleen omhoog schopt als ze wakker is en eruit wil maar misschien is het wat.
Succes!
Marian

Mijn zoontje deed dat ook altijd en ik gebruikte destijds gewoon twee slaapzakken over elkaar als het erg koud was en geen dekens of alleen een laken. Werkte erg goed. Toen hij twee was ben ik begonnen met lakens en dekens en dat leverde geen problemen op. Mijn dochter blijft netter liggen dus die krijgt wel lakens en dekens (alhoewel we nu overbodig veel slaapzakken voor haar hebben).

groetjes,
Eefje

1 tip:
Combisleeper!
Geen dekentjes meer nodig  en altijd voldoende warm!
Het is een soort 4 seizoenen slaapzak waar je de binnenzak en buitenzak ook afzonderlijk van elkaar kunt gebruiken en de mouwen kunnen er ook af! Ze zijn wel duur, maar prima 2e hands van marktplaats te halen...
Succes...

Terug
Bovenaan