Heeft jullie kleintje ook nog een huiluur(tje)?

Eline heeft dit 's middags nog wel eens rond etenstijd. Troosten lukt niet, we laten haar maar even uithuilen en wordt het te gek (van die diepe oerkreten zeg maar) dan haal ik haar er uit en eet ze mee met ons, op schoot bij mama of in haar wipstoel op tafel. Daarna een lekkere fles melk en mevrouw gaat dan tevreden en zonder mopperen slapen. Hebben nog meer kindjes hun huiluurtje?

Mijn dochtertje heeft niet echt een huiluurtje (ze huilt nl bijna niet dan.), maar wel een paar uurtjes (inderdaad rond etenstijd!!!) dat ze niet boven in bed wil slapen. Als ik haar in bed leg begint ze inderdaad te huilen en dan weet ik al dat het niet gaat lukken. Dan haal ik haar uit bed en zet ik haar ook gezellig bij ons neer of in de box ofzo. Daar is ze dan meestal heel tevreden.
Soms is het zo dat ze een uur voor de volgende fles ongeveer begint te "zeuren", meestal geef ik haar dan wat fruit en dan is het weer even goed. Een half uur voor de fles doe ik haar dan lekker in bad en daarna een fles en dan slaapt ze zo!
Soms valt ze ook wel even in de box in slaap, of zoals gisteren, in de wagen (we waren lekker gaan wandelen en ze was dus in slaap gevallen, ongeveer een half uurtje).

Volgens mij hebben veel kinderen dit hoor, zo rond etenstijd! In het begin verzon ik vanalles om haar toch in slaap te krijgen maar dat doe ik niet meer. Ik probeer haar wel gewoon in bed te leggen, maar als het niet lukt rond die tijd (9 van de 10 keer) pak ik haar ook gewoon weer uit bed. Ik denk dat ze in die tijd gewoon bij ons wil zijn, lekker knuffelen en aandacht en even niet alleen op haar kamertje.
En och...het is ook wel lekker hoor, lekker veel knuffelen!! En daarna is ze doodmoe en slaapt ze heerlijk (rond 19.30 uur)

Groetjes 4 dec

Hoi,
Chloë heeft niet echt een huiluurtje, maar 's middags wel een poosje dat ze erg onrustig is.
Daar wordt ze dan zelf zo moe van, dat ze daarna wel heerlijk slaapt.
Sil

Ja bij ons is het ook tussen de voeding van 15.00 en 19.00u.
Hij word bijna altijd om 16.30 wakker en wil dan niet meer slapen.
Hij zit dan in de wipper bij ons op tafel met eten en nu geef ik hem dan ook zijn groentehapje. Daarna in bad, de fles en daarna slaapt ie als een roosje.

Eline is dus niet de enige hierin. Ze is dan wel moe, soms lukt het haar om na even huilen alsnog in te slapen. Soms ook niet, in de box leggen is geen optie; brulllen!! Het liefst zit ze dan bij ons op schoot of id wipstoel bij ons. Ze is verschrikkelijk moe, maar slapen? Neeeejjj, dan kan vannacht wel !! Zal vanzelf wel overwaaien hopen we dan maar.....

Hoi meiden,
herkenbaar! Isis (29-11-06) 'moeilijkste' slaapje is dat van tussen 16.50uur en 19.00uur (+/-) Na haar fles van 15:00uur is ze rond 16.45uur echt moe, duidelijke slaapsignalen (jengelen, rode blosjes) Ik leg haar dan gapend in bed, ze slaapt wel meteen in. Soms slaapt ze tot 19.00uur, maar vaak is ze veel eerder wakker, als ze echt 'doorhuilt' dan halen we haar eruit (soms jengelt/pruttelt ze met tussenpozes en wachten we even af voordat we er naar toe gaan) Ik merk dat ze wel wil slapen, maar dat t niet lukt. Ze heeft dan ook geen zin in de box of wipstoel, dus improviseren; op schoot, beetje rondlopen, troosten, wandelen in kinderwagen enz. Dan iets eerder de fles van 19.00uur (veel eerder heeft ze echt geen honger), dan weer t zelfde ritueeltje als anders knuffelen/spelen op schoot, in wipstoeltje, uitgebreide badsessie  + massage, vind ze heerlijk,  dan rond 20.30uur naar bed en zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Dat slaapje valt  als eerst weg, maar Isis is er nog niet aan toe om helemaal op en wakker te blijven ron die tijd, fijn dat het herkenbaar is, ik voel me  soms zo onzeker.................
x Esther (mv Isis 29-11-06)  

Anne heeft geen huiluurtje. Als ze begint te mopperen wil ze naar bed en daar valt ze   dan meestal binnen 5 minuten in slaap. Volgens mij vindt ze haar bed fijner dan de box.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan