Heeft mijn baby het niet te warm??

<p>Onze kleine man is 8 weken en slaapt ingebakerd, daaronder heeft hij nog een rompertje het mouwtjes en een boxpakje aan. Met een dekentje tot over zijn middel. Kamer temperatuur is rond 19° Hij voelt niet warm of klam in zijn nekje maar ben toch bang dat hij misschien te warm is toegedekt met al die lagen? Vindt het een beetje lastig vwb die tog-waardes, als ik aan de hand van dat ga rekenen dan lijkt het mij teveel. Maar hij lijkt content te zijn tijdens het slapen. Toch blijf ik mij zorgen maken over evt warmte stuwing. Wat vinden jullie? En gaan baby's eigenlijk huilen als ze het te warm hebben? </p><p>Groetjes een bezorgde moeder.</p>

Ik vond het ook zo moeilijk en ik denk altijd beter te koud dan te warm maar als zijn nekje niet heet aanvoelt en hij niet zichtbaar zweet zal het wel goed zijn. Misschien zijn dekentje wat lager doen. Ik temperatuurde mijn zoontje toen nog snachts bij verschonen luier en voeding, zo wist ik hoe hij het deed. Ook belangrijk is of het luchtdoorlatende kleding/inbakerdoek/deken is. Mijn zoontje slaapt nu in winterslaapzak met tog waarde 2,5 en een romper met korte mouwen. Het is 18/19 graden. 
Misschien kan je het boxpakje uit doen of een romper zonder mouwen. Ik denk dat een baby eerder huilt als hij het koud heeft dan wanneer hij het te warm heeft.
je moedergevoel heeft het meestal goed hoor! Succes

Ieder kindje is ook weer anders! Wij hebben een kleine koukleum die met 19 graden in een romper, pyjama en winterslaapzak onder een deken ligt ;) Temperaturen is een goede tip! En over het algemeen voel je het idd wel in de nek als ze het warm hebben :)

Wij hebben hem in een pyamapakje (dun katoen) liggen met een romper zonder mouw er onder, ingebakerd en daarover een lakentje en dun dekentje. Ik kleed hem liever iets te koud aan dan te warm omdat baby’s eerder van zich laten horen als ze het koud hebben dan als ze het warm hebben. Maar blijft lastig idd.

Mijn zoontje heeft een korte mouwen romper, dunne katoenen pyjama en een winterslaapzak met mouwtjes aan. 
Een paar dragen terug droeg hij nog de winterslaapzak zonder mouwtje, maar toen werd hij steeds wakker ‘s nachts. Nu heb ik de mouwtjes eraan gemaakt en slaapt hij weer heerlijk door. 
Ik merk dat wanneer hij naar bed gaat het eigenlijk nog net iets te warm is, maar ‘s nachts koelt het nu zo erg af dat hij het dus wel nodig heeft. ‘s Nachts is het op zijn kamertje nu 17/18 graden. 

Hier een lange mouwen romper, dunne pyjama of boxpakje, sokken,  Pacco inbakerdoek en dan nog onder een lakentje en dekentje tot aan de schouder.
En dan nog merk ik dat midden in de nacht (uur of 4) zijn nekje niet echt warm is. Kleine koukleum denk ik, net als zn mama ? 

Onze dochter is juist warmbloedig al vanaf de geboorte, nu 8 weken. Heeft ze van papa haha. Ze ligt in een romper met lange mouwen, sokken en een iets dikkere slaapzak zonder mouwen (geen winterslaapzak) onder een lakentje en dun dekentje. Kamertje is 17/18 graden en slaapt de nachten heerlijk door. Door te temperaturen kun je ze goed in de gaten houden of ze het niet te warm of te koud hebben, ga op je gevoel af en elke baby is anders. 

Dank jullie wel voor jullie reacties! 
Toch een geruststelling als ik zo lees wat jullie doen. Dit mannetje lijkt ook op zn vader, die vindt het nl ook erg prettig om goed warm te liggen haha..

Terug
Bovenaan