Heeft mijn baby honger als die niet huilt?

<p>Hoi dames,</p><p> </p><p>Even een kort vraagje, zit namelijk af en toe met vraagtekens. Als mijn zoontje wakker is geef ik heb bv en na een 1.5 gaat die weer naar bed, maar dan wilt hij heel vaak niks hebben. Ik leg hem in bed en hij slaapt dan vaak van zelf. Als die slaapt heeft die dan geen honger? of wel? en meld hij het anders wel toch als die honger heeft? en heeft die dan wel genoeg...</p><p> </p><p>Groetjes,</p>
 
Hoe oud is hij? Meestal melden ze zich wel maar met hele kleintjes moet je toch na een tijdje wel echt drinken geven want bloedsuikerspiegel kan te  laag worden en dan reageren ze ook niet altijd met huilen 
 
Hoe is de groei van je kindje?
Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat je kindje zich wel meldt als hij honger heeft, maar soms heb je 'stille hongeraars'. Dat zijn hele rustige, zoete baby's die zich niet zelf melden bij honger. 
Als je kindje goed groeit kun je er vanuit gaan dat hij zich wel meldt bij honger.
 
Begrijp ik goed dat je hem na 1,5 uur weer borstvoeding aanbiedt? In dat geval zou het heel goed kunnen dat hij geen honger heeft. Dan zit je nog vol van de vorige voeding. Ze kunnen ook gaan smakken of sabbelen als ze honger hebben, huilen hoeft niet altijd, dat gebeurt pas vaak als ze erge honger hebben.
 
Als je kindje goed drinkt bij het wakker worden, is het heel normaal dat hij 1.5 uur later niets hoeft. Zeker omdat drinken ook veel energie kost: je kindje is dan moe, nog voldaan van de voeding van 1.5 uur ervoor, en wil gewoon lekker gaan dutten! Als ze nog heel klein zijn, is het ritme drinken/spelen/slapen eigenlijk perfect. Vaak worden ze vanzelf weer wakker voor de volgende voeding, en zo niet, kun je zelf aansturen op 3-4 uur van start tot start van elke voeding.
 
hij is 4 maandjes oud en hij groeit gelukkig goed met alleen de bv.  toen hij 3maandjes oud was woog hij 7kg bij het cb. ik merk wel dat hij veel aan het zeuren is voor voeding waarom zou dat kunnen? ik ben al een klein beetje begonnen met de hapjes. zo geef ik af en toe 4 hapjes. (lepeltjes)
 
Terug
Bovenaan