Heeft vrijen nog zin?? (Ovulatietest .. licht streepje .. donker streepje)

Ha meiden die ervaringen hebben met een OV-test.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik zit met een vraag. Deze maand (vorige week dinsdag de eerste) gestart met OV-testen. Na een paar dagen een negatieve test (donkere controle en zeer lichte teststreep), testte ik als volgt:

- Zondag 16.00 uur: postitief (teststreep paars / controlestreep nog net iets donkerderpaars
- Maandag 18.00 uur: positief (teststreep net zo donkerpaars als controlestreep)
- Dinsdag 16.15 uur (net dus): negatief

Ik denk (ik heb hem namelijk tot nu toe eigenlijk nooit echt gevoeld) dat ik zondagmiddag mijn eisprong gehad heb. We hebben dinsdagavond, donderdagavond, zaterdagavond, zondagavond en maandagavond geklust. Nu vroeg ik mij af:

1. Is het zinvol (behalve lekker ) ook ook vanavond nog te klussen?
2. Ben ik nu nog vruchtbaar stel ik heb mij vergist in de eisprong?
3.  Ik las dat als je postief test, je binnen 12-48 uur je eisprong krijgt. Als ik dan reken vanaf zondagmiddag, dan kan het dus zijn dat mijn eisprong vandaag is geweest toch en als hij dan nog even blijft leven, dan heeft vrijen vanavond zin, toch?
4. Morgen hoef ik dan toch niet meer te testen?

Klinkt dit allemaal een beetje logisch? Ik probeer een beetje duidelijkheid te krijgen in de wereld die 'ik wil heel graag zwanger worden en ik hoe loopt mijn cyclus precies' heet.  Dus mocht het deze ronde niet gelukt zijn, dan heb ik er volgende maand wellicht iets aan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Liefs Suus
 
quote: SuusMama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-10-2008 16:33:26'));

Ha meiden die ervaringen hebben met een OV-test.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik zit met een vraag. Deze maand (vorige week dinsdag de eerste) gestart met OV-testen. Na een paar dagen een negatieve test (donkere controle en zeer lichte teststreep), testte ik als volgt:

- Zondag 16.00 uur: postitief (teststreep paars / controlestreep nog net iets donkerderpaars
- Maandag 18.00 uur: positief (teststreep net zo donkerpaars als controlestreep)
- Dinsdag 16.15 uur (net dus): negatief

Ik denk (ik heb hem namelijk tot nu toe eigenlijk nooit echt gevoeld) dat ik zondagmiddag mijn eisprong gehad heb. We hebben dinsdagavond, donderdagavond, zaterdagavond, zondagavond en maandagavond geklust. Nu vroeg ik mij af:

1. Is het zinvol (behalve lekker ) ook ook vanavond nog te klussen?
2. Ben ik nu nog vruchtbaar stel ik heb mij vergist in de eisprong?
3.  Ik las dat als je postief test, je binnen 12-48 uur je eisprong krijgt. Als ik dan reken vanaf zondagmiddag, dan kan het dus zijn dat mijn eisprong vandaag is geweest toch en als hij dan nog even blijft leven, dan heeft vrijen vanavond zin, toch?
4. Morgen hoef ik dan toch niet meer te testen?

Klinkt dit allemaal een beetje logisch? Ik probeer een beetje duidelijkheid te krijgen in de wereld die 'ik wil heel graag zwanger worden en ik hoe loopt mijn cyclus precies' heet.  Dus mocht het deze ronde niet gelukt zijn, dan heb ik er volgende maand wellicht iets aan.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Liefs Suus

Lieve Suus,

Volgens mij heb je maandagnacht je eisprong gehad. Een lichte streep betekend dat het lh hormoon zich aan het opbouwen is en een donkere streep betekend dat je bijna een eisprong krijgt. Deze donkere streep kan je zelf 2 dagen hebben. Dan heb je dus binnen 24-48 uur je eisprong. Wordt de streep weer wat vager of is hij helemaal weg dan betekend dat je je eisprong hebt gehad. Je eitje leeft ongeveer 24 uur dus dat betekend dat het zeker nog zin heeft om vanavond nog te gaan vrijen. Het heeft ook geen zin meer om te testen want deze zal negatief blijven of je zal licht testen.

Veel succes met zwanger worden. Groetjes Joyce
 
hoi hoi

zat eigenlijk met dezelfde vraag...
heb deze maand ovulatietesten gebruikt.
heb een regelmatige cyclus en eisprongperiode klopt ook volgens boekje
ben dus vlak voor eventuele eisprong begonnen te testen.
vorige week donderdag  een lichtere streep(ma en woe geklust)
vrijdag een donkerder streep dan teststreep(geklust)
zaterdag niet getest en niet geklust
zo morgen geklust en s'middags een test met 2 gelijke strepen
maandag een lichtere streep.

zat dus ook even te dubben hoe het nu zit gezien het feit dat je tussen 24-48 erna een eisprong krijgt maar men zegt te klussen zodra de test positief is..
door ons werk deze week niet meer geklust..

voel wel af en toe een weeig gevoel onder in de buik maar dat heb ik wel vaker gehad en zegt niets
opvallend vond ik alleen dat mijn borsten zich meestal een aantal dagen na een vruchtbare periode vooruit gaan staren maar ze dat nu direct al in het klusweekend deden!?normaal gebeurd dit NA mijn eisprong..

tja blijft koffiedik kijken denk ik wacht gewoon af maar moet nog een hele week pff

23 rondes 1e kindje en 3 miskramen

liefs ester
 
Aangezien ik onregelmatig werk en het ernom druk had (lees 46 uur werken in de week) Hebben we het alleen geklust die 2 dagen dat ik postief gestest had . Dus dat zou eigenlijk toch te weinig zijn dan????

xxx
 
Ha Joyce, Sandra en Ester,


 
Bedankt voor jullie reacties. Sandra en Ester, ik kan jullie ook niet echt helpen. Wij hebben de afgelopen maand rond mijn eisprong (die ik dus dit keer goed kon bepalen (hoop ik) dankzij OV-testen) veel geklust en dus ook de dagen ervoor en erna. Ik weet natuurlijk alleen niet hoe lang mij eitje blijft leven. Als hij maar 8 uur leeft en de zaadjes van mijn vriend leven niet zo lang (stel, want dat weet ik niet), dan is het ook maar een kwestie van geluk hebben. En stel we hebben wel op tijd geklust, dan is het ook nog nog maar de vraag of het zaad het redt. Ze moeten hard werken heb ik begrepen .


 
Ik duim voor jullie hoor!


 
Liefs Suus
 
Hallo allemaal?
ik heb pas een ovulatietest gedaan alleen zie ik nu dat C streepje donkerder is dan de T streepje c streepje is niet heeeel licht maar wel lichter dan de T streep kan iemand bij vertellen wat ik nu precies moet doen? 
 
groetjesss ??
 
Heb je de bijsluiter gelezen? Een controlestreep is om te controleren of de test uberhaupt goed werkt. Als je teststreep even donker of donkerder is dan de controlestreep dan zit je eisprong eraan te komen. Je zegt alleen twee verschillende dingen dus ik weet niet precies wat je nou ziet op je test
 
Terug
Bovenaan