Heeft ze koemelkallergie?

Ons dochtertje van 4,5 maand krijgt 3 borstvoedingen en 2 flesvoedingen.
Ik moet de borstvoeding namelijk afbouwen aangezien ik weer medicijnen moet gebruiken die niet bij borstvoeding mogen helaas. De eerste 3 maand was ze een voorbeeldige baby, huilde zelden. Sinds ik langzaam overstap op flesvoeding begint ze steeds meer te huilen. Het is nou zo erg dat ze dan echt ontroostbaar aan het krijsen is. Heel lang en heel hard. Het valt me wel op dat het vaker na een flesvoeding is dan na een borstvoeding. Zou ze koemelkallergie hebben? En hoe kom ik daar het snelst achter? Kan ik een hypoallergene voeding proberen en zoja, kan dat in 1 keer of moet dat geleidelijk?
 
hallo,

Als ik jou was zou ikeens contact op nemen met het cb, daar kunnen ze je verder helpen. Voeding voor kindjes met koemelk allergie is heel erg duur, maar als het via het cb of de huisarts is bewezen krijg een deel terug van het ziekenfonds.
Sterkte ermee

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Inderdaad ik zou ook even snel naar het CB gaan of bellen! Maar het kan ook zijn dat haar darmen gewoon aan de nieuwe voeding moeten wennen. Ik heb dat met Emily ook gehad. Ook erg krijsen totdat ik besloot om dan maar in zijn geheel over te gaan op FV en de BV af te kolven en wegtegooien (wel zonde, maar ja). Het heeft bij   mij wel geholpen, maar als jou kindje een koemelkallergie of iets dergelijks heeft zou ik dit eerst maar eens snel gaan overleggen voordat ze/ hij er nog meer last van krijgt.

Groet Helen
 
Hoi,

Het hoeft geen koemelkallergie te zijn hoor.
Daar kan je alleen achter komen door het uit te proberen.
Mijn dochtertje heeft koemelkallergie en ook bij haar is het een kwestie van proberen en kijken waar een reactie op komt.

Als ik jou stukje lees denk ( maar ik ben geen dokter) dat ze erg moet wennen aan de neiuwe voeding.
Kv is ook erg anders dan bv zowel van smaak, structuur als bij het verteren.

Ik weet niet welke voeding je nu gebruikt maar omneo komt het meest overeen met bv is lichtverteerbaar en geeft weinig klachten.

Overleg even en kijk wat het beste is.
succes
 
Terug
Bovenaan