heel ander vraagje

A

Anoniem

Guest
Ik was eiegenlijk nieuwsgierig of er hier ook mensen ronddwarrelen met bepaalde ziektes.
En hoe het ermee afgaat? en of je weet dat het problemen zou kunnen geven.

Ik kan uitleggen waarom ik dat vraag.
Ik heb zelf een stofwisseling ziekte en ik weet dat het best wel problemen zou kunnen opleveren.
Maar ondanks willen we toch kinderen en kijken we daar doorheen en hopen dat het toch soepeltjes zal gaan.
Ik sta op een streng dieet en moet met regelmaat eten.
Ik weet als je zwanger bent dan kan je hormoonhuishouding zo veranderen dat ook je eetpatroon zou kunnen veranderen. Maar dat mag bij mij niet.
Als ik zwanger zou zijn en m ik zou moeten braken dan mag ik het ook niet alleen met een glasje water doen. zin in eten of niet het zal er in moeten.
Dat is één van de problemen die zich kan opdoen maar er zijn er nog meer.

Ik kan zeggen dat ik op zulk soort dingen wel opkijk, maar heb ook zoiets van; als ik eenmaal zwanger ben dan kan ik toch niet etrug.

En mijn eigen arts zal me ook vanaf het begin ook helpen en steunen. Ik zal dus alles op tijd weten en hilp krijgen.

Wat ik ook jammer vind is dat ik nooit thuis mag bevallen, balen want dat wil ik wel!!

Maar ik ben best benieuwd naar jullie (ervaringen)

Groetjes Alma

Hoi Alma,

Ik vind het knap dat jullie ervoor gaan. Gelukkig heb je eerst goed geinformeerd naar de risico's. En als de arts je steunt komt het echt wel goed. Ze houden je dan gewoon extra in de gaten. En als het eten niet zou lukken lig je zo in het ziekenhuis. Maar dat is misschien allemaal zwart denken. Wie weet heb je helemaal nergens last van, en heb je een pracht zwangerschap. Dat weet je idd pas als je het risico aangaat.

Het is niet hetzelfde, maar wij zijn erfelijk belast. Ik heb een zus met open rug en waterhoofd. Dit is erfelijk in de eerste graad. ( vader, moeder, broers en zussen) We hebben het jaren geleden al eens laten uitzoeken, zodat we wisten waar we aan begonnen. Ik moet nu een extra hoge dosis foliumzuur slikken, en heb een paar controles bij de gyn. Bij 18 tot 20 weken zwangerschap kunnen ze pas zien of alles "goed"is. Dit hebben ze bij de zwangerschap van onze zoon ook gedaan. Ze kunnen het in ons geval niet aantonen met een vruchtwaterpuctie of vlokkentest, want het gaat om een gesloten variant.
Voor ons is zwanger zijn dus ook extra spannend. Maar toch gaan we er weer voor! We hebben een prachtzoon. Inmiddels is gebleken dat hij epilepsie heeft, maar dat maakt ons niet uit. We houden niet minder van hem! Volgens de artsen is de epilepsie niet erfelijk. Dus we gokken erop dat het ook nu weer goed gaat.

En onthoud goed: Je hebt nooit garantie! Hoeveel onderzoeken ze ook kunnen doen, een deel kunnen ze niet zien. (dat zie je bij ons wel!)

Ik hoop dat je gauw zwanger mag zijn, en dat het allemaal heel goed gaat!

Groetjes, Kat

Hoi kat.

zei je nou dat bij jou in de familie een gesloten variant van open ruggetje voorkomt.
Bij mijn zus zeiden ze dat het heel erg weinig voorkomt, maar haar dochter heeft het toch ook. ze moest binnenkort voor de laatste keer op controle nadat ze twee jaar geleden er aan geholpen was.
Gelukkig is alles goed met haar.
Maar zulk soort dingen kan je wel even aan het denken zetten.

Maar mijn arts zegt ook dat hij vele volmaakte zwangerschappen heeft meegemaakt.
dus we gaan er voor en hopen op het beste.

Jullie ook heel veel succes!!

Groetjes Alma

Hoi Alma,

Ze heeft idd een gesloten variant. Maar omdat het 29 jaar geleden is dat zij geboren is, hebben ze het allemaal niet zo netjes gemaakt. En omdat ze daarbij ook een hersenvliesontsteking gehad heeft ontstond het waterhoofd. Inmiddels weet ik dat kinderen met de gesloten variant er vaak beter uit komen dan de kindjes met een open variant. Het is erg uitzonderlijk dat mijn zusje zo "slecht"is. Maar dat neemt niet ons risico weg.
Maar we hebben al een kind, en die heeft geen open rug. Na lang beraad willen we het nog een keer proberen. We zien het wel hoe het dit keer verloopt. We hopen op net zo'n heerlijk kind als onze zoon.
En soms moet je de gok gewoon nemen. Maar goed, hoe gaat het met je nichtje? Loopt ze? Of heeft ze een ontwikkelingsachterstand? Zo te lezen valt het gelukkig allemaal mee. Had je zus al meer kinderen? Wil ze er meer? Als je het te intieme vragen vind hoef je niet te antwoorden hoor! Maar ik was gewoon even nieuwsgierig.

Groetjes, Kat

Hoi kat

Nou met mijn nichtje gaat het echt prima.
ze was het eerste kindje en ze doet het zelfs nof beter als haar broertje die nergens last van heeft. Ze liep al volledig toen ze één was en hij is na 2,5 jaar nog steeds een dronkenman. maar jongens zijn over het algemeen wat lamgzamer.
Ze doet het met alles heel erg goed en gaat sinds vorige week naar de basisschool. Om proef te draaien. ze wordt bijna 4 namelijk.
Ze babbelt ook heel de dag door, wil alles weten en is evht een katter zoals meisjes dat kunnen zijn. maar verder is ze heel lief.

Nou alleen nog hopen dat ze een leuk en gezond neefje of nichtje krijgt.

En hoe is het met jou zus dan afgelopen? Hoe is dat alemaal gegaan en gaat dat nu?
Ik ben ook gewoon benieuwd en kijk dus maar of je een antwoord geeft.

Groetjes Alma

Terug
Bovenaan