Heel de dag gebruld om een reactie!

Hey dames,

Hier een even niet positief verhaal! Tenminste verhaal....
Ik heb ontzettend veel last van mijn bekken na inspanning. Moet meestal even gaan uitrusten. Nu zou ik eigenlijk volgende week een koopavond draaien, dat zou betekenen dat ik 10,5 uur zou werken! Maar ik zie het niet zo zitten! Nu heb ik dat aangegeven op het werk. De reactie was niet zo heel erg fijn! Iedereen mankeert wel eens iets tijdens de zwangerschap zei ze. Ik hoef m niet te werken, maar de reactie deed zo een pijn en ben er echt heel verdrietig over. Ze weten niet hoe ik 's avonds niet meer uit de bank kom omdat het zo een pijn doet! Net of ik me aanstel?! Je gata op den duur nog aan het twijfelen aan jezelf of je echt niet spoort! Denken ze dat ik het leuk vind? Dat ik het gewoon verzin?! Sorry, k moet gewoon even mijn ei kwijt! Ik kan er nog steeds boos om worden!! Sorry hoor dames voor mijn klaagzang, maar ben blij dat jullie wel willen luisteren!

Liefs Janne

Oh Janne,

Wat vervelend toch zo`n reactie toch als je al zoveel last hebt! Net alsof je het express doet.
Mochten ze trouwens erg moeilijk doen: als zwangere vrouw mag je van de bedrijfsarts niet zolang werken!
Wegens rare openingstijden moeten wij op donderdag altijd 10,5 uur werken in de winkel om aan onze 40 uur te komen. Dat ging gewoon niet. Uiteindelijk op aanraden van de verloskundige contact opgenomen met de bedrijfsarts. Die vond het belachelijk dat een zwangere vrouw 10,5 uur moet werken in een winkel! Mag dus niet...loop nu voor 2,5 uur in de ziektewet.

Maar ik kan ook elke keer wel door de grond zakken als mijn manager opmerkingen maakt: je bent toch zwanger, geen invalide??? Dat soort dingen...inmiddels weet hij dat hij meer op zijn woorden moet letten.

Lucht jij maar lekker hier je hart hoor! Daar is het forum voor!

He wat vervelend voor je Janne..!!
Zo'n reactie hoor je als baas toch niet te geven grr..
Mensen kunnen soms echt dom reageren , je merkt het echt wel als je zwanger bent en werkt dat je savonds bij wijze van totall loss bent ..
Pff Lucht hier lekker je hart.. Niet mee rond blijven lopen gewoon eruit gooie!!

Groetjes

Jeetje wat een domme reactie zeg. Dat zijn zeker mensen die nooit zwanger zijn geweest....
Ze kunnen de pot op hoor! Jij moet doen wat voor jezelf en de baby goed is, en dat is zeker geen 10.5uur werken.
Is je boosheid weer een beetje gezakt??

Liefs

Hey Janne,

Wat vervelend zo'n reactie.
Iedereen is toch anders je kunt niemand met elkaar vergelijken.

Je moet goed om jezelf en je kleinde denken dat is het aller belangrijkste.

En zo'n werkdag is heel erg lang. Dus ik begrijp dat je het niet zo ziet zitten.

En twijfel aub niet aan jezelf.

Rustig aan!

Liefs Cindy

Hey dames,

Dank jullie wel voor de reacties! Voel me al weer beterder gelukkig, maar vind het nog steeds een beetje zuur! Ik hoef de avond niet te werken, dus dat is in ieder geval een plus! Verder denk k maar nog zoveel weken en dan kan ik met verlof en dan zien ze maar voor 4 maanden! :p:p:p Haha!

Liefs

Sommige mensen, ook vrouwen die kinderen hebben, kunnen zo lullig reageren op zwangerschapsklachten. Bij zinnen als: nou ik kon nog met gemak.......... (jaja,de hele marathon lopen). Kreeg ik altijd de kriebels. En dan bedoel ik vooral de toon die eronder zit dat je je w.s. goed aanstelt. bah.
Fijn dat je je trouwens al wat beter voelt na je berichtje. Tsja, soms moet je even je ei kwijt.

als hij/zij weer met zo'n opmerking komt gewoon gelijk zeggen dat je het er niet mee eens bent.

het is toch te belachelijk voor woorden dat ze een zwangere vrouw 10,5 uur willen laten werken.

nadien kan je altijd nog je excuses aanbieden als je te hard van leer hebt getrokken. maar je hebt wel je hart gelucht, en je hebt laten weten dat je voor jezelf opkomt.

en anders schakel je de bedrijfsarts in.

zulke managers moeten met hun neus op de feiten gedrukt worden dat ze met mensen werken en niet met vee.

ik snap dat je daarvan overstuur was. maar dat is de schuld van de manager. jij moet voor jezelf en je kindje zorgen. zij hebben het er maar mee te doen.

gelukkig zijn ze bij mij op het werk heel anders. dus het kan wel.

maar lucht maar lekker je hart hoor. beter dan met die opgekropte gevoelens te blijven zitten. is voor jullie allebei niet goed.

x jessica

Terug
Bovenaan