heel diep ingedaald, ook eerder bevallen?

hallo,

Ik ben nu 35+5 wkn zwanger van mijn tweede kindje. Door een stressige periode momenteel ( schoonvader ligt zeer kritiek op i.c) heb ik al aktiviteit in mijn buik. Vandaag constateerde de gyn dat de kleine al behoorlijk diep in mijn bekken ligt en dat het niet hoeft te betekeken dat ik eerder zal bevallen maar dat de bevalling wel heel snel zal gaan omdat het eigenlijk de weg al heeft afgelegd wat het tijdensd de bevalling zou moeten doen.

Heeft hier iemand ervaring mee? ben je ook eerder bevallen? en ging het idd ook heel snel?

Mijn eerste bevalling heb ik 3,5 uur over gedaan!!!
En als ik puur op mijn gevoel af ga denk ik persoonlijk dat ik de komende 4 weken ook niet meer vol maak. Maar ik heb dan eigenlijk ook mijn sterven gezet op 37 wkn.

ik hoop dat iemand dit herkent.

Groetjes M.F.

Tweede bevallingen gaan over het algemeen sneller dan eerste. Jij hebt je eerste kind al in recordtempo gekregen, dus dat de tweede ook wel snel zal gaan is niet echt verrassend.
Van stress en drukte kun je inderdaad veel harde buiken krijgen, maar het wil niet zeggen dat je eerder gaat bevallen. Reken niet te veel naar je toe, want anders wordt het een lange zit als je 42 weken zou worden.

Hay,

Mijn oudste was met 28 weken al een beetje ingedaald en met 32 lag je al heel diep in mijn bekken. Ook mijn bevalling ging erg snel, binnen 2 uur maar volledinge ontsluiting, alleen het persen duurde wel lang hoor.

Mijn tweede was helemaal niet ingedaald, maar de bevalling duurde van begin tot eind maar net 5 kwartier!!! De gyn. vertelde dat tweede kinderen vaak niet zijn ingedaald, maar dat dat niet echt uitmaakt omdat nummer 1 de weg al eens heeft gemaakt.
Lenje

hoi,

bij mijn 2e zwangerschap was me dochter al met 5 maanden behoorlijk ingedaald,
maar dat zegt niks over wanneer je precies gaat bevallen mijn dochtertje kwam pas met 42 weken maar ze was er wel binnen 2uur.

groetjes natalie

hallo,
mijn kindje was met 32 weken voledig ingedaalt, maar ben2 dagen vor de uitgerekende datum bevallen
de bevalling heeft i totaal 29uur geduurd, mijn ontsluiting vorderde niet.
heb de eerste 24 uur over 3 centimeter gedaan, daarna ging het snel
goetjes manuela 18w en 1 dag

Terug
Bovenaan