Heel driftig

Hallo,

Ik heb een zoontje van 2 1/2 jaar en hij heeft inmiddels een zusje van 1maand.
Nou heeft hij ontzettende driftaanvallen, hij begint keihard te schreeuwen met dingen te gooien en mij te slaan.
Als ik hem naar een paar keer rustig toespreken op de gang zet gaat hij keihard met zijn hoofdje tegen de deur bonken.
Ik weet echt niet wat ik eraan moet doen. Ook krijgt hij absoluut genoeg aandacht van mij, aangezienhij natuurlijk ook een zusje erbij heeft.
Maar daar heb ik van het begin af aan goed opgelet.
Heeft iemand misschien tips, ik vind het echt heel vervelend vooral dat hij zichzelf zeer doet.

Groetjes Franca
 
Hoi Franca,

Had je zoontje voor de geboorte van je 2e hier geen last van dan?
Mijn jongste, jongetje van 21 maanden bonkt ook tegen bedspijlen, deuren, grond en muur aan als hem iets niet zint. Zie ook mijn berichtje over bonken op dit forum!

Misschien dat je iets aan die reacties hebt?
Je hoort vooral dat je het moet negeren en dat het dan vanzelf overgaat!

Ik vind het ook heel moeilijk; je hoort ze tekeer gaan en denkt bij je zelf, dit kan echt niet goed zij voor zo'n koppie'; heel frustrerend!!! Op het consultatiebureau zeggen ze doodleuk dat ze het niet harder doen dan ze kunnen hebben; nou, wat een gouden tip; daar kun je wat mee als wanhopige moeder!!!
Mijn zoon is bikkelhard voor zichzelf; ja, dan moet je wel heel hard bonken voor het hem wat doet!!!

Ik hoop dat we er wat op vinden!! Succes! En sterkte!

Groetjes Mirjam
 
Hey Franca,

Weet je wat goed werkt? Als jij tegen je dochtertje praat en zegt: (Je broer is zoooo groot. Hij kan dit en dat al maar dat kan jij nog niet en hij wèl, vind je hem ook niet lief? mama vind ....... zo ontzettend lief)
En dan natuurlijk als hij je hoort b.v. als hij lief aan het spelen is of zo. Zo heb je contact met je dochter maar voelt je zoon zich ook heel belangrijk. bij mijn dochter werkte dat fantastisch.
 
Terug
Bovenaan