heel erg boos..

mamavan8kids

New member
Zoals sommige al wel hebben kunnen lezen, is dat ik woensdagmiddag in ene halsoverkop ben weggebracht naar Nijmegen met de ambulance. Het enige wat ik in ene kreeg te horen zonder een arts die hele ochtend te hebben gezien, is dat er een ambulance geregeld werd want ik moest naar nijmegen en daar zouden ze vruchtwater gaan aftappen. Ga je man maar bellen. Ik had zoiets van ja wat is dit nou in ene, ik ben verdorrie 34 weken en waarom word mij niet verteld waarom in ene nu wel en waarom niet gewoon in dit zkh. De arts was al weg totdat het tot me doordrong. Op dat moment was ik boos, verontwaardigd en verdrietig tegelijk. Het overkwam me allemaal maar, en het leek erop dat alsof de situatie nu in ene heel gevaarlijk was om hier te blijven, wat vreemd was ivm mijn termijn. Deze arts die me dit kwam vertellen heb ik helaas al eerdere slechte ervaring mee omtrent Nikki onze dochter die hij niet wou halen, terwijl het wel afgesproken was. Nou ja dat is een lang verhaal. Ik heb toen heel boos naar de poli gebeld en gevraagd of mijn eigen arts er was en of hij me met spoed wou bellen want er gebeurde nu dingen met me zonder overleg en uitleg.
Vlak voordat de ambulance er was, is hij nog op me kamer geweest en hij wist niet zo goed wat hij hiermee aan moest want dit was kennelijk een beetje achter zijn rug om gebeurd zoals toen die tijd ook met Nikki. Helaas kon hij niks meer doen want een kwartier later was de ambu er al, en die domme arts kwam ook nog binnen. Die bleef stug volhouden je gaat naar nijmegen en daar gaan ze je vruchtwater aftappen, omdat het vruchtwater weer was toegenomen maar hoeveel het was toegenomen geen idee. Uiteindelijk ben ik toch maar met de ambulance meegegaan en mijn man erachter aan. Eenmaal daar werd ik gewoon op de afdeling neergelegen en werd me doodleuk verteld dat ze in ieder geval vandaag niks meer gingen doen. Nou was het helemaal klaar, had zoiets waarom moest ik dan zo halsoverkop weg terwijl jullie hier ook niks gaan doen nu. Vervolgens is er wel een Gynaecoloog aan me bed geweest omdat er zoveel onduidelijk voor ons was. Toen kregen we ook nog eens te horen van ja maar het is helemaal niet zeker dat ze morgen bij jouw gaan vruchtwater afnemen want we willen eerst morgen een echo inplannen en dan heb je een gesprek met de professor en dan word het met jullie besproken wat jullie ook willen want het word niet zomaar gedaan. Nou leuk om te horen dus. Maar het werd nog gekker want mijn kamergenoot op mijn kamer wist al te vertellen dat ze s`ochtends al wisten dat ik kwam terwijl ik het pas rond een uur of 14 half drie te horen kreeg. En de ambulancebroeders wisten mij te vertellen dat ik de volgende dag weer terug zou gaan want dat hadden hun doorgekregen. Lekker dus dat hun al meer wisten dan ik.
In nijmegen waren ze super lief en ze gaven duidelijk uitleg en snapte van deze hele situatie ook niet zoveel en waren het er ook niet mee eens zoals het was gegaan.
Gisterochtend kreeg ik dus een hele uitgebreide echo en die was zoals gewoon weer helemaal goed. Het kindje doet het super het ligt zelfs op de bovenlijn qua groei en gewicht, hij is helemaal goed gekeurd. Wel zagen ze dat het vruchtwater behoorlijk veel was. Na de echo is de professor bij ons boven geweest om te komen praten en duidelijke uitleg te geven. Hij zegt ik heb twee opties. We kunnen gewoon wachten tot dat jij zegt alsjeblieft help en haal wat weg of we halen het nu weg. Het enige is dat als we het laten zitten je kans hebt dat je binnenkort toch gaat bevallen. Maar qua termijn en gezondheid van het kindje met daarbij het gewicht is het niet erg voor het kindje. Het enige risico blijft dat als nu het vruchwater breekt dat ik moet gaan liggen om uitzakking van de navelstreng te voorkomen. Als ik de punctie wel zou laten doen zouden daar ook weer risico`s aan zitten want je prikkelt daarmee de baarmoeder waardoor het de bevalling op gang zou kunnen brengen. En het nadeel is dat je over een week weer terug moet komen omdat het dan weer moet gebeuren die punctie want je lichaam blijft het wel aanmaken. In beide gevallen zou ik daarna gewoon weer weg kunnen. Dus had zoiezo daar niet hoeven blijven. Toen hadden we zoiets van ja dan proberen we het liever nog even vol te houden, want wat heb ik eraan als ik volgende week weer in me moet laten prikken, en de kans op dat ik dan toch ga bevallen er ook is. En als het echt niet meer gaat omdat ik niet meer kan ademen mocht ik altijd terug komen hadden ze gezegd en ik kon 24 uur per dag naar ze bellen als ik het toch wil of als er wat is. Ze respecteerde onze keus en konden het ook begrijpen.
Ik mocht dus weer weg, ik had vorige week in ons eigen zkh afgesproken dat ik op bepaalde momenten wel naar huis zou mogen en daar was gisteren ook zo`n dag voor. Onze twee jongens hadden op school een kerstmusical waar de ouders bij mochten zijn. Het was bij ons om de hoek dus niet ver van huis. Dit heb ik ook in Nijmegen gezegd en die zeiden nou dan ga je toch lekker daarheen ff. Ze moesten alleen wel contact leggen met ons zkh dat ik daar weg zou gaan. Nou toen kwamen ze in ene ermee ja ze willen je weer met de ambulance terug daarheen hebben. Toen hebben we gezegd ja daaaag, we gaan met eigen vervoer op ons risico en melden ons wel nadat we bij de musical geweest zijn. Nou de professor vond het prima dus we mochten gaan. We hebben onderweg wel naar het zkh gebeld en daar wisten de ene afdeling van niks de andere ook niet en toen kreeg ik de dienstdoende gyn pissig aan de tel. Ja we hadden ja allang hier verwacht en je moet gewoon hierheen blah blah blah. Dus ik zei nou ik ga eerst naar de musical want dat is afgesproken. Dan bel je de afdeling maar hoe laat je komt doeiii. Dus had zoiets van krijg nu helemaal het heen en weer. We hebben de afdeling gebeld en vervolgens gezegd dat ik dus me vanochtend rond 9 uur wel zou melden. Helaas is mijn eigen Gynaecoloog er niet eerder dan, maandag 2e kerstdag. Dus we hebben nu zoiets van ja en nu gaat het voorlopig zoals wij het willen en we willen maandag eerst een gesprek met onze eigen Gyn en dan worden er duidelijke afspraken gemaakt en niet zoals het de afgelopen dagen is gegaan. Met de feestdagen wil ik ook gewoon naar huis een paar uurtjes want ga niet als een gevangene daar op een kamer liggen en de hele dag verder toch niemand zien zelfs geen verpleging. Alleen op bezoekuren je mensen en verder kan je daar een beetje doodvallen. We gaan dus er zo eerst heen en gaan een gesprek aan en kijken wel hoe dit loopt. Anders ben ik daar echt zo weg en bel ik direct Nijmegen. En wachten we gewoon tot 2e kerstdag mijn eigen Gyn. er is en daar verdere afspraken kan maken. Als er dan wat is dan ga ik wel naar Nijmegen. Want in Nijmegen hebben ze gezegd je mag 24 uur per dag hierheen komen er is altijd iemand en bijt maar van je af in Doetinchem want jij hebt altijd zelf ook nog een stem, en er mogen niet zomaar dit soort beslissingen voor je genomen worden. We wachten straks dus wel af.

Liefs
 
Jeetje wat een verhaal zeg, het lijkt wel of niets mee zit en dat echt iedereen elkaar tegenspreekt en alles buiten jou om regelt, kan me heel goed voorstellen dat je boos en verdrietig wordt, ikzelf zou gek worden van de stress.

Maar beseffen al die 'geleerde' doktoren dan niet, dat stress zo slecht is voor het kindje en ik denk dat je hiervan zeker de nodige stress krijgt.

Maar het is wel heel fijn om te lezen dat alles goed is met de kleine.

Hoop dat je zeker een paar dagen naar mag met kerst.

Liefs
Mariska
 
pfff lekker verhaal zeg, zo zie je maar weer je bent echt een nummer en ze weten zelf niet wat ze lullen daar.
Ik zou lekker naar nijmegen gaan als dat mag, als jij je daar ook fijner voelt is dat toch ook beter voor jou en de kleine!!

sterkte
 
Zooohw wat een verhaal. Tjonge wat een gedoe voor jullie. Doe wat je hart je ingeeft. Ben wel blij dat je het zkh erin noemt. Ik moet nl ook bevallen in dit ziekenhuis en kan me dus een beetje voorbereiden op de communicatie daar. Kom voor jezelf op he. Dat is het belangrijkste laat niet over je heen lopen.

Groetjes en suc6 Fannie
 
Wat een verhaal meid, ze sollen maar een beetje raak met je als patient. Ik vind dat zo slecht!

Je hebt zeker een stem! En laat die horen, meid.
Als ik jouw verhaal zo hoor nemen ze je in Nijmegen wel serieus? Ik zou dan idd ook perse in Nijmegen willen bevallen hoor. Toch meer expertise en ze behandelen je tenminste op een normale manier, toch?
Sterkte, meid en hopelijk heb je toch een fijne kerst!

Liefs, Kirsten
 
Eerlijk gezegd begrijp ik dit allemaal niet zo. Wat een gedoe en waarom eigenlijk? Als er geen gevaren zijn voor het kindje, waarom verlossen ze je dan niet? Waarom nu risico lopen?

Fijne dagen.............

liefs
 
Terug
Bovenaan