heel erg maagzuur

A

Anoniem

Guest
hey dames

hebben jullie ook zo een maagzuur
bij me eerste had ik het ook halvewege de zwangerschap tot het einde

en nu weer     veel gele vla eet ik   en geen fris of zuur

wie heeft het nog meer

groetjes soraya

yep erg pijnlijk.
maar als je gaat liggen moet je eens op je linkerzij proberen te slapen.
je maaguitgang hangt namelijk naar rechts over in je lichaam,en als je dus op je rechterzij ligt kan het makkelijker terug lopen naar   de maaguitgang.
en als je links ligt gaat het moeilijker en kan een paar oprispingen schelen op een dag.

Verschrikkelijk! Had ik bij mijn eerste ook, gelukkig mag je wel gewoon Rennies.

Groetjes Kelly

Ik begin er ook weer behoorlijk last van te krijgen. Had het bij mijn eerste ook heel erg. Baby gaat nu tegen de maag duwen he, dus het zal wel niet meer overgaan.
Bij mij hielp vloeibare rennie (refluxine heet het) beter dan de tabletjes. Doordat het vloeibaar is, legt het ook een beschermlaagje om het onderste deel van je slokdarm. Misschien een tip voor anderen?

Groetjes,
RV

Via je huisarts kun je ook een recept krijgen voor Antagel.
Dat is een drankje (beetje kalkachtig maar niet vies) dat een beschermlaagje in je maag legt. Je kunt het gebruiken wanneer je er last van hebt.

Ik heb een maagbreuk (vergroot gat in middenrif waardoor maagzuur makkelijk in slokdarm komt) dus ik heb er ook snel last van. Antagel helpt bij mij goed.

Groetjes, Lotte

Hoi,

Antagel is inderdaad net zoiets als refluxine. Let op: ook al krijg je een recept van de huisarts, het wordt niet vergoed! Dus je bent wsch net zo duur uit dan wanneer je iets bij de drogist of apotheek koopt.

Groetjes,
RV

Terug
Bovenaan