Heel erg misselijk

Hoi allemaal,

Ik ben 9 weken zwanger van ons eerste kindje. Vanaf week 6 al heel erg misselijk en vorig weekend ook een middag opgenomen geweest door t spugen van de dagen ervoor. Na een infuus met veel vocht ging het even beter en tot nu toe blijft het overgeven weg. Alleen de misselijkheid en zwakheid is constant aanwezig. Sinds vandaag ook weer het gevoel van moeten spugen. Emefesane had ik maar is niet meer leverbaar en dus nu zonder medicatie. Bij welke week werd dit bij jullie beter?
Ik schaam mij om het te zeggen maar ik kan er zo echt niet van genieten. En heb al meerdere breekpunten gehad.

Hey,

Geen schaamte. Niet van een zwangerschap genieten door de complicaties is heel erg normaal. Ik heb tegen het einde van het eerste trimester ook weleens aan abortus gedacht. Gelukkig ging het bij mij na het eerste trimester beter.
Misschien even de huisarts vragen voor iets wat wel beschikbaar is?

Chocolade en munt kunnen de misselijkheid verergeren.
Ik werd niet misselijk van yoghurt, maar het kwam er wel standaard weer uit.

Verder vaker kleine beetjes eten en drinken.

Dankje voor de tips! Ik zou vanaf volgende week zofran mogen maar omdat t echt pas na 10 weken mag vind ik dat best eng voor t kindje.
Dus vanaf week 13 ging het beter?

Hoi!
Ik heb 2x deze bumpy ride gehad. En genieten is moeilijk als je continu aan t vechten bent om je lijf voeding en vocht te geven. Ik geniet dus ook niet van zwanger zijn. Dus je bent niet alleen!

Ik heb bij mijn laatste zwangerschap suprimal geslikt. Heeft dezelfde werking als emesafene, maar dan gewoon te koop bij de Kruidvat en sommige supermarkten. Bui mij werkte het opbouwen van een spiegel zodat het scherpe randje eraf is! En omeprazol slikte ik er ook naast.

Misschien dat dit wel voor je helpt!

Succes!!

Hoi!
Ik heb 2x deze bumpy ride gehad. En genieten is moeilijk als je continu aan t vechten bent om je lijf voeding en vocht te geven. Ik geniet dus ook niet van zwanger zijn. Dus je bent niet alleen!

Ik heb bij mijn laatste zwangerschap suprimal geslikt wat verkrijgbaar is in de Kruidvat en supermarkt icm omeprazol en dit haalde voor mij het meest heftige er vaak vanaf. Heeft dezelfde werking als emesefene zei mijn verloskundige.

Misschien heb je er wat aan…
Succes!!

Heej,

Hier ook een HG zwangerschap, ik snap helemaal hoe je je voelt. Voedingsadviezen zijn lief bedoeld maar bij HG niet meer van toepassing, vooral kijken naar wat je zelf aan kan.. bij mij helpen waterijsjes en ijsblokjes om mn vocht op peil te houden. Ik heb ook zofran vanaf week 10, de angst bij artsen is mogelijk een gespleten gehemelte maar vanaf week 10 is die al dicht en bovendien is uit onderzoek nog niet duidelijk vastgesteld of dit bij die enkele gevallen echt door zofran kwam. Ik zou er dus mee starten, hopelijk helpt het je wat beter te voelen!

Terug
Bovenaan