heel erg onzeker en angstig

hallo ik had een vraagje misschien dat iemand me een beetje kan helpen
ik ben nu 14 weken en 4 dagen zwanger
ik heb al een doodgeboren kindje gehad met 28 weken   en is verschrikkelijk
nu is mijn vraagje eigenlijk
ik had al een paar dagen helemaal geen klachten meer geen gevoelige borsten en geen afscheiding
dus werd ik ongerust en bang dat het weer niet goed zou gaan
ik mocht naar de gyneacoloog om het hartje te horen maar het rare
was eigenlijk dat het voor de rest helemaal niet bewoog het lag gewoon stil
terwijl het 2 weken geleden goed bewoog en schopte het hartje klopte wel
de gyneacoloog zei dat dat nu nog niet is maar waarom 2 weken geleden dan wel nu zou het toch steeds meer moeten gaan bewegen
of word ik nu gek
word er helemaal ongerust van

Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik ben bang dat er weinig is wat ik tegen je kan zeggen om je gerust te stellen.

Wat je hebt meegemaakt is natuurlijk verschrikkelijk! Het is voor iedere vrouw die zwanger is moeilijk om gewoon maar te moeten afwachten en geen invloed te hebben op wat er in je buik gebeurd.

Het enige advies wat ik je kan geven is om goed contact te houden met je gyn / vk en wat afleiding proberen te zoeken.

Heel veel sterkte meid!

Groetjes, Marisa

Hoi hoi,

Ik kan je onzekerheid goed begrijpen. Helaas kan ik je zorgen niet wegnemen.
Wat zou kunnen zijn is dat je kindje nu lag te slapen tijdens de echo. Kindjes slapen veel in de buik.
Ik heb voor de zwangerschap van Sven een miskraam gehad. Ook Svens zwangerschap begon moeizaam met veel bloedingen. Ik was toen ook erg onzeker. Weet je, door de hormonen kun je veel emotioneler zijn. Bij mij was het nooit goed: als ik niets voelde maakte ik me zorgen, als ik mijn buik wel voelde was het ook niet goed want dan was er vast ook iets aan de hand.
Gelukkig is Sven gewoon gezond ter wereld gekomen en het is nu een prachtig mannetje van 1,5 jaar.
Gelukkig werd ik destijds supergoed begeleid door het ziekenhuis. Als ik me zorgen maakte, mocht ik altijd even komen voor een echo. Als jij je niet happy voelt, zou ik gewoon bellen.
Ik ben nu zwanger van nummer 2 en weer maak ik mij zorgen. Toch heb ik mezelf nu streng toegesproken dat ik vertrouwen moet hebben in mijn lichaam. Soms helpt het, soms helpt het niet.
Probeer naast je zorgen toch te genieten. Het zou zonde zijn als je straks tegen je kindje zou moeten zeggen dat je helemaal niet hebt kunnen genieten van je zwangerschap.....
Heel veel sterkte en laat je weten hoe het verder met je gaat?

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007, zwanger van nr. 2

hallo

bedankt voor jullie reacties
het probleem is juist dat ze me niet gerust gesteld hebben in het ziekenhuis ,
nu zijn ze ook al mijn dossier kwijt sinds 3 weken ,het gaat allemaal zo snel op de controle ik vind het niet echt prettig
mijn vriend zei ook al dat het misschien wel lag te slapen op dat moment
ik moet over anderhalve week weer naar het ziekenhuis zal blij zijn als ik het hartje weer gehoord heb
nog even volhouden maar

groetjes claudia

Ha meid,

Wat een spanning geeft dat hè? Je kunt overal wel een probleem in zien en als je even geen ongerustheid hebt, vind je er vanzelf weer één omdat je zo bang bent dat het weer fout gaat. Ik heb een miskraam gehad in nov 2007, maar vond het moeilijk om volop te genieten van mijn nieuwe zwangerschap. Ook na een positieve echo. Ik kon overal wel een probleem in zien. minder beweging, aan mijn buik voelen en denken dat ie niet was gegroeid. Nou ga zo maar door. Toch ben ik intussen bevallen van een gezonde dochter. Ik snap dat voor jou de eerste 26 weken superspannend zullen zijn, daarna  krijg je misschien meer rust.  
Even een vraag; was de gynecoloog ongerust toen het kindje niet bewoog op de echo of heeft hij niets gezegd? Want mijn ervaring is dat verloskundigen en dergelijke niet altijd even goed aanvoelen dat je gerust gesteld wilt worden. Ik vroeg er altijd naar. Kun je er niet alsnog even over bellen? En wat mij ook altijd hielp was te bedenken dat ze het echt wel hadden gezegd als het niet goed was. Ze houden je echt niet  in de waan als het fout is hoor, dus geen bericht goed bericht.  
Wat duren die weken voordat je weer  voor een echo/controle mag dan lang hè? Je  wilt er elke dag wel  heen? Misschien mag je iets vaker komen als je aangeeft dat je je zo snel ongerust maakt. Dat mocht ik wel. Na een paar keer was ik er door en wilde ik weer net zo vaak als iedere andere gezonde zwangere. Maar het  heeft wel even de spanning er vanaf genomen.    

Nou, heel veel sterkte hoor! Het is zo moeilijk om  ontspannen ermee om te gaan, maar zoek maar veel afleiding!      

Terug
Bovenaan