heel erg slecht drinken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

hoi meiden,,,,
 
Ik word echt gek van Maritta.
Zij is van eergisteren niet goeden voldoende drinkt.
ik geef haar 5 keer 180cc en ze laat elke keer 60cc. soms probeer ik na een half uurtje 60cc opnieuw maken jaaaaaaaaaaaa soms eet ze en meestaal niet.
help mee ,,,,,,,,,,,, heeft iemand ervaringen mee of heeft iemand ook zulke probleem.
Zij is niet ziek hoor. maar ik weet het niet waarom doet ze zo, ik geef haar nu ook geen groente of fruit.
 2 december word ze 5 maanden.

Groetjes,,,,,,,,,,,,,
Rasil,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
Hoi,

Ik herken het wel een beetje.Alleen niet bij 5 maanden want toen dronk mijn dochtertje dus als een ketter.Leek geen genoeg te kunnen krijgen op dat moment.
Mijn dochtertje is nu 10 maanden en sinds een maand of 2 drinkt ze heel slecht. Het was elke keer weer de vraag hoeveel zou ze gaan drinken.
Het begon ermee dat ze de fles bij haar boterham liet staan, kreeg het er echt niet in. dus in overleg met het cb heb ik haar yoghurt gegeven. Dat vindt ze heerlijk en krijgt toch haar vocht binnen. Dat ging een hele tijd goed en de andere 2 flessen dronk ze toen nog prima. Maar ineens bedacht ze dat die 2 flessen ook niet meer wilde. Mijn moeder gaf nog weleens lepelend en toen wilde ze wel.
Vorige week bij het cb geweest en die zeiden geef haar maar pap. Omdat ze de calorieen ook wel kon gebruiken. Ze is niet heel dik maar ook niet dun. Dus sinds een weekje krijgt ze nu pap 's ochtends en 's avonds en dat gaat dus prima. Ze eet het helemaal op.
Ik zou het gewoon nog even aankijken want het kan ook een periode zijn. Tandjes misschien dan doet het zuigen aan de fles pijn (is mijn ervaring). Duurt het te lang dan kan je het cb eens bellen  (als je tenminste tevreden bent misschien hebben zij nog tips voor je). Maar meestal geeft je kindje het goed aan en komen ze niet zo heel gauw wat tekort maar ik ken je gevoel van bezorgdheid....

Liefs Pinda
 
Hoi hoi

Ik herken wel wat in je verhaal. Onze dochter Nina (nu 6 maanden) dronk bij 2 maanden heel slecht. Liet ook steeds meer staan en dronk niet voldoende. Dat heeft geresulteerd dat ze 5 dagen is opgenomen in het ziekenhuis, omdat ze dachten dat er wat aan de hand was. Ook een vriendin van mij van de zwangerschapsyogaclub heeft precies hetzelfde gehad met haar zoontje (2 weken jonger dan Nina) en haar zoontje is toen 3 dagen opgenomen geweest. Bij zowel mijn dochter als bij haar zoon hebben ze niets kunnen vinden. Wij zijn sindsdien eigenlijk zoekende. We proberen dit en dan weer dat.

Met Nina zijn we helemaal opnieuw begonnen en met heel veel tijd, geduld en energie drinkt ze nu weer goed. Zij is vrij druk en als we haar de fles aanbieden, kan ze zich niet concenteren en wil liever spelen. Daarvoor geven we haar net de fles voordat ze wil slapen of zelfs tijdens haar slaap. Dat werkt prima, want zo is zij het meest ontspannen. Hoe meer ontspannen, hoe beter ze drintk. Niet dwingen en wij proberen (alleen als ze echt heel weinig drinkt) niet na een half uur opnieuw aan te bieden. Ze zit voor haar gevoel dan vol en wil dan toch niet. Ook wij volwassenen driniken niet 5 x per dag dezelfde hoeveelheid. De ene keer drinken we 1 glas en een halve dag later 2 glazen. Zo is het net bij baby's. Vertrouw erop dat ze zelf weet hoeveel ze moet drinken en als ze alert genoeg blijft en niet suffig, krijgt de kleine genoeg binnen. Wat ik heb begrepen is dat als ze 500 tot 600 cc per dag binnen krijgen, hebben ze in ieder geval genoeg vocht binnen. Om te groeien moeten ze echt wel wat meer drinken. Nina komt bij ons wel aan, maar steeds het minimale volgens het schema. Gemiddeld 100 gram per week, terwijl ze adviseren 150 gram en een max van 200 gram.

Gr. Jeannette
 
Hallo,

Mijn zoontje is nu 7 maanden en altijd al een slechte drinker geweest.
Hij is ruim 6 weken te vroeg geboren en hij kreeg nooit zijn flessen op.
inmiddels zijn we 7 maanden verder en is het nog steeds tobben, maar onze huisarts zei, je moet je niet druk maken ze geven zelf aan of ze wel of niet voldoende voeding binnenkrijgen. Dus ik heb zo iets hij moet 4 flessen van 200cc drinken nou dat haalt hij echt helemaal niet, hooguit 3 flessen van 200cc verdeelt over 4 soms 5 flessen.En hij groeit als kool. Elk kind is weer anders.
Groetjes Martina
 
Hoi Rasil,

Mijn dochter had hetzelfde toen ik net in de overgangsfase zat van 150 naar 180 cc. Ze huilde ook flink. Dit ging echter naar 3 dagen weer over. Als ik in het boek "oei ik groei" kijk, kunnen dit van die regeldagen zijn. Dat ze even hun prikkels moeten verwerken.

Succes....
 

Mijn beide dochters (bijna 3 jaar en 1 van 15 weken) drinken soms gewoon veel minder dan eigenlijk zou "moeten".
Natuurlijk heb ik bij de  oudste daar zorgen over gehad, maar ik heb geleerd dat dat   eigenlijk niet nodig is, zolang ze maar gewoon plasluisers hebben kunnen ze dat best hebben.
Mocht het zo zijn dat ze 1) heel slecht drinken en 2) geen plasluiers moet je meteen naar de huisarts, dan drogen ze uit. En anders hoef je je niet zo'n zorgen te maken, ze nemen in de regel echt wel wat ze nodig hebben. Soms meer, soms minder.
Groetjes, Claudia.
 
Terug
Bovenaan