Heel erg vroeg de nacht in

<p>Misschien moeders die het herkennen en advies hebben? Dit speelt al maanden trouwens haha.. </p><p>Elke avond is mijn zoontje van 10 maanden rond half 6 hartstikke moe en heeft hij de dag wel weer gezien en wil hij slapen. Rond 5 uur heeft hij avondeten gehad en een toetje dus ik stop hem in bad of ga met hem douchen om tijd te rekken. 6 uur begint hij te krijsen van vermoeidheid en geef ik hem toch de fles en daarna valt hij als een blok in slaap in bed. Hij slaapt dan tot de volgende ochtend 6 (Heel soms 7)</p><p>Half 6 in bed voor een powernap wil hij niet. 6 uur na de fles voor een powernap wil hij ook niet, slaapt zo verder op de bank. Vandaag was zijn ochtendslaapje van 8 tot 9 middagslaapje van half 1 tot half 4.</p><p>Is er een manier om dit te verschuiven? Of moet ik het loslaten en maar accepteren dat hij om 6 wil slapen?</p>

Hoi.
Vind je het zelf vervelend dat hij zo vroeg gaat slapen? Waarom vind je 6uur geen 'goed' tijdstip? Blijkbaar heeft bij er behoefte aan om dan aan de dag af te sluiten.. Ik zou het accepteren. Hier gaat t  momenteel beter maar mijn zoon lag vaak ook al tussen 6 en half 7 op bed. Soms zelfs nog eerder. (Slaapt helaas nog niet door en komt smorgens ook weer vroeg) maar ik vond t belangrijker om naar t kind te kijken dan de 'standaard' bedtijd aan te houden. Tenslotte is ieder kind anders...

Hoi.
Vind je het zelf vervelend dat hij zo vroeg gaat slapen? Waarom vind je 6uur geen 'goed' tijdstip? Blijkbaar heeft bij er behoefte aan om dan aan de dag af te sluiten.. Ik zou het accepteren. Hier gaat t  momenteel beter maar mijn zoon lag vaak ook al tussen 6 en half 7 op bed. Soms zelfs nog eerder. (Slaapt helaas nog niet door en komt smorgens ook weer vroeg) maar ik vond t belangrijker om naar t kind te kijken dan de 'standaard' bedtijd aan te houden. Tenslotte is ieder kind anders...

Hoi.
Vind je het zelf vervelend dat hij zo vroeg gaat slapen? Waarom vind je 6uur geen 'goed' tijdstip? Blijkbaar heeft bij er behoefte aan om dan aan de dag af te sluiten.. Ik zou het accepteren. Hier gaat t  momenteel beter maar mijn zoon lag vaak ook al tussen 6 en half 7 op bed. Soms zelfs nog eerder. (Slaapt helaas nog niet door en komt smorgens ook weer vroeg) maar ik vond t belangrijker om naar t kind te kijken 

Hoi,
Mijn zoontje ging ook een tijdje rond 6 uur naar bed, langer ophouden was echt geen optie. Ik ging hier gewoon in mee, hij ging vanzelf wat later naar bed. Als ze wat ouder zijn kunnen ze sowieso beter langer opblijven. Mijn zoontje gaat nu eigenlijk altijd rond 7 uur naar bed (is 1 jaar en 4 maanden), maar als het eens een uurtje later wordt vindt hij dat ook geen probleem. Succes !
Groetjes 

Mijn zoontje van 10,5 maand gaat ook tussen 18 en 18:30 uur naar bed. Ik vind het eigenlijk wel prima! Als hij moe is, is hij moe. Hij wordt meestal zo 6:30-7:00 uur wakker (we halen hem niet voor 7 uur uit bed, meestal ligt hij eerst wat te brabbelen en te jengelen). Overdag slaapt hij van 9 tot 10:30 en van 13:30 tot 15 uur. Ik vind het helemaal goed zo! 

Terug
Bovenaan